Vi över 30 som längtar efter första barnet
Jojjo: Låter ju som att det kan bli ett fantastiskt resultat denna gång! Ska tänka extra på dig på onsdag o då ska ju även vi in o träffa läkaren för o höra hur vi ska gå vidare
Stor kram!!
Stor kram!!
Har vänner som håller på med sitt första IVF-försök och de gjorde sin första insättning i veckan och självklart så hoppas jag att de lyckas direkt, fast jag vet tyvärr inte om jag skulle kunna glädjas helt och hållet med dem...
Usch, så egoistiskt det låter, men det är så mycket känslor inblandade.
Visst ville ni börja med IVF direkt nu? Förhoppningsvis kan du snart vara föräldraledig samtidigt med era vänner! 

Men samtidigt som han var positiv gällande våra chanser så sa han ju oxå att vi inte ska ha alltför stora förhoppningar nu under vårat 1:a försök. Han var iaf jättebra o från början ville han att jag skulle göra den långa varianten med nässpray men då skulle jag behöva spraya under resan o efter att ha pratat med en av överläkarna så tyckte dom att jag skulle slippa det o istället ta korta metoden med sprutor direkt. Känns skönt även om det gör att vi inte börjar förrän i mitten/slutet av april beroende på när min mens kommer. Men som sagt skönt att slippa spraya o kanske må dåligt under semestern. Millan: Tack! Ja det känns skönt att gå vidare o även skönt att kunna slappna av (förhoppningsvis iaf) på semestern. Förstår att det känns tungt o att du funderar på hur ni ska gå vidare o det kanske på ett sätt är bra. Även om man alltid har höga förhoppningar på att det ska gå vägen är det kanske bra att vara inställd på att det kanske inte gör det. Då kan man ju ha en plan för hur man vill gå vidare o då kanske det inte blir lika tungt om det nu inte skulle funka. Jag hoppas o tror att det kommer gå bra för er även om du känner dig låg!! O än så länge har de ju inte plockat äggen så kanske kommer det bli fler än 5 när det väl är dags. Håller allt jag kan hålla för er o att det ska gå bra nu! Det är du mer än väl värd!!! Stor kram o massor av pepp till dig!!
Tack allihopa för era lyckönskningar!! Känns så himla bra att ha er o "tjata" med när man inte kan göra det med alla andra i ens omgivning. Ni är helt enkelt bäst!!!
Jojjo: Är så himla nyfiken, hur har det gått? Jag hoppas så att det har gått vägen med befruktningen! Håller allt som kan hållas för er vännen!