Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Anwen skrev 2012-02-15 09:06:42 följande:
    Ni som gjort äggledarspolning, har ni haft er partner med er som stöd? Isf med i rummet eller fick han vänta utanför? Funderar på hur vi ska göra nästa vecka...
    Första gången var jag själv o andra gången var sambon med. Tyckte det var skönt att ha honom där men jag var noga med att han fick sitta uppe vid mitt huvud Skrattande 
  • DubbelAA
    Mum: Nej vilken skit!! Så skulle det ju inte gå! Stor kram till dig! Vet du vad som händer nu? Om ni kan göra FET nästa månad eller måste ni vänta? Jättetrist iaf med mensen! Kram kram
  • DubbelAA

Saftis: Vad härligt o höra att lödningen stoppat. Jag hoppas VULet går bra å håller tummarna för dig o knytet!

• DubbelAA
    Aruba skrev 2012-02-18 08:47:30 följande:
    Tjejer, en fråga. Anpassar n er kost t ex undviker sushi etc redan nu under försöken att bli gravid? Jag fick tag i lufttorkad skinka igår och det är mitt i ÄL. Har det nån betydelse alls? Troligen inte, eller?
    Tycker som Jojjo skrev tidigare att man inte ska pausa livet nör man försöker skaffa barn. Med tanke på hur lång tid det kan ta så tror jag att man ska leva som vanligt o sen göra förändrirngar den dagen plusset kommer. Om jag skulle slutat med viss mat eller aldrig tagit ett glas vin när jag känner för det så skulle jag ha blivit galen o mått dåligt för alla "uppoffringar" jag gjort som ändå inte givit resultat. Och då tror jag bara man mår dåligt o det kan nog vara värre i vissa fall. Och sushi skulle jag nog aldrig kunna ge uppSkrattande
  • DubbelAA

Idag har jag börjat få de vanliga flytningarna innan mens så i morgon kommer skiten o dra igång "på riktigt"Rynkar på näsan Känns förjävligt att denna andra inseminationen inte heller funkade! Jag är arg o ledsen o livet suger rent ut sagt!!!
    Just nu känner jag som flera av er andra, att jag inte vet om jag orkar att livet bara känns svart!Gråter
    Har tagit 2 gravtest som båda varit tvärminus, inte ens en liten skugga, så jag vet att det inte tog sig denna gång...heller. O jag ser inte fram emot att behöva göra skiten igen även om vi skrattade en hel del senast. Fy fan vad allt känns orättvist just nu o särskilt som grannen precis gick förbi på gatan utanför körandes på sin vagn med deras nyfödde sonGråter

• DubbelAA
    Maria o Millan: JA vi tänker nog kolla med dem om vi kan få gå direkt på IVF nu. Ska till Uppsala den 7 mars så vi får se vad läkaren säger. Kan vara så att vi inte hinner IVF innan sommaren o då kanske gör en insemination men som sagt vi tar det den 7 mars. Tack för pepp!

O tack till alla andra för pepp!{#emotions_dlg.flower}

Ego: Fick en gråtattack idag på jobbet så nu har jag berättat för en till där. Jag satt i personalrummet när 2 stycken, varav en jag har lite svårt för, snackade en massa o kläckte kommentarer. Inget direkt elakt men i min situation så blir jag ju ledsen för sånt som andra inte menar ska tas elakt. Ni vet sådana kommentarer om "när ni skaffar barn"!!! Jag gick med en kollega som är helt underbar därifrån o helt plötsligt så kom tårarna o jag bröt ihop totalt. MEn det var tur att min kollega var med och att hon är så underbar som hon är så det kändes bättre efteråt även om jag känner att tårarna ligger på lur hela tiden. Men jag klarade iaf av att jobba klart!
    Mensen kom inatt o den är inte att leka med, ont har jag o massor är det men det är väl pga hormonerna man sprutat i sig antar jag. Skitdag!!Gråter
  • DubbelAA

Lägger in mig på listan trots deppdagRynkar på näsan

BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS

Februari
    6 - hoppas på plus, insemination 23/1 
    28 - Kristin10
    (försök nr 6)

Mars
    1- Aruba - (försök 7)
    9 ca - Tedax (försök 12, MF på försök 1 och 8)
    9 - Jezzi80 (försök nr 15) ÄL ca 24/2)
    11 - Anwen (försökt sen juli 2010, ÄL ca 26e feb, spolning 24e feb)
    15 - MariaF79 äl ca 2 mars (försök nr 17, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas Q1 -12)
    22- DubbelAA äl ca 10 mars (försök 19?)
    23 - Kaprifolen1979
    (ÄL ca 9 mar, försök nr 12, fjärde m Pergo)

IVF
    Smiley,
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009)
    Mumwannabe79, Start korta metoden 18/1. Äggplock 30/1. Fick ett femdagars embryo 4/2, tre st till frysen. Testdag 17/2, negativt. (försökt sedan juli -10)
    Jojjo77, första ICSI, november 2011, plus men MF dec 2011. Andra ICSI, start i mars 2012. (Försökt sen nov -10)

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid

2012
    PeLeKo: BF 9 jan
    (6e försöket)
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
    (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
    (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)
    Fröken Ellen: BF 26 februari
    (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    Marja 78: BF 16 mars
    (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)
    Nemi76: BF 8 april
    (Försök nr 2 med Pergotime)
    MissOlsson: BF 8 april
    (Försök nr 1, första barnet)
    Annelie77: BF 15 maj
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök
    Polarlantis: BF 21 juni (försök 8, MA på nr 4)
    Råttentottan: BF 30 juli
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Saftochbulle BF 25 aug (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    Marsflickan BF 1 sep (försök nr 5, MA på 2:a)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)

• DubbelAA
    Tedax: Ja du har rätt, ibland ligger känslorna precis vid ytan. Var länge sedan jag var så här ledsen men det måste väl ut förr eller senare antar jag typiskt bara att det var på jobbet skiten skulle ut. Men det var ändå tur att inte alla såg mig utan bara en person.
    Vad skönt att du ser ljusare på framtiden! Tycker också det brukar kännas skönare om man har en plan. Kram

Anwen: Jag brukar, precis som Tedax, ha ÄLflytningar flera dagar innan själva ÄL. Jag brukar upptäcka litegrann tidigt tidigt och sen blir det mer o mer ju närmare ÄL kommer så jag ska hålla tummarna för att du hinner med spolningen innan det är dags för ÄL!

NICU: Är det på söndag ni åker??
  • DubbelAA
    Anwen: Lycka till med spolningen!

Tedax: Skickar en stor kram! Förhoppningsvis hinner ni får till det denna ÄL trots strulet igår! Vet precis hur besviken man blir när man inte får till det när det är ältider. Jag planerar o har koll o tom förvarnar sambon (han har sagt att han vill veta när jag har ÄL) men ändå får vi inte till det så mycket som jag vill o då blir jag så himla ledsen o visar det med att bli sur o arg o så blir det tjafs. Inget vidare o jag tror att man måste släppa på kraven även om det känns omöjligt, kanske är det lättare att få till det om ni båda inte känner den stora pressen? Hoppas iaf som sagt att ni lyckas få till det ändå! Stor kram!!!

Ego: Har väl haft en bättre dag idag men är fortfarande ledsen o nära till tårarna. Hade av någon anledning stora förhopningar på denna inseminationen o det tog hårt att det inte funkade. Grät en skvätt i morse men har klarat mig på jobbet iafGlad Men det är jobbigt att vara på jobbet när jag känner så här. Jobbar ju på förskola på en småbarnsavdelning o det värker i hjärtat när jag får uppleva så mycket glädje tillsammans med barnen. De är underbara men ibland blir det bara jobbigt för att jag inte har en egen litenRynkar på näsan 
    Jag förstår er andra när ni skriver att ni har en vilja men kanske inte en längtan för så har jag till viss del känt tidigare men de senaste åren, o framför allt det allra senast, så är det verkligen en längtan. O jag antar att det beror på alla guldkorn som jag upplever på jobbet.
    Det sköna med er alla här är ju att vi är olika men att man ändå kan hitta någon eller fler som förstår hur man känner! O att ni tillåter en att tycka som man vill o vara både uppåt o neråt. Tack för det alla ni underbara, fantastiska tjejer!!!Hjärta{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet