ifyouweremine skrev 2011-01-08 21:44:21 följande:
ceke - Jag vet en som har beskrivit på exakt samma sätt - håll fast ändå inte. En kompis till mig, som var (och är) gravid. :) Man får ju hoppas med lite reservation eftersom man inte vet om det är Proveran som påverkar eller något annat. Men vi är nog många här som hoppas med dig på "något annat". :)
Ego: Ikväll är maken i stan och svirar. Det är förvisso äl-tider snart men jag tycker han måste få unna sig att festa ibland ändå. Det är ju så sällan nu för tiden. Jag skippar festande nu, men det är faktiskt i första hand för dietens skull.
Haha jag måste bara berätta förresten. En kompis till mig fick barn häromveckan. 6 kilo och drygt 60 cm!! Första barnet! 2 veckor över tiden men inte mer. Och föräldrarna är verkligen inte ovanligt stora på något sätt. Helt sjukt ju.. Jag vägde 3 kg när jag kom ut.. denna var alltså dubbelt så stor. Fattar inte hur man kan få ut en sån bjässe ens.
En del väljer att inte försöka den månad som skulle ge en bebis runt jul. April borde det vara va? Har ni några såna månader när ni inte kommer försöka? Jag klurar lite fram och tillbaka över mars, när vi ska åka iväg och resa. Det är så dumt för ÄL kommer förmodligen infalla precis innan vi åker och bim kommer vara ungefär i mitten av resan. Om jag inte blivit gravid skulle jag nog väldigt gärna njuta fullt ut av resan, äta och dricka och göra vad jag vill.. men tänk om den månaden rent fysiskt av någon anledning är vår enda "riktiga" chans.. Hur skulle ni ha gjort? Nu är det ju lite tid kvar, men jag funderar redan nu. :)
Tror du inte att resan i sig gör att du får annat att tänka på? Kör på säger jag

Men kanske inte behöver köra med test etc, utan ta det som det kommer och sexa efter lust och känsla istället för enligt kalendern
Nä, här kommer det absolut inte bli nåt uppehåll för att "riskera" att få en julbebis. Om vi kan få barn så är det välkommet när det än skulle ha lusten att dyka upp! Har en vän som fick barn dagen innan jul, och jag lovar att det inte har någon som helst betydelse i deras totala lycka över flickan! Och ärligt så tror jag inte det påverkar barnen så mkt heller.. det beror ju på hur man förhåller sig till barnets födelsedag som förälder!
Ojojojoj, 6 kg! Vilken bjässe! Mitt gudbarn vägde nägånstans mellan 5-6 kg när han tittade ut, men han fick titta ut via planerat kejsarsnitt pga av sin storlek! Han är fortfarande väldigt stor för sin ålder och har aldrig brytt sig om normala kurvor, utan följer sin egen som bara är lite större och längre än andra barns kurvor

Nu blir han 4 år i vår!
Hmm, det där med din kompis lät ju också intressant. Men jag är fortfarande inne på att det är proveran som busar med mig! Spännande bus dock, måste jag nog tillstå. Haha.. och kekke som läser det här har jag inte ens berättat om mina funderingar om kroppens nycker för

Får ju i a f en försmak på hur min kropp verkar funka på en hög nivå av progesteron. tokömma, extra tunga bröst (som han knappt får nudda) och trött trött!