• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Åh nej...nu har jag blivit "familjerapad" Så går det när man går ut till köket en sväng!

• ceke

Kia78: Antar att det är rätt nevöst innan ni får svaren! Skulle i a f jag tycka.... Hoppas ni får bra svar! Eller om inte annat bra hjälp...

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-17 22:34:58 följande:
    Ceke och Kekke - hehehe.. Familjerape var faktiskt ett helt nytt begrepp för mig. Man lär sig nya saker varje dag. Kram på er goingar och tack för underhållningen ;)
    Kom på begreppet typ nu. haha.. tror man säger Facerapad på FB.. så...
  • ceke

Jojjo: Du är i gott sällskap här inne. Bara att gnälla på och ta nya tag imorgon.. Kram!

Essa: Kan det inte va en "fästdipp" då? Får se vad tempen säger imorrn ju

Längtan: Bra taktik ju! Önskar jag va lika iskall som du! jag har kommit in i nåt "testar gärna för tidigt för att inte börja hoppas-tänk"  Obestämd

Det är SÅÅÅÅ skönt att va utan trosskydd/binda/tampong!!! Åhhh va jag ska njuta av detta fram tills nästa helg typ... antar jag. Vågar inte hoppas på nåt annat...

Akupunkturen är avbokad i a f . Får skjuta den på framtiden... blir för dyrt... och behöver nog nya vitvaror rätt omgående/snart.. men min kära man är inte sååå sugen på rustplaner! I o f sig är det väl jag som kommer göra typ allt... så hurrni, hjälp mig att rösta fram en köksrenoveringsstart!!!

nattljusoljan är också avslutad. har lärt mig att det inte är bra alls om man har endometrios.. vilket jag ju kanske har.. så verkar dumt att ta nåt som kan förvärra det!  Såååå, nu är vi tillbaka till extra b6 (iofs nytt för denna cykel) och provera...

• ceke

Essa: Nejdå, så långt ner behöver den inte alls gå! Och visst är du på 8:e dagen efter ÄL? Det vore ju rätt fint med en liten dipp nu eg ju Håller tummarna för att tempen stiger igen imorrn och håller sig där uppe eller högre sen i typ 9 månader! Och hade du 36.1 innan ÄL, så är du ju gott och väl på det lugna på högre tempar.. så inte behöver du börja oroa dig än heller... Men det ÄÄÄÄRRR lite nervpåfrestande att följa tempen varje morgon.. lätt att tolka in saker alldeles för tidigt.

Kom ihåg att se skogen, inte enskilda träd i tempandet! (lättare sagt än gjort, jag veeeet!)

Längtan: Japp, GRYMT skönt, även om det bara är för en dryg vecka!! Nu ska det mysduschas och sexas till lite! SOM jag längtat

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-19 08:32:06 följande:
    Jojjo - Tycker du gör rätt i att försöka få utredning. Jag skulle nog oxå gjort det tidigare än efter ett år om det inte var så att jag tog ut spiralen hos Kvinnohälsan, då finns det ju nånstans i systemet när jag började försöka. Men eg. tycker jag det är dumt att behöva vänta så länge. Tänk om man har nåt sånt där onödigt fel som är lätt att åtgärda. Då slösar man ju ett helt år, och vi har ju inte så mycket tid kvar i fertila sektorn...

Ceke - Jo idag steg tempen faktiskt till normal nivå igen. Ånej nu kommer jag säkert börja inbilla mig massa symtom nu när jag kan ha haft en fästdipp.. Än så länge känner jag iaf nada.
    Även för mig har de FULL koll på när jag slutade med p-ring då jag va dumärlig på en gång . haha..

Skönt att tempen gick upp Visst är väntan nästan ännu jobbigare när man följer tempen!!! hehe
  • ceke

frifantasi: Min erfarnehet är att strecken förblir desamma som under avläsningstiden.. så ÄL är definitivt på väg!. Lika bra att ni sexar på

• ceke
    frifantasi skrev 2011-01-19 12:20:33 följande:
    Whhii, då måste vi få till det  idag ju! Attans att vi inte är hemma, jag har dessutom varit borta 2 dagar så det finns inget gammalt som ligger och väntar så att säga...

Lite knäpp är man förresten. Jag var uppe 04.20 i måndags för att åka till Stockholm med jobbet och nog f-an hann jag ett ÄL-test innan taxin dök upp 04.35. Jag prioriterade det framför att borsta tänderna....

Ceke:  Jag röstar såklart på köksrenoveringsstart nu, ni måste fokusera på lite annat kul också ju. Det verkar vara en hyfsad light-renovering om ni behåller en del stommar och så. Vi gjorde liknande förra våren och det var varken jättedyrt eller jättejobbigt.
    Hahaha.. ja, det gäller att prioritera tiden här i livet Och jag valde att tempa när jag försov mig och hade 10 min på mig att bli klar för att åka till jobbet förra veckan

Låter bra det där med renoveringen! ska försöka få med mig min latmask på renoveringstankarna också! eller i a f att godkänna att jag drar igång.. Haha.. kanske ska upprätta ett kontrakt som heter "det är ditt projekt, du har lovat att inte dra in mig i det hela (mer än i absolutaste nödfall)..."
  • ceke

FruKM: Tror att du plussat? Det är ju ett superplus! Grattis!!! {#emotions_dlg.flower}

• ceke
    Frk Svår skrev 2011-01-20 08:49:52 följande:
    Spammar vidare....

Jag gjorde ett försök att tempa förra cykeln men så fick jag världens feber strax innan ÄL (men jag fick ÄL-utslag på stickan iaf) så jag la ner det där med att ta tempen fram tills nu. Men jag har lite funderingar. Jag går upp ca 7 varje morgon (jag får väl ställa klockan så att jag kan tempa även vid 07 på helgerna) men gör det någon skillnad om man snoozar? Jag brukar snooza minst 2-3 ggr, ibland mer. Blir temperaturen olika då? Igår mätte jag 36,4 och idag mätte jag 36,6. Var visserligen på toa ca 05:30 och gick och la mig och somnade om igen.

Jag tänkte mer tempa för "skojs skull" för att se om det är någon skillnad osv, men man vill ju samtidigt veta hur man ska göra så det inte blir fel...
    För mig kan det ge en viss skillnad om jag liksom varit halvvaken ett tag. har tom testat det genom att ta först när klockan ringer och sedan igen efter att ha snoozat ett tag.. Men en skillnad på 0,2 är inget konstigt dag från dag heller.. så inget att fästa sig så mkt vid. Fortsätt bara att tempa, så kommer du förhoppningsvis se nåt slags mönster i slutändan.
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet