Inlägg från: DubbelAA |Visa alla inlägg
  • DubbelAA

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo: Fan oxå! Vet inte vad jag ska säga. Känns så orättvist o jag förstår att du mår piss just nu! Önskar att jag kunde trösta på något sätt men tyvärr. Ta hand om dig o mannen så hörs vi! Stor kram!!!Hjärta

Millan: Jag håller tummarna för er!
  • DubbelAA
    Pingla: Låter som du kan få ett riktigt bra resultat nu! Hoppas! Fast jag förstår att det är jobbigt att magen gör ont. När jag sprutade inför inseminationerna så svullnade magen upp en del o spände o då sprutade jag bara 50 så jag är lite nervös för hur det kommer bli när jag ska börja med IVF o spruta 150 varje dag:) Går du på Akademiska i Uppsala? Det är där vi går. Vilken läkare har du haft senaste gångerna?
    Spännande spännande!! Hoppas du fixar helgen trots stora magen;) O lycka till med ÄP på måndag!
  • DubbelAA
    Saftis: Tack! Känns verkligen skönt att gå vidare nu o slippa en insemination till. Hade nog känts annorlunda om jag hade märkt att något hänt vid inseminationerna men som det är nu har jag aldrig gått ens en dag över tiden under alla år vi försökt eller vid inseminationerna. Hoppas så att IVF ska hjälpa oss bli gravida!

Aruba: Spännande med akupunktur! Hoppas det hjälper er!

Ego: Var hemma från jobbet igår...IGEN! Började bli förkyld i veckan men trodde verkligen att jag skulle klara av att jobba veckan ut men igår så vaknade jag o hade hög feber igen. Så himla less på detta. Hela året har jag varit förkyld med feber igen o igen o igen. Jag försökte verkligen ta mig till jobbet men jag insåg att jag inte ens skulle klara av en timme där så det var bara o sjukskriva migRynkar på näsan Sen sov jag nästan hela gårdagen o nu känns det iaf som att febern är borta. Nu är jag lite rastlös o har ont i kroppen för att jag legat för mycket i sängen Skrattande HAr dessutom slut på nässpray så jag kan inte andas när jag ligger ner så därför är jag uppe klockan 7 en lördagmorgon. Hoppas nu att förkylningen släpper för på fredag drar vi till THAILAND!!!Solig
  • DubbelAA

Tedax: Grattis!!!{#emotions_dlg.flower} Vad härligt med något positivt i tråden!! Nu ska du se att det kommer gå bra denna gång! Solig Stor kram o grattis igen!!

• DubbelAA
    Saftmedbulle skrev 2012-03-10 11:25:58 följande:
    Vilka lyxlirare! Ha en riktigt skön resa! (och krya på dig!)
    Haha ja visst e d lyx!!Skrattande Febern har nu försvunnit men jag är helt slut vilket inte är så konstigt. Nu ska jag ta en jobbvecka där jag inte sliter ut mig, hur nu d ska gå??, o sen bara njuta i 3 veckor!! Kram
  • DubbelAA

Ego: Hade en jättejobbig kväll igår. Skulle ha tjejkväll här hemma hos mig o febern var borta o det skulle bara ätas gott o kolla Mellon så jag kände att "jo det orkar jag". Borde ha skippat det för efter ca 10 minuter var det en tjej som berättade att hon var gravid! Som ett slag i ansiktet!! Jag började nästan gråta men bet ihop o gratulerade o sen var det bara att visa god min tills dom gick hem. Vilken skitkväll det blev! 3 tjejer som redan har barn, 2 som är gravida o så var det jag!!! När sambon väl kom hem så bröt jag ihop o så satt vi här vid köksbordet o var ledsna tillsammans. Han hade upplevt typ samma sak där han var för där var ju han som ska bli pappa nu. NEj fy fan vilken jobbig kväll det blev. O jag kan vara lite "vidskeplig" ibland (ni vet så där: om jag klarar det här så kommer jag att få jobbet) o nu tror jag att det är så att vi aldrig kommer få egna barn eftersom vi tycker det är jobbigt när alla andra blir gravida. JAg vet ju att det inte är så men iaf! Det som är skönt är att sambon känner likadant o igår sa han "vi måste hålla ihop du o jag" o det är verkligen så det känns just nu. Vi mot världen!
    Nej nu ska jag nog bara dra något gammalt över mig o gråta ut allt det onda!

Kram på er!

• DubbelAA

Tack alla för tröstande ord! Det värmer ska ni veta! Ja det är verkligen svårt detta hur man reagerar men jag kände igår att jag gärna hade fått en förvarning innan så jag kunde ha gratulerat o verkligen mena det. Just då var det min egen sorg som var starkast fast jag egentligen är så himla glad för våra vänner som ska ha barnet. Ja det är svårt som sagt. Idag har jag o sambon varit ute o promenerat o pratat en del o det känns så himla skönt att vi har varandra!

Ha en underbar vecka nu allihop!
    Kram

• DubbelAA
    NICU: Helt underbart! Jag kommer till Thailand på fredag!!! Var är kortet taget? Vill också ha det så:) Kram o ha en underbar fortsättning på semestern!
  • DubbelAA

Tack igen till er brudar för tröstande ord! Tur jag har er som förstår alla konstiga känslor!

Millan: Håller tummarna för er  o äggen!!

Jojjo: Härligt med "nystart" o klart att du ska visa upp dig på beachen i sommarSkrattande

Liljekonvaljblomman: Välkommen! Här kommer du nog att trivasSolig

NICU: Vad underbart det såg ut på bilden! Jag har inte börjat packa än men har iaf skrivit en lista. Passa på o njuta riktigt ordentligt o ha det så nimla bra i Malaysia, underbart land!!!

• DubbelAA
    Pingla35 skrev 2012-03-12 18:33:10 följande:
    Tedax:Grattis!

Nicu: Njut!! Vilken härlig bild!

Liljekonvaljen: Välkommen!

Jojjo: helt rätt inställning!

håller tummarna, Millan!

EGO: Hemma efter ett besök i uppsala. Det var inte skönt och var smått hysterisk men hade helt underbara sköterskor/barnmorskor som tog hand om mig. De pumpa mig full med lugnande.
    Är hemma nu och väldigt öm.
    Men mina 25 blåsor som jag hade i äggstockarna gav inte mer än 4 ägg!!! Helt förtvivlad! Håll tummarna för att någon av dem befruktas.
    Kan detta vara svaret på att det tidigare inte blivit något?? Jag menar fullpumpad med hormoner och 4 st. Kan det vara så då att jag inte producerar något ägg alls på egen hand?
    Det skulle jag vilja ha svar på så kanske man kan få mer hjälp sen om det någonsin blir aktuellt med en nummer två?! Ser ni ändå vad positivt man tänker och att man inte förlorat hoppet helt.Tungan ute

Usch din stackare det lät inte alls trevligt! O jag förstår att det måste kännas skit att det bara blev 4 ägg när du hade så många blåsor. Men vi håller tummarna för att det är 4 fantastiska ägg!!!

Hade de någon som helst förklaring till varför det kunde bli så? Tycker ändå att du håller dig positiv! Glad
    Håller som sagt tummarna för dig nu! När ska du tillbaka?
    Lycka till o stoooor kram!!!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet