Vi över 30 som längtar efter första barnet
att bli glad igen. Vill bara bort, från allt... men tack, tack att ni finns, ni är min ventil och ni hjälper mig enormt! Kram till er alla
att bli glad igen. Vill bara bort, från allt... men tack, tack att ni finns, ni är min ventil och ni hjälper mig enormt! Kram till er alla

Igår gjorde vi vår andra insemination. Jag hade kollat upp om jag kunde ta några smärtstillande tabletter innan eftersom det var sånt krångel förra gången. Då fick läkaren använda en tång, som gjorde skitont, o det blödde en del så nu var jag lite orolig att jag skulle spänna mig omedvetet. De var då jättesnälla o jag fick lite lugnande innan för att kunna slappna av. Väl inne så kollade läkaren med UL hur livmodern låg o sa att den var lite vinklad men det borde inte vara några problem. Sen satte hon igång o det gick ju såklart åt helvete! Tror hon använde 4 eller 5 katetrar innan hon skickade ut oss i väntrummet igen tillsammans med en kanna saft som jag skulle stjälpa i mig för att bli kissnödig vilket skulle hjälpa till att räta upp livmodern.
Efter att kannan var tömd (kan tillägga att den innehöll mer än vad jag normalt dricker på en hel dag) fick vi gå in i ett annat rum o ta på oss fina rockar, mössor o skoskydd innan vi leddes in till där de gör äggplock m.m. Det allra heligaste alltså!:)
Den nya läkaren hade oxå lite problem men till slut satt katetern på plats och hon kunde spruta in sambons spermier.
Jag sa till min sambo att det är ju inte så konstigt att det inte blir några ungar med tanke på hur svårt det är att ta sig in!
KAn även tillägga att vi skrattade en hel del, som tur var, under denna dag. Vi såg för dumma ut i våra rockar o mössor o kannan med saft som jag skulle hälla i mig! Oj oj oj vilken dag! Men det är väl skönt att vi ändå kan skratta mitt i allt detta o nu håller vi tummarna för att det ska ta sig så vi slipper göra om det igen!
Sorry för långt inlägg men förhoppningsvis kan ni bli lite uppmuntrade av att föreställa er oss fnittrande bland en massa allvarliga människor, i blå mössa precis som om vi var på studiebesök på någon fabrik när man gick på högstadiet:)
Ha en underbar dag nu bruttor!! Kram