• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Hej på er! Oj va mycket som skrivits idag!!

FrkSvår: Hej och välkommen! Ditt inlägg om att du känner att det är nåt som är fel och att din man tycker att du nojjar dig för mkt hade jag kunnat skrivit här har du en jämlike

Irmelie: Hehe, du har helt rätt i att jag heter Cecilia Spännande att vi träffades i din dröm! Vem vet, vi kanske känner varann I så många städer som jag bott och pluggat i så vet man aldrig!

På tal om värktabletter kör jag numer enbart på alvedon. Allt annat går bort!

Polarlantis: Ta ett test, bara för att inte behöva fundera.. ibland är det skönt att få ett svar.. så tyckte jag idag i a f.. Även om det inte är det roligaste svar, men ändå. Skönt att slippa gå o ha falska förhoppningar... Haha.. i min kalender står små citat för varje vecka. Denna veckas citat är " Fakta upphör inte att existera bara för att man inte bryr sig om dem" av Aldous Huxley.

Nu jäklar tjejer, ska här testas grejer inför nästa cykel. Gick in på en hälsokostbutik tidigare idag. Tjejen där frågade hur hon kunde hjälpa mig. jag svarade "gör vad som helst, bara du gör mig gravid". Hon va rätt kul, så vi skrattade gott åt det hela. Hur som, så kom jag därifrån med B6 vitamin 250 mg/tablett samt nattljusolja. Det sistnämda ska tydligen va bra för hormonbalansen i kroppen samt för huden. Nåja.. om det nu inte hjälper mot spottings, så kanske min hud blir mindre torr i a f!

Nu fundarar jag på att faktiskt ringa och beställa en tid för akupunktur också. Varför inte göra allt som går och inte går för att hjälpa kroppen på traven.. och förhoppningsvis slippa titthålsop senare i vår! Och bli gravid såklart...

Tjohopp! Är på rätt bra humör idag faktiskt trots allt. har umgåtts med en vän och hennes underbara lilla pojk på 1,5 år också, vilket va en riktigt höjdare

• ceke
    mallanis skrev 2011-01-10 17:11:56 följande:
    hiihi kan liksom inte låta bli att gå in här och läsa vad ni har för er....

Ceke- Jag började med akupunktur efter mf nr 2! Kan helt klart rekomendera det! Blev helt sågad av "akupunktöristen" första gången men sen har jag försökt att ändra mig och tänka till! Har du bidrag från jobbet på friskvård? (jag hade det) och kunde ta min akupuntur på det "kontot" ett litet tips bara ;) då det lätt kan bli lite dyrt...
    Låter bra Inte att du blev sågad, men att du rekommenderar det, för nu är en tid beställd! Tänker göra ALLT i min makt för att nästa cykel ska bli mer spottingsfri! För FYYY va less jag är. Nästa cykel kan jag i a f säga att jag gjort vad jag kan... Sen får vi hoppas att högre makter står mig bi...

Ernilia: Hoppas verkligen att det va en helt ofarligt blödning och att du så snart som möjligt får veta vad som händer och att det som händer är till det positiva och att du får behålla ditt lilla pyre! Kram!
  • ceke

Oj, Jösses Polarlantis! Va kul! Du ska se att strecket blir starkare om ett par dar!!! kan det inte va så att du helt enkelt hade ÄL när du trodde att du hade BIM och fick en blödning (spottings) i samband med ÄL? Isådana fall är du istället på BIM-2??? Ska bli så spännande att se resultatet från testet imorrn ju! {#emotions_dlg.flower}

Det va så mkt att läsa nu ikväll, men nån frågade om jag har lika mkt spottings. Både ja och nej. De är lite annorlunda.. mer rött i men samtidigt mindre. Låter motsägelsefullt.. Men de är liksom inte lika "fasta" eller vad man ska säga. Hmmm. Nåja..

Med tanke på B6 och andra b-vitaminer. jag käkar ju samtidigt multivitamin kvinna som innehåller både folsyra, b12 och andra vitaminer, så på sätt o vis tar jag ju även dem i samband med extra b6... värt att prova i a f! och så blev det ju en släng nattljusolja också. Vad nu det är

Imorrn blir första akupunkturen. Spännande! har aldrig varit med om sånt förr.. blir nåt nytt. Och INGEN kan säga att jag verkligen inte gör vad jag kan för att få bort de förhatliga spottingsen till nästa månad.. hehe.

trist för alla som fått påhälsning av tant röd. Nu ska vi väl hålla den dumma tanten borta i fortsättningen?!?!?!

• ceke
    Lavendia skrev 2011-01-11 10:15:05 följande:
    En fråga till om akupunktur. Valde ni ut någon speciell akupunktör med inriktning på graviditet eller går det bra med vilken som? (auktoriserad såklart)
    Jag sökte på google och hittade en kvinna i Gävle som startat en privatklinik. Hon är barnmorska och sjuksköterska och jobbar med kvinnohälsa.. Så tyckte henne helhet kändes bra.. och så har en kompis rekommenderat henne också.

Hon länkar på sin sida även till nåt ställe i sthlm... http://www.asista.se/akupunktur.asp
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-01-11 10:45:50 följande:
    Det där känner man igen. Pressen att ha sex när man har ÄL och så går man och irriterar sig över att lusten är som bortblåst men man MÅSTE ju ändå ha sex och hur stor lust har man när man är irriterad och stressad?
    Ojdå.. själv blir jag supersugen när ÄL är på G Men sen blir det ju minst sagt lite verkstad av det hela... hehe
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 10:49:41 följande:
    brukar också vara sugen men precis som du säger lite lättirriterad om man säger så! Och med dessa humörsvängningar så är det extra besvärligt...hmm...men ikväll så Flört

Lite kul är det...det är bara ni här som vet att jag testat och att det med enormt liten chans kanske är ngt...sambon vet inte och inte heller bästa väninnan...vill liksom bara säkrare först! tack för att ni finns! För det kan ju lika väl bli mens nu!!
    OJ! har du lyckats hålla det hemligt tom för sambon! Strongt gjort! Hoppas så att du får ett starkare streck imorgon.. Kanske dags att använda det där digitala testet du har hemma?!
  • ceke
    Polarlantis skrev 2011-01-11 11:03:42 följande:
    Jo, dumt att oroa honom om det inte är ngt...eller göra honom glad och så grusa det...bättre att berätta sen...så får han väl skälla då!
    Ska ta ett vanligt cb till och om det visar något som helst DÅ ska jag testa på det digitala men är det helt  blankt så var det nog falskt...
    Usch.. jag skulle va helt nipprig idag om jag va du!!! Eller... jag vet ju att jag skulle va det då jag va med om ett felaktigt test i september (eller om det va oktober) som först visade pos sen neg inom avläsningstiden! Gick ett dygn och trodde det va nåt samtidigt som jag inte ville tro för ville inte bli besviken etc.. Och huuuuva va jobbigt det va! Det visade sig ju sen va negativt och ett felaktigt test helt enkelt...

Tycker du verkar så coooooool
  • ceke

Hehe, men även den varianten är ju jättefin om det är ett plus ju!

• ceke

Halloj! Här inne händer det grejer som vanligt Alltid lika kul att gå in och läsa! Tråkigare att tanten hälsat på här och där dock.. Väntar en påhälsning i dagarna jag med.. Men ärligt.. Väntar ju bara in den och ser fram emot nästa månad som FÖRHOPPNINGSVIS ska va spottingsbefriad eller i a f bra mycket mindre spottingspåverkad...

Nu har jag varit på min första akupunktur! Ett underbart möte måsta jag säga. Vilken kvinna! Själva mötet va lika mycket värt som akupunkturen. När det gäller akupunkturen satt hon ca 12 nålar tror jag denna gång.. Det va inte superskönt när hon satt dem och vred om dem, men inte superjobbigt heller.. Och så hela grejen med nån lugnande doft, avslappningsmusik.. ligga och ta det lugnt med nålarna i 30 min och även prata i lugn och ro med en barnmorska om allt. Funderingar kring spottingsarna, hur de påverkar mig, vårt sexliv, min psykiska hälsa, om min oro för bakgrunden till dem, vad de kan innebära för att kunna få barn etc etc.

Tänk er.. En hel timma att få koppla av, få akupunktur och samtidigt prata med en välutbildad barnmorska om sina menstruationscykelsbekymmer.. och till råga på allt en barnmorska som inte säger "det är såååå normalt". Det blev både många goda skratt och allvarliga funderingar som dryftades. Skönt att få lite distans till alla tankar som surrar runt i och med detta.

Nu förväntar jag mig ju inte att allt ska bli super i och med detta. Jag ska ju gå flera gånger och ge det lite tid.. Det är jag värd (!) hehe.. och tja.. förhoppningsvis försvinner eller underlättas spottingsarna av allt jag gör nu.. men om inte annat så är det väl lite ro för själen och lite vardagslyx också...

I LIKE!

• ceke

Kekke: haha, toker! Sätt på vattnet till riset istället

Maria: ne, egentligen inte nåt nytt på den fronten egentligen.. hon tyckte det va bra att jag har den kontakt jag har med kvinnokliniken och att jag ska fortsätta med deras tankar kring provarn och ge det en riktig chans och om inte det funkar fortsätta med utredning etc..

Däremot tyckte hon det va väldigt konstigt att en läkare sagt att man kan få hormonrubbningar av p-piller... Nåja.. inte vet jag?!? Alla säger ju så olika, så jag vet inte vem jag ska lyssna på.. skitsamma eg nu. Det är som det är och nu gäller det bara att hitta nåt som funkar!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet