Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2012-02-01 18:40:04 följande:
    Tack alla underbara för peppning! Känns tyvärr inte så mycket bättre idag, har ramlat ner rejält känner jag... Väldigt frustrerande att inte kunna hitta kraften Hjärtaatt bli glad igen. Vill bara bort, från allt... men tack, tack att ni finns, ni är min ventil och ni hjälper mig enormt! Kram till er alla
    Vet att ni inte ska resa bort något men kanske en minisemester? När är det dags för inflytt i huset? Kanske det kan ljusa upp tankarna lite? Kram på´re tjejen!!!
  • DubbelAA
    Jojjo77 skrev 2012-02-01 19:34:31 följande:
    Ja, vi är inne på det. Problemet är att vi har fullt upp på jobb och alldeles för lite ledigt och innan inflytt i huset, sista helgen i mars, så är det inte så att vi har en massa pengar. Hoppas att det snart vänder, det blir ju ljusare på dagarna nu och när vi väl får komma igång med flytten så kommer allt att bli bra. Tog mig i kragen när jag kom hem från jobbet och körde lite pilates och det lättade upp kropp och sinne lite. Kram tillbaka 

Hur går det med sprutorna?
    Jag känner igen det där med att se fram emot ljuset, jag är precis likadan. Halvdeppig o trött på vintern o sen när det ljusnar så "vaknar" jag. Förut jobbade jag i butik o då var det mysigt när alla vårartiklar kom in o vi började göra om i butiken med våriga pryttlar:)
    Februari går fort så snart är det mars o då drar ni ju igång med nästa omgång plus flytten, alltid nåt att längta till:)

Med sprutorna går det bra men jag tycker inte det känns lika mycket som förra gången. Då kändes det som ägget växte så det knakade men det gör det inte nu. Å andra sidan har jag ju bara sprutat sen i lördags o d e ju väldigt låg dos. Ska till Uppsala på VUL på måndag så blir väl inseminationen nån gång nästa vecka.
  • DubbelAA
    Irmeline skrev 2012-02-02 21:25:02 följande:
    Vad roligt med alla "nyrekryteringar" i tråden Glad

Välkomna!
    Jag håller med! Stort väölkommen till alla nya!!
    L Maria skrev 2012-02-02 21:49:41 följande:
    Välkomna nya, vi behöver lite nytt blod här i tråden eftersom vissa har ovettet att gå och bli gravida!

Idag är det ett år sedan vi testade positivt första gången - och inte är vi närmre ett barn för det... Och äldre blir man...
    Stor kram!

Millan: Du ska se att det kommer gå vägen nu när ni får hjälp! Hjärta

NICU: Vad bra att kunna fråga kollegorna. Om vi nån gång skulle lyckas plussa så tänker jag INTE fråga mina kollegor. De är trevliga men jag vill inte ha en bunt förskollärare krypandes mellan mina benFlört
    Bara 3,5 vecka kvar till resan vad skönt!! Här har vi 6 veckor kvar men nedräkningen har redan börjat:) Ett hus bokat o resten tar vi nog på plats. Guuuud vad jag längtar till värmen!!:)

EGO: Sprutar för fullt nu o jag tror det känns men vi får se på måndag när det är dags för VUL. Om det blir som förra gången så blir det nog insemination på typ tisdag eller onsdag. Hoppas så att det ska funka denna gång! Grannarna har precis fått en liten son o flera bekanta ploppar ur sig ungar som godis o nu är det en till på jobbet som berättat att hon är gravid:( Vet dessutom att det är en till där de försöker få sin andra så hon kommer säkert oxå snart att vara gravid:( Att dessutom arbeta med 1-2 åringar gör ju inte längtan mindre tyvärr!
  • DubbelAA
    Maria: jag blir alldeles upprörd när jag läser hur du blir behandlad! Hoppas du hittar krafter att tjata, om så behövs, när det är dags för att börja med proverna. Grattis i efterskott!!

Mumwannabe: GRattis! Håller tummarna för att blaston fäster så du får plus den 17!

Jojjo: Det var så lite så;) Hoppas du mår lite bättre nu!

NICU: Ja vilken syn va;) Trist på fisken men jag tror nog du kan hitta andra godsaker att smaska på!:)

Ego: Ligger här med feber...IGEN!!! Så himla irriterande! Började bli snorig i fredags o igår kväll kom febern krypandes. Jag har mått pyton i natt o svettats o frysigt om vartannat. Just nu känner jag mig liiiite bättre men det beror nog på att jag sovit en stund här på soffan. O i morgon måste jag ju till Uppsala för VUL. Inte kan det väl vara någon fara att göra insemination fast man är lite förkyld?? Folk gör väl barn på "vanligt" vis även fast de är sjuka?
  • DubbelAA
    NICU skrev 2012-02-06 07:53:44 följande:
    DubbelAA - vi får se om jag kommer kunna äta något över huvud taget när jag är i Thailand och Malaysia...
    Jag har drabbats av illamåendet från helvetet *phew* Går runt med mina seaband dygnet runt och försöker att inte spy, men ibland känns det bättre att bara få upp det igen och så släpper det en liten liten stund i alla fall.
    Håll tummen för att jag kan få i mig lite Pad Thai åtminstone! ;)
    Usch din stackare! Men du ska se att det förhoppningsvis hinner gå över tills du kommer till thailand. Var i Malaysia var det du skulle? Jag gillade Malaysia där var de himla trevliga tycker jag o inte riktigt lika "jobbiga" med tiggare o försäljare m.m men det beror ju förstås på var man befinner sig:) När vi var på Langkawi för typ 4 år sen var där lungt o vi bodde på ett litet mysigt hotel/motel men en kompis till oss var där nu i januari o då var det rivet o ett 5-vånings hotel var byggt på samma plats:( Synd att de river alla mysiga ställen o sätter upp en massa "vanliga" hotell.
    Jag ska hålla tummarna för att du får i dig lite Pad thai!! Kram

Millan: Har mardrömmarna fortsatt?

Ego: Idag var jag till Uppsala o han såg en fin äggblåsa som var på 14,9 mm o någon till lite mindre. Ikväll tar jag sista Puregonet, imorgon bitti blir det ÄLsprutan o på onsdag eftermiddag är det dags för insemination! Hoppas så att det ska ta sig denna gången! O jag hoppas att det inte gör lika ont denna gång med tanka på alla problem som var vid förra insem. Efter den gången sa läkaren att det var bra om vi försökte själva på kvällen men jag tänkte bara att min sambo skulle hålla sig borta med tanke på att det blödde en del o jag hade så ont så jag knappt kunde sitta i bilen på väg hem:) Så denna gång vill jag att det ska gå så smärtfritt som möjligt så vi kanske kan få till det på kvällen själva:)

KRam på er bruttor!!
  • DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2012-02-06 17:19:05 följande:
    Åh, vad det är skönt att det börjar bli ljusare på kvällarna... får lite vårkänslor :)
  • DubbelAA
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-07 18:58:14 följande:
    Tack! Det blev "bara" 3 embryon till frysen. Jobbig väntan är det nu..

Man får ofta utslag på ÄL-tester fler dygn, men vad jag förstår så lossar ägget inom två dygn efter att stegringen  av LH-hormonet börjat. 
    Hoppas hoppas det går bra! Jag håller tummarna!!

Ja jag får alltid utslag 2 dagar på ÄLtesterna o då har vi sexat på under dessa dagar, tyvärr har det ju inte hjälpt:( Men imogon är det dags för vår andra insemination. Hoppas så att det ska ta sig men jag känner tyvärr inte särskilt stort hopp:(
  • DubbelAA
    hoppas på plus skrev 2012-02-08 09:11:51 följande:
    Här kom mensen igår... Så nu ska väl vi göra vår andra insemination oxå... Känns tungt... Men vi får hålla tummarna åt varandra Jag tror att det kommer gå bra för er den här gången!!
    Usch vad jobbigt! Hoppas att andra gången är den gång som det lyckas!! Kram o tack för tumhållningen:)
    Anwen skrev 2012-02-08 18:50:01 följande:
    Blir inga fler blodprov, men dock en äggledarspolning om ett par veckor. Tydligen görs inga inseminationer här, så om det inte visar/hjälper nåt med spolningen görs inget mer förrän hösten då det blir IVF. Men om det inte tar sig efter spolningen så kikar jag nog på nåt tillskott som kan förbättra sekretet och ser om det kan hjälpa något, + PreSeed då...
    Hur känns det att gå direkt till IVF? Skönt eller skulle du hellre velat göra inseminationer först? Vilka tillskott finns det som kan förbättra sekretet?

Maria: Förstår att det känns drygt o jag håller med dig om att ibland vore det bra att kunna betala för att få ta de prover man vill. MEn finns det inte någonstans man kan göra det? Hoppas iaf att allt löser sig till det bästa för er o att de hittar något som är lätt att åtgärda :)
  • DubbelAA

Igår gjorde vi vår andra insemination. Jag hade kollat upp om jag kunde ta några smärtstillande tabletter innan eftersom det var sånt krångel förra gången. Då fick läkaren använda en tång, som gjorde skitont, o det blödde en del så nu var jag lite orolig att jag skulle spänna mig omedvetet. De var då jättesnälla o jag fick lite lugnande innan för att kunna slappna av. Väl inne så kollade läkaren med UL hur livmodern låg o sa att den var lite vinklad men det borde inte vara några problem. Sen satte hon igång o det gick ju såklart åt helvete! Tror hon använde 4 eller 5 katetrar innan hon skickade ut oss i väntrummet igen tillsammans med en kanna saft som jag skulle stjälpa i mig för att bli kissnödig vilket skulle hjälpa till att räta upp livmodern.
    Efter att kannan var tömd (kan tillägga att den innehöll mer än vad jag normalt dricker på en hel dag) fick vi gå in i ett annat rum o ta på oss fina rockar, mössor o skoskydd innan vi leddes in till där de gör äggplock m.m. Det allra heligaste alltså!:)
    Den nya läkaren hade oxå lite problem men till slut satt katetern på plats och hon kunde spruta in sambons spermier.
    Jag sa till min sambo att det är ju inte så konstigt att det inte blir några ungar med tanke på hur svårt det är att ta sig in!Flört KAn även tillägga att vi skrattade en hel del, som tur var, under denna dag. Vi såg för dumma ut i våra rockar o mössor o kannan med saft som jag skulle hälla i mig! Oj oj oj vilken dag! Men det är väl skönt att vi ändå kan skratta mitt i allt detta o nu håller vi tummarna för att det ska ta sig så vi slipper göra om det igen!

Sorry för långt inlägg men förhoppningsvis kan ni bli lite uppmuntrade av att föreställa er oss fnittrande bland en massa allvarliga människor, i blå mössa precis som om vi var på studiebesök på någon fabrik när man gick på högstadiet:)
    Ha en underbar dag nu bruttor!! Kram

• DubbelAA
    Kattflickan skrev 2012-02-09 08:06:10 följande:
    DubbelA: Om det inte funkar den här gången så tycker jag ni ska be om att få göra ivf! Det låter ju plågsamt!

Är inne på spraydag 8 och det verkar som om min mens är på G, jättebra! Den skulle komma typ nu. Det kom lite blod på pappret imorse så jag ska se att den verkligen kommer igång och sen ringa till Karolinska och fråga när jag kör igång med sprutorna.
    Jag vet inte om de går med på det men man kan ju alltid fråga. Fast jag hoppas ju att det tar sig nu för jag vill helst slippa göra det igen:)
    Kom mensen igång?
    Mumwannabe79 skrev 2012-02-09 08:58:53 följande:
    Angående Trombyl och Fragmin i syftet att förhindra missfall så kom det fram information igår angående ny forskning i en annan tråd jag är med i: www.familjeliv.se/Forum-11-261/m50964329.html  s. 672.

EGO: Ruvardag 5 och idag har jag mycket mindre ömma bröst jämfört med tidigare dagar, känns inte som ett bra tecken Rynkar på näsan
    Hoppas det inte betyder något att brösten ömmar mindre. Det kan ju ha tagit sig ändå! Tummar hålles!!:)
    Anwen skrev 2012-02-09 09:24:24 följande:
    DubbelAA - Det känns okej! Jättenattljusolja ska tydligen kunna förbättra sekretet, men har även hittat tabletter från USA/UK som heter Fertile CM som många verkar lovorda, kanske testar nåt av dem?

Hoppas verkligen det tar sig för er denna gång! så ni slipper gå igenom det där en gång till :S.
    Tack! Det hoppas jag med:)
    Jojjo77 skrev 2012-02-09 16:29:07 följande:
    DubbelAA - Vad jobbigt att det ska göra så ont! Men förstår att det var en rolig syn Nu tar det sig vännen!!!

EGO: Svagt utslag på ÄL-stickan igår, starkare idag, så nu kör vi varannan dag ett tag Hoppas att hormoner efter missfall och min akupunktur med tillhörande vitalitetsörter gör susen och får oss att hamna i mirakelgruppen som blir med barn i väntan på IVF/ICSI 2 Önska får man ju!
    Ja vi skrattade en del:) SKönt ändå att kunna skratta mitt i allt!
    Jag håller tummarna för att ni lyckas! o om inte annat så vet ni ju att ni kör igång snart igen o då kommer det gå bra ska du se! Kram
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet