Vi över 30 som längtar efter första barnet
Råttentottan, hoppas du känner dig bättre idag. Ibland kan man få ångest över att det tar tid att bli med barn. Kram!
Millan
Råttentottan, hoppas du känner dig bättre idag. Ibland kan man få ångest över att det tar tid att bli med barn. Kram!
Millan
Essalady: Hoppas,hoppas det är ett litet frö. Man får mens även om man inte har ägglossning. Jag fick inget superstarkt utslag på äl-stickan förrförra månaden när jag blev gravid.
NICU: Varför tror du att det är ett missfall? Blöder du annorlunda eller fick du positivt gravtest?
Min mens efter missfallet nu har varit lite annorlunda. Har blödit jättemycket och mensen är dessutom utdragen, nu är jag inne på 8e dagen och det kommer fortfarande lite, lite blod. Funderar på om jag skulle behöva järntillskott faktiskt, för missfallet drog ju ut i över 14 dagar.
Frk Svår; Förhandling är svårt, men kan också vara kul och utmanande!
Millan
Kia: Skönt att de hittade vad felet var iallafall! Vad är AMH-värde? Hoppas det går bra för er med ivf och självklart ska du vara kvar här, du är ju över 30 och längtar efter barn!
Maria: Ha en jätteskön resa! Låter underbart, jag är inte alls avis
Millan
Kia: Förstår att du är ledsen över att något är fel. Nu förstår jag vad AMH är. Antagligen så ljög väl inte den första läkaren, de måste ju vara vana att leverera jobbiga sanningar. Ta inte på dig skuld, det är ju inte ditt fel! Ibland funkar det ju bara inte. Jag tror och hoppas verkligen att du snart är gravid!
Bra att du ser framåt nu! Du vet vad som är fel och kommer att få hjälp! Läkarna hittade aldrig något fel på min syster och hennes man, men de lyckades tillslut med ivf och har nu en liten pojke.
Millan
Grattis Ansi! Klart du ska vara glad nu!
Essalady: Hade jag vetat att du saknat test så hade jag skickat ett av mina 20
Seriöst, jag hade några kvar också så nu har jag hur många gravtest som helst, tyvärr så saknade testlagret mina äl-stickor som är det jag behöver, helst fr o m nästa vecka.
Men de skickar dem väl så snart de kan, jag har tre test kvar hemma och borde börja testa på lördag eller söndag.
Skönt Ceke att ditt test är starkt
Millan
Tråkigt NICU att det var missfall. Men hoppas att du är ännu fertilare den här månaden då!
Min mens efter missfallet är äntligen över men den har varit segdragen.
Millan
Det värsta NICU är att jag lovat mig själv att inte äta sötsaker dessutom, så nuförtiden har jag lixom inget att trösta mig med:
* Har dragit ner till en kopp kaffe per dag för att inte försämra fertiliteten.
* Dricker mycket sparsamt med alkohol, för att inte försämra fertiliteten.
* Äter inga sötsaker eller godis för att gå ner (hålla) vikten. 

Livet känns lite trist faktiskt, känns inte som om jag har några laster kvar. Har tillomed slutat dricka kolsyrat vatten för att inte tänderna ska ta stryk 
NICU-jag hoppas också att det går vägen för oss snart!
Millan
Ja, jag kan verkligen känna ångest ibland över att tiden bara går och att jag inte blir gravid (bestående gravid). Sen har jag igen börjat fundera över det här med DS och om det kan vara nåt fel på mig. Tänk om min alla mina ägg är defekta? Tänk om jag bara kan få barn med kromosomfel? När jag tänker så får jag ångest.
Innan vi började försöka skaffa barn skulle jag ha beskrivit mig själv som mycket psykiskt stabil, nästan aldrig nere över något. Har aldrig förr känt ångest på det viset över något. Men nu går mitt humör går upp och ner som en berg- och dalbana.
Nu ska vi göra fredagsmat!
Millan
Tack Pingla! Jo, jag vet att troligen går det bra nästa gång. Men samtidigt så vet jag att missfall ofta beror på kromosomfel och jag har ju fått ett sånt också. Men jag försöker tänka att det kommer att gå bra.
Jobbigt för dig med sköldkörtelvärdena! Hoppas du lyckas få ner värdet snart med medicinen! Det kommer säkert att gå bra för dig men jag förstår din frustration och det är jobbigt att träffa gravida och småbarnsföräldrar när man känner så här. Vissa dagar orkar man inte hålla uppe modet, men det blir nog bättre när ni kommit iväg på resan! När du sänkt värdet så borde det ju inte vara några problem och det finns som sagt var de som blir gravida trots lite förhöjt värde. Så försök var positiv och slappna av på din resa! Tänk att de flesta blir faktiskt gravida tillsist, med eller utan hjälp.
Jag är också glad över att ni finns allihopa! Berättade för en kompis att jag är inne på ett forum och läser och skriver om det här med att få barn och om att vårt foster hade DS och att det ibland går att vara lite mer ärlig på ett forum. Tror hon blev lite stött, det var inte meningen. Men exempelvis efter aborten så var jag mycket aktiv på tråden för oss som aborterat foster med DS och jag kände att jag och de andra lättare kunde "älta" problemen och känslorna än vad man kan med en vän utan att nöta ut den.
Fast, jag kanske nöter ut er istället
Millan