• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Millan: Jaa, men i o m att jag gick ner 17 kg var det nog inte så konstigt att den gick ner tidigare... och först så blev det liksom en del lös hud kvar och det va väl den som försvann mellan förra hösten o i somras... så då blev de liksom minre i o m det.. för att nu efter p-ringstopp ha blivit större igen, tyvärr! Trivdes mycket bra med en något mindre byst än nu!!

Jag har funderat lite på att köpa b-50 som vissa pratar om.. ska tydligen hjälpa en del mot spottings... men jag har ju enligt tester bra värden på b-vit.. ´

Maria: Spännande, då förstår jag också den konstiga färgen på urinen! Hahaha, tar också samma emellanåt...

• ceke
    L Maria skrev 2011-01-07 00:24:50 följande:
    Ceke - jag har läst lite på ett engelskt/amerikanskt forum - många som blev hjälpta av b-complex mot spottingsen, så om jag var du skulle jag ge det en chans. Fast kanske avsluta din kur först med Pr...vad heter det?, och om inte det hjälper - testa vitaminerna. Kan ju vara skönt att veta vad det är som hjälper, så att man inte kör dem samtidigt!
    Tack jodå, käkar dem redan och har gjort ett tag.. men ger ingen verkan för mig tyvärr.
  • ceke
    L Maria skrev 2011-01-07 15:28:09 följande:
    Vi har haft många såna jämförelsediskussioner - tillsammans med våra kompisar också, för det råkar vara så att vi i vårt gäng är många tjejer som är äldre! Några av våra bästa vänner är hon 81:a, han 84:a, hennes bror är 84:a, hans tjej 82:a, en annan har samma som vi, hon 79:a, han 84:a, båda mina bröder har 5 respektive 11 år äldre tjejer, en annan i gänget är 79:a och tillsammans med en 86:a (det var förresten lite kul - första gången jag blev presenterad för hennes fd pojkvän, också ung - så presenterar hon honom "det här är min 85:a" utan att säga namnet! )
    Helt enkelt en trend i vår bekantskapskrets med äldre tjejer och yngre killar!
    Killen i våra bästa vänner-paret höll tal på vårt bröllop och nämnde då detta och konstaterade "det bästa med såna här gamla stjärnor är att man får frukost dagen efter" (Vi träffade våra respektive med bara en veckas mellanrum och killarna, som känner varandra sedan innan, konstaterade då att när man "blir hemsläpad" av en äldre tjej så bjuds det på frukost dagen efter...)
    Hahaha, va underbart! Jag har ju också slagit till med en yngre man.. men bara ett år mellan oss. Innan 30 dec (då han fyllde 30) så va han dock noga med att påpeka att det fortfarande lät som att han va 2 år yngre (29, 31)
  • ceke

Gris: Haha... jodå, nog kan han lösa in checkarna allt Inget emot det Men om jag vore honom skulle jag nog suga lite på saken o spara några över året

Suck! Nu får det va nog med snö!! Har inom 12 timmar skottat uppfarten två gånger och nu idag skottat fram två båtar som va täckta av snö! Hit med en snöslunga!!!

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-07 15:54:42 följande:
    Gris: nu är det som så att det är inte vi killar som ska hållas kort.. finns faktiskt en låt om det,,

" target="_blank">

bara så ni vet..   ;)
    Hahaha.. bara så ni vet tog Kekkes bestman tom med detta i sitt tal på bröllopsmiddagen Att det är helt otroligt att Kekke hittat en tjej som låter han ´lyssna på dyligt och bara skratta åt det hela

Kan ju tillägga att vår bröllopsvals var till "det är inte lätt att va ödmjuk". Lite udda kanske, men vi skämtade på andra daten om att det skulle bli vår bröllopsvalslåt om ni nån gång gifte oss.. Och så fick det bli Det va rätt poppis bland gästerna
  • ceke

Hej på er! Å va jag har skrattat o myst när jag läst era inlägg nu ikväll! Kom precis hem från jobbet... Och va kul att ni fått ta del av min underbara man också Han är för go! Och lite lagom busig

Saft o bulle: Vilket nick! Har aldrig tänkt på det så tidigare. Haha

Angående slidsekretet och ÄL... Vad jag förstått är ägglossningen på den sista av de sekretfertila dagarna.. om man nu samtidigt får pos på äl-testet och så ska tempen gå upp i samband med det också..

Gonatt, nu ska jag försöka sova. Brukar inte va nå bra på det när jag jobbat så här sent.. Men åhh vilken härlig kväll/natt på jobbet och vilka fantastiska ungdomar vi har här i stan! Och vilket toppenjobb jag har ändå!

• ceke

Hej på er! Intressanta drömtydnigar!

En fråga... har någon av er känt av en känsla av att ha håll, fast inte håll, men samma känsla fast nere i tjejmagen? Hmm, hade i morse först nån brännande känsla o lite hugg, sen i eftermiddags typ mensvärk och nu "håll" i tjejmagen. Mycket mystiskt. Funderar på om det är lite likt så som det kändes när jag hade en cysta.. men är osäker..

Ska faktiskt bli spänannde med tempen i morgon bitti.. Hoppas på en till hög-hög temp, för då börjar tom jag bli nyfiken. Men spottar ju alltjämt. Suck. Två dagar kvar med proveran också...

Ernlia: Klart du ska skriva av dig i den här tråden! Jag tror som de andra att din dröm kan ha mycket att göra med rädsla över att det ska gå åt skogen igen. Det måste ju psykisk terror att gå o vänta på att få se att allt går som det ska den här gången!

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-08 21:44:21 följande:
    ceke - Jag vet en som har beskrivit på exakt samma sätt - håll fast ändå inte. En kompis till mig, som var (och är) gravid. :) Man får ju hoppas med lite reservation eftersom man inte vet om det är Proveran som påverkar eller något annat. Men vi är nog många här som hoppas med dig på "något annat". :)

Ego: Ikväll är maken i stan och svirar. Det är förvisso äl-tider snart men jag tycker han måste få unna sig att festa ibland ändå. Det är ju så sällan nu för tiden. Jag skippar festande nu, men det är faktiskt i första hand för dietens skull.

Haha jag måste bara berätta förresten. En kompis till mig fick barn häromveckan. 6 kilo och drygt 60 cm!! Första barnet! 2 veckor över tiden men inte mer. Och föräldrarna är verkligen inte ovanligt stora på något sätt. Helt sjukt ju.. Jag vägde 3 kg när jag kom ut.. denna var alltså dubbelt så stor. Fattar inte hur man kan få ut en sån bjässe ens.

En del väljer att inte försöka den månad som skulle ge en bebis runt jul. April borde det vara va? Har ni några såna månader när ni inte kommer försöka? Jag klurar lite fram och tillbaka över mars, när vi ska åka iväg och resa. Det är så dumt för ÄL kommer förmodligen infalla precis innan vi åker och bim kommer vara ungefär i mitten av resan. Om jag inte blivit gravid skulle jag nog väldigt gärna njuta fullt ut av resan, äta och dricka och göra vad jag vill.. men tänk om den månaden rent fysiskt av någon anledning är vår enda "riktiga" chans.. Hur skulle ni ha gjort? Nu är det ju lite tid kvar, men jag funderar redan nu. :)
    Tror du inte att resan i sig gör att du får annat att tänka på? Kör på säger jag Men kanske inte behöver köra med test etc, utan ta det som det kommer och sexa efter lust och känsla istället för enligt kalendern

Nä, här kommer det absolut inte bli nåt uppehåll för att "riskera" att få en julbebis. Om vi kan få barn så är det välkommet när det än skulle ha lusten att dyka upp! Har en vän som fick barn dagen innan jul, och jag lovar att det inte har någon som helst betydelse i deras totala lycka över flickan! Och ärligt så tror jag inte det påverkar barnen så mkt heller.. det beror ju på hur man förhåller sig till barnets födelsedag som förälder!

Ojojojoj, 6 kg! Vilken bjässe! Mitt gudbarn vägde nägånstans mellan 5-6 kg när han tittade ut, men han fick titta ut via planerat kejsarsnitt pga av sin storlek! Han är fortfarande väldigt stor för sin ålder och har aldrig brytt sig om normala kurvor, utan följer sin egen som bara är lite större och längre än andra barns kurvor Nu blir han 4 år i vår!

Hmm, det där med din kompis lät ju också intressant. Men jag är fortfarande inne på att det är proveran som busar med mig! Spännande bus dock, måste jag nog tillstå. Haha.. och kekke som läser det här har jag inte ens berättat om mina funderingar om kroppens nycker för Får ju i a f en försmak på hur min kropp verkar funka på en hög nivå av progesteron. tokömma, extra tunga bröst (som han knappt får nudda) och trött trött!
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-08 22:28:37 följande:
    ceke - Kanske får bli nåt sånt i så fall. Köra på som vanligt, men sen leva hur osunt man vill och absolut inte ta med några tester. Kanske är ett framgångskoncept, vem vet!

Kanske lika bra att utgå från att det är Proveran så man slipper bli så hiskeligt besviken. Det ska väl tydligen ofta ge symtom som kan förväxlas med gravidsymtom. Men å andra sidan, vem här i tråden förväxlar inte sina "symtom" med gravidsymtom? Och värk/håll i magen tycker jag ändå verkar ganska mystiskt. Håller tummen!

ps. Vad go din kekke verkar! :) Ni har tur som hittat varann!

Ego: Häromdagen fick jag obehagliga pikar om min ålder och att jag inte har barn ännu. Man blir så sugen på att bita tillbaka men då visar man ju att man tog illa vid sig och avslöjar sig. Egentligen är det ju inte så svårt att bara säga som det är, att man försöker men inte lyckas, men jag är för stolt för att visa mig svag. Suck!
    Ja, Kekke är väldsgo! Min goding Hjärta

Åh, jag blir så arg på sådana pikar! Kan folk liksom inte bara hålla klaffen?? Jag har börjat bita tillbaka om att barn inte går att beställa på internet, att barn inte är nåt man skaffar, en gåva man får etc.. och det brukar tysta folk..

Tja.. va på toa precis och är stenhård i kistan.. och nu kom en hel del färskt blod i toan också. SUCK! Detta är nåt nytt, men nåt nytt som knappast kan va positivt, men däremot kanske kopplat till de konstiga känslorna jag haft i magen idag. SUCK
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet