Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Irmeline skrev 2011-04-01 13:02:09 följande:
    Usch vad jobbigt med sådana kommentarer!! Precis efteråt dessutom.
    Man får kanske ursäkta dem med att de är unga och dumma, men förstår att det svider ändå.
    Det som man däremot inte kan ursäkta är småbarnsföräldrar som helt allvarlig undrar varför man inte skaffar barn, det är ju såå underbart!!
    Har nästan lust att svara: "Vad lustigt, när du nämner det har jag faktiskt alltid undrar varför ni inte skaffar ett sommarhus i skärgården, det är ju helt underbart faktiskt" alt. "varför du inte skaffar ett mer välbetalt jobb, det är ju jätteskönt med ekonomisk frihet" eller något liknande som man vet att de inte har råd eller kan skaffa. Då kanske de tänker till och inser att man inte kan få allt man vill ha här i världen!

Pingla: hoppas VUL:et ser bra ut! Kanske en två-tre ägg som vill lossna :) Jag skulle inte ha något emot det, större chans. Tvillingar skulle jag också kunna tänka mig. Du?

Millan: Spännande med blodådern. Håller på dig.
    Kaprifolen: Testerna stegras i styrka för att sedan ge maxutslag. Det är lite olika hur starkt det blir beroende på hormonmängd. Jag har alltid starka utslag så jag kan i princip inte använda billiga testers eftersom de ser nästan positiva ut jämnt. Testlagrets har jag alltid ett streck på, men det är klart svagare än kontrollen fram till dagarna innan ÄL.
    ÄL-testet ger utslag för den LH-pik som sker precis innan ÄL. Därför får man ofta utslag innan ÄL, oftast en dag innan, vilket är perfekt sex-tajming. Vissa har en LH-topp som pågår i flera dagar, andra har endast cirka 10h utslag, varpå man kan missa det fulla utslaget om man endast tester 1gång per dag. Det kan vara början på en stegring du ser, då skulle jag rekommendera test morgon och kväll. När du blivit mer erfaren i ditt testande kanske du inte behöver testa fullt så ofta. När du får fullt utslag, fortsätt testa 2ggr per dag för att se när det går ner igen, så brukar jag göra. Sexa sedan från första höjningen fram till dagen efter testet blivit negativt igen för att vara säker. Lycka till!

Ego: Min kropp är bra skum nu. Om det inte vore för att vi skjutit löst denna månad skulle jag nästan tro att något var på g (ni ser, man kan vara skenis utan sex tom). Imorse när jag tvättade mig i ansiktet och kollade upp i spegeln blev jag helt förskräckt. Det rann massor med blod ur ena mungipan (jag hade inte borstat tänderna eller ätit frukost än). Jag gapade och såg att munnen var full av blod, ung som när man har näsblod som rinner ner i halsen. Har aldrig blött så mycket av tandborstning. Sköljde munnen och det försvann. Fick tillbaka lite nu vid lunch, ingen aning om var det kommer ifrån.

Sen är det det där med flytningar. Haft jätteskumma flytningar sedan någon dag. De är vita och lite tjocka, men tillstymmelse till äggvitesträngar i det. Jätteskumt. Trott precis som du Millan, att det varit svamp, men eftersom det inte kliar eller svider som det gör vis svamp så är jag osäker. Funderar på att köpa en vagitorie ändå för att se om det blir bättre. Fick för mig att det var min temp-mätare som gjort det så nu är den rejält decinficerad (sköljer bara med vatten annars). Någon annan som varit med om såna flytningar eller blödningar i munnen/svalget? Helskumt!! 
    Ha, ha, vilka grymma kommentarer, Irmelie! Ska prova några av dem... Låter besvärligt det där, med din kropp.

Essalady: Ja, visst är det häftigt att ha hängt ihop i ett halvår! Är ju egentligen inte så mycket för att hänga på nätet, men min man häcklar mig ofta och frågar om jag inte ska kolla "familjen" (och då menar han er... ;)
  • Saftmedbulle
    Jezzi80 skrev 2011-04-02 11:53:56 följande:
    Hej
    Anorexin och en en hel del av medicinerna har jag snackat med läkare om.
    Har ju spökat ett tag i skallen min...
    Hon sa att visst, det kunde ha påverkat men inget man kan säga nåt om utan utredning ju. Hon sa att jag skulle snacka med div. folk typ BM och de läkarna, vilket jag försökte oxå. Svaret blev att de inte kan ge mig svar och inte heller hjälp med att kolla det förräns ett års försök gått.
    När jag frågade detta va jag i lång behandling, mådde kasst osv. Ville INTE skaffa barn eller försöka just då med tanke på mitt mående.
    Detta va väl.. typ 4 år sen?
    BM på cellprovtagningar o så har sagt att allt ser bra ut. Inte några förändringar heller.
    Hade problem med cystor när jag gick in i anorexin men inte efter.

Ska till min smärtläkare om ett par veckor och ska fråga honom lite saker då... om Ardinex. Har försökt kolla i fass o sånt, men får inte svar på just det.

Ja, jag vet ju att jag nojar... Vi har ju inte försökt alls länge! Känner mig löjlig för det, men nojan finns ändå. 16 års intensivt barnlängtande som skjutits upp pga mitt eget förnuft. Och nu när man försöker så blir man ju rädd för allt.
    Längtan kan göra en...galen haha

Kram
    Ska softa ner mina grubblerier nu och försöka tänka på den stundande våren istället!
    Full förståelse för att du nojjar. Det är klart att man funderar över sånt - vore konstigt annars... Lycka till och pepp, pepp! Snart blir det ljusare och varmare!
  • Saftmedbulle

EGO: Har fått en resa till Barcelona i 40-årspresent av maken (för att muntra upp mig) så nu har jag något annat att se fram emot i påsk (vi skulle ha åkt till mina föräldrar egentligen och outat att vi väntade smått...).
    Tack för allt pepp, alla goa tjejer i tråden! Och trevlig helg!

• Saftmedbulle
    Lavendia skrev 2011-04-02 20:45:08 följande:
    Härligt och hoppas du hade/har? (minns inte exakt när den är) en riktigt kul 40-årsfest trots allt!!!!! Skrattande{#emotions_dlg.flower}
    På lördag är 40-årsfesten... Tack! 
  • Saftmedbulle
    ceke skrev 2011-04-03 09:43:41 följande:
    Saftobulle: Grattis i efterskott på 40-årsdagen! Va underbart med en resa till Barcelona!
    I förskott blir det ;)
  • Saftmedbulle

Essalady: Ha, ha... Du vet att man FÅR sexa fast det inte är ÄL, va? Har ingen aaaning om när nästa ÄL är... Ska fråga läkaren när vi kollar ultraljud på måndag (uppföljning efter missfallet).

EGO: Det var en kollega (min favvokollega) som frågade varför jag skulle på läkarbesök på måndag (har uppföljningsmöte efter missfallet) och jag är URKASS på att ljuga, så jag sa bara rent krasst att det var för att följa upp missfall nummer två. Berättade att jag haft missfall nummer ett för fyra månader sen och hon blev helt gråtfärdig. Jag bad henne att inte berätta det för någon och det kändes rätt skönt att någon vet hur man har det (förutom er störtsköna tjejer).

Tack för allt grattis! Ska bli kul att ha megafest på lördag och ja... nu kan jag ju dricka både vin och whisky, man får se de fördelar som finns.
    Lycka till med sexandet, ni som har ÄL i dagarna!

Kekke: Hmm, ja... ibland får man nöja sig med sprut, sprut och ut... även för oss tjejer så att säga ;)

• Saftmedbulle
    Gris78 skrev 2011-04-04 11:15:03 följande:
    Här är jag Essalady!! - fit for no fight... :)
    Väntar på Bim faktiskt vilket ska vara nu till helgen enl  kalendern (fertiletyfriend) i telefonen. Verkar ha 26 dagar cykel just nu....
    Vi har haft verkstaden stängd någon månad eller två här av ingen annan anledningen att vi inte orkat .  Men vi verkar vara igång igen.

Själv har jag blivit av med mitt jobb (är konsult) imorse, chefen min ringde ioch sa att kunden inte ville att jag skulle komma tillbaka efter min minisemester. Får inte ens komma förbi och hämta mina saker eller ha kontakt med min a-kamrater. :( :)

Nog med EGO:t hur är det med dig då? - hur går det med er verkstad? Delar vi fortfarande samma cykellängd?
    Ceke har ju fått jackpot helt klart, missade tyvärr alla inläggen till plusannonseringen. Måste läsa ikapp lite...

Kram kram till er alla

Blä, vad tråkigt! Ingen kontakt med dina arbetskamrater ens? Lät ju otroligt hårt... Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    Smiley skrev 2011-04-05 09:30:06 följande:
    Gris: jag känner igen din situation. Fick säga upp mig för ett år sedan pga en störd chef som spred rykten till högre chef, plus att hon bröt förtroende och svek/kränkte mig. Mådde s k i t rent utsagt. Har nästan tagit mig fram tills nutid att komma över det. Aldrig blivit då sviken någon gång, så det blev lite chockartat. Hoppas att det löser sig för dig!

Här är det ÄL-känningar. Molar och har sig. Har haft sex på dag 15 och 16, sen ska vi fortsätta fram till helgen. Pergon brukar skjuta på det lite. Så vi får se!
    Är på väg till Sthlm nu för en intervju.
    Stockholm är ju bra inför ÄL ;) (har jag hört...)
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2011-04-05 16:30:50 följande:
    Första läkarbesöket på fertilitetskliniken imorgon och tankarna har börjat snurra... Vet inte vad jag vill få för svar... Att inget är fel på oss hjälper ju inte så mycket, samtidigt som man inte vill att det ska vara ngt fel på ngn av oss, men om det är ngt fel så kan man ju i alla fall få hjälp, i bästa fall, för tänk om det är ngt som verkligen är helgalet, då kanske vi får ge upp bebisdrömmen helt... Gahhh, ja, så snurrar det i skallen. Ska kanske gå och träna istället så att jag inte kan tänka...
    Håller tumme för att besöket går bra!
  • Saftmedbulle
    Marsflickan80 skrev 2011-04-05 21:58:47 följande:
    Ojdå! Njae, jag är helt grön, hahaha. Har lovat mig själv (om min man) att vi inte skall bli helt galna och sexa så snart ägglossningen kommer utan fortsätta så som vi gör nu. Yeah, right! Har redan beställt 3 ÄL test och skrivit in på FL så att jag får sms varje gång det händer. Usch, vill inte bli en galning!!! Skrattande samtidigt så längtar jag så redan och man får ju bara några chanser i månaden och de vill man ju inte sumpa!

Ööööh, spolning.... Vad är det? Kanske nåt för mig det med? ;)

Ang. tråden så har jag märkt redan att det är väldigt goa tjejer här Hjärta jag kände mig välkommen direkt. Härligt!
    Hmm, jag vill börja med att hälsa dig välkommen hit, men samtidigt varna dig... Är du inte galning förut, så blir du det efter att ha hängt här ett tag... (fast det är VÄRT det, helt klart!)...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet