Kattflickan skrev 2011-05-21 10:16:35 följande:
Håller med dig Jojjo, har man försökt länge och det inte funkat så ska man söka hjälp. Har man även fått tre missfall så ska man söka hjälp. Det behöver ju faktiskt inte vara nåt allvarligt fel, vi har sett flera här inne som blivit gravida efter att ha spolat äggledarna!
Jag har försökt sen mars 2011, men blivit gravid två gånger och det finns inget som säger att det inte första gången skulle ha gått bra om vi behållit barnet som hade DS. Sen har jag haft ett missfall, men det är rätt vanligt, fast jag var noga med att min MVC skrev in i journalen att jag haft det missfallet om jag skulle få två till.
Pingla: Har ni kollat med äl-stickor eller tempande när ÄL inträffar? Man kan även gå till gynekologen och kolla efter den förmodade äl att äl verkligen har inträffat. Vilket försök är ni inne på?
Jag håller på att ladda nu inför ett löplopp! Hoppas inte all denna träning är negativ för ett eventuellt foster. Men jag tränade inte igår och förrigår.
Aperopå det, finns det nåt man kan göra mellan ÄL och BIM för att bättra på chanserna (förutom att dricka måttligt med kaffe, alkohol, äta nyttigt, inte stressa, träna lagom).
Millan
Tror man ska hålla nere mjölkprodukter då de kn hindra infästning, samt en del mediciner såklart. Och kaffe bör man kanske skippa helt en vecka efter ÄL. Men annars tror jag det mest beror på om det blev befruktat eller ej, och om celldelningen fungerar, dvs att ett bra ägg blev befruktat.