• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Ernlia: Det låter ju super att strecket blev så starkt! Försök våga lita på att det är att pyret växer och frodas där inne!

Barnvagnar har jag faktiskt inte börjat googla.. det får nog komma den eventuella framtida dag som det kommer ett plus på stickan..

Ego. japp.. då har det hänt.. Satt med min förra arbetsgrupp och fikade.. har mensvärk så att det typ gör ont att ens sitta på en stol.. och en STÖRTFLOD som väntat.. gick till apoteket för att köpa CykloF, men de tyckte jag skulle ringa gyn o få utskrivet istället. Så så fick det bli.. Nåja.. vi satt där o fikade o de såg ju att jag hade ont. jag sa att jag hade mensvärk. Då frågar den ena om det inte är dags för min mens att försvinna en massa månader snart.. och den andra att "min mensvärk blev bättre o bättre för varje barn jag fått, så skaffa barn så blir det bättre sen". Jag svarade att "jo, om man kan få barn så"... Japp. Detta är två jättefina kollegor som känner mig bra.. Så inte kunde jag dölja att tårarna satt i ögonvrån heller.. Båda bad så mkt om ursäkt då de såg att jag blev ledsen och så pratade vi lite om det sen. Fint samtal. Men jaha.. då var den här dagen gråtmild då.. för humöret åkte liksom ner i fotsulorna.

SUCK

• ceke
    Kekke, vad skulle jag göra utan dig? Puss hjärtat mitt Hjärta

Jaaaa... eftersom tant röd definitivt brakat in, så ändrar jag i listan jag med... 

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Finlandssvenskan ÄL 28 dec ( 3:e försöket)
    14 -- simtim ÄL ~31 dec (sjätte försöket)
    15 -- Irmelie  ÄL  1 jan (MA på 3:e försöket, 1:a försöket efter MA)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 23 jan (försök nr 8, 2:a cykeln med Proveramot spottings)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
  • ceke
    mumwannaB skrev 2011-01-13 16:02:40 följande:
    ceke jag tycker att det var modigt av dig att i princip säga som det var. Jag kan oxå känna ibland att jag bara vill brista när jag får gliringar från familjen tex. Men sambon vill absolut inte att våra familjer ska veta något ännu så jag kniper och ler lite bara.

EGO: Nu har jag snart analyserat mig sönder o samman. Idag fick jag en missfärgad flytning. Jag fick utslag på stickan i söndags och räknade då med att jag hade ÄL i måndags. Så mitt förnuft säger att jag absolut inte kan ha fått en nid-blödning (fast det är ju det jag vill att det ska vara). Kan ÄL ha förskjutits så att jag har ÄL idag istället? Har haft molvärk och sekret till och från sedan i söndags, eller kanske ännu tidigare.
    Nog kan det va en nidis i sådana fall. ÄL ska ju enligt vad jag lärt mig va sista dagen av fertilt sekret.. eller dagen innan.

Håller i a f tummarna för att du inte ska behöva joina min spottingsklubb! Den vill inte ha fler medlemmar! (om du förstår vad jag menar,....)
  • ceke

Jojjo: Håller helt med i att det tar udden av kommentarerna att berätta för vänner och familj. Tycker det är superskönt att kunna berätta faktiskt. Vi var ju hemliga från början, men har insett att alla ändå tar för givet att vi försöker att det är bättre att va öppna med det.. för då kommer inga gliringar längre heller!! Mycket mycket skönare så!

Kram på er alla!

• ceke
    Kekke skrev 2011-01-14 09:01:26 följande:
    jojjo: jodå, visst har ceke en underbar man. ställer jämt upp på allt hon ber om. får massage trots att han nästan har somnat. lagar grymt god mat och är helt underbar i sängen. men ceke är underbar hon med.
    Puss puss
  • ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-14 14:18:20 följande:
    Jag skrev fel, 10:e menar jag att jag gissar på. Eftersom tempen stigit dagen efter, och eftersom jag brukar ha äl före positivt på äl-stickan (tidigare månader har alla mina äl-symtom kommit före positivt på stickan).
    Fast det kan ju hända att det var den 13:e också, i så fall kom den ju korrekt efter den positiva stickan. Men verkar samtidigt konstigt med äl-symtom så många dagar innan då.. och framför allt temphöjning före också.. Vad tror ni?
    Jag gissar på någonstans mellan den 10 och 11 då det var sista dagen med äggvita...
  • ceke

Tror jag åkte ur listan.. lägger in mig igen '

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM Vi som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Januari Skål  {#emotions_dlg.flower}
    12-13 -- Ceke ÄL 29-30 dec (sjunde försöket & första med Provera under lutealfasen)
    17 -- Längtan81 ÄL 3-4 jan (12:e försöket)
    17 -- Kia78 ÄL 2-4 jan (9:e försöket)
    17 -- Pingla77 ÄL 1-4 jan (8:e försöket)
    17 -- Uppsara ÄL 4/1
    17 -- AnnJan ÄL 2 jan (2:a försöket)
    19 -- Millan75 ÄL ca 4 januari (försök nr 3 )
    20 -- Jojjo55 ÄL 6 jan (försök nr 3)
    20 -- annvian ÄL 4-5 jan (försök nr 3)
    22 -- Zalia ÄL 11 jan  (3:e försöket)
    24 -- Essalady ÄL 10 jan (försök nr 6)
    24 -- Gris78 ÄL 10 jan (försök nr 5)
    26 -- Polarlantis ÄL 12 jan (andra försöket)
    27 -- SannaK    ÄL 12 jan (9:e försöket, ett MF)
    27 -- Ansi30 ÄL ÄL 12 jan (10e försöket)
    27 -- mumwannaB ÄL 11 jan (21a försöket)
    27 -- Fröken Ellen ÄL 13 jan (9:e försöket)
    29 -- Daniela01 ÄL 15 jan 
    29 -- Lavendia ÄL 15 jan (7:e försöket efter MF i v. 11)

Katt Februari {#emotions_dlg.flower}
    3-4 -- MariaF79  ÄL ~21 jan (försök nr 5)
    4 -- Längtan1980 ÄL 21 jan (7:e försöket)
    6 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 22 jan (försök nr 2)
    6- - Finlandssvenskan ÄL 23 jan( 4:e försöket)
    8-- Saftochbulle ÄL 25 jan (försök nr 8)
    10 -- Ceke ÄL 26 jan (försök 8, 2 månaden med provera under lutealfasen)
    12 -- simtim ÄL ~29 jan (sjunde försöket)
    23 -- Irmelie  ÄL  9 feb (MA på 3:e försöket, 2:a försöket efter MA)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.) 
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77:  BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit:  BF 11 juli (Tredje försöket)
    Inna: BF augusti (5:e försöket)
    Astrogirl: BF 4 sept 2011 (11 försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)

• ceke

Hmm.. nu börjar nog alla här tro att jag fejkar Men nejdå.. min kära knasboll fixar biffen galant han med

Konstig konstig cykel det här. Fjärde dagen och typ bara spottings igen och hög temp. Nej nej, inget plus, det är checkat. Hmmmm

• ceke
    ifyouweremine skrev 2011-01-16 13:10:27 följande:
    ceke - Hm vad konstigt! Kan det vara nån bieffekt av Proveran, att mensen blir sen? Irriterande när det blir så dock för nånstans innerst inne hoppas man ju så länge mensen inte dyker  upp.
    Ahh... första halva dagen va ett rött vattenfall så nog kom den allt.. Men jag är ju van vid 1 veckas riklig mens och hade väntat mig etter värre med proveran.. Men första dagens flöde plus de två följande dagarna är nog mindre än vad det normalt brukar va totalt sett.. skulle jag tro Dock inte van vid att va i stort sett blödningsfri på fjärde dagen! Fast jag klagar inte påd et iofs! Ser fram emot att det ska försvinna helt för någon vecka nu!
  • ceke
    Daniela01 skrev 2011-01-16 13:19:14 följande:
    en liten fundering?
    denna månaden så testade jag att tempa och ta ägglossningstest (tempningen var ny).
    Den 12 Januari hade jag topp på tempningen, men den 14 januari så visade äl- testet starkt utslag. Kunde jag haft ägglossning den 12 januari?
    Nu är både temp och äl-test nere på normala icke-ägglossnings värden.
    Har du fertilityfriend? Tänkte om du i s f vill dela med dig av din hemsida så blir det lättare att se...

men visst kunde du ha haft ÄL innan testens utslag.. men låter skumt att tempen är nere igen redan nu dock.. Det kan också va så att din ÄL ännu inte varit utan är idag och att du får en högre temp imorrn igen...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet