Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Tack så mycket tjejer! :)
    Efter mer än ett års försök så ÄNTLIGEN!!!

Millan: det är säkert inge fara med grynet, det är ju rätt så tidigt ännu!
    Själv har jag inte ett enda symptom nästan, inte ens ont i tuttarna.
    Haft lite konstig känsla kring blygdläpparna, i ljumskarna och bak mot svanken. Tänkte att det kanske var ännu en pergobiverkning. Hoppas att det ska gå vägen för oss ändå!

• Irmeline

Lägger in mig, det får bära eller brista..

{#emotions_dlg.flower} Solig  BIM, Vi över 30 som längtar...  Baby {#emotions_dlg.flower}

{#emotions_dlg.flower} Juni {#emotions_dlg.flower}
    10 -- Önskan 78, ÄL 25-26/5 (1:a försöket)
    11 -- DubbelA ÄL 30 maj (försök nr 9)
    15 -- Jezza80 ÄL ca 2 juni (försök nr 5)
    16 -- Annelie77 ÄL ca 1 juni (försök 2 efter MF i v11 tidigare 4 försök)
    16-18 -- Kiyona, ÄL 2-4 juni (försök nummer 3, X 2009, MF 12/5)
    18 -- Finlandssvenskan ÄL 4juni (8:e försöket)
    21 -- Marsflickan, ÄL ca 7 juni (2:a försöket)
    21 -- Pingla77, ÄL 6 juni (försök nr 11, 2:a med Pergo)
    21 -- MariaF79, äl ca 11 juni (försök nr 8, två mf i v 5 på försök 5 och 7)
    23 -- shelby, ÄL ca 8-10 Juni (försök no 1)
    25 -- Fröken Ellen. ÄL 10:e juni. (13:e försöket, 2:a med Pergo)
    26 -- Sophy80, äl 10 juni? (försök 5 efter uppehåll, 12 pergoförsök totalt, mf 16/4)
    27 -- ca Råttentottan ÄL 12 juni ca. (11:e försöket, 1:a efter spolning)

{#emotions_dlg.flower} Juli {#emotions_dlg.flower}
    1 -- Essalady ÄL 17 juni (10:e försöket)
    2 -- ViVillHaBarn (2:a försöket, 1:a barnet, 30 år)
    2 -- Nemi76 ÄL 15-20 juni (Förhoppningsvis första försöket med Pergo)
    4 -- Kaprifolen1979 ÄL ca 21 juni (försök nr 6)

4-- Smiley ÄL ca 19 juni (45:e försöket, tror jag. Pergomånad)
    9 -- Marja 78 (försök nr 3, 1:a barnet 33 år)

6-12 -- Prodigy79 (12:e försöket)

Plus GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid
    2011

Mallanis: BF 7 juni 2011. (Försökt ca ett år ett ma och mf på vägen.)
    Drömmen om Elin: BF 23 juni 2011
    MD77: BF 9 juli 2011 (Bestämde mig för ca 5 månader sen, lyckades på 3:e försöket)
    Rosavit: BF 11 juli (Tredje försöket)
    Acinna: BF 25 juli (Första försöket efter X)
    Inna: BF 19 augusti (5:e försöket)
    änglabitch: BF 10 sept 2011 (3:e försöket)
    Sanna77: BF 13 sept (försök nr 4)
    ernlia03: BF 17 sept (försök nr 1 efter ma i v 11)
    Fru KM: BF 23 sept, (fjärde försöket)
    Längtan81: BF 26 sept (försök nr 12)
    Daniela01: BF 6 oktober (2 års försök)
    Frifantasi: BF 11 oktober (4e försöket)
    Längtan1980: BF 13 okt (7:e försöket)
    AnnJan: BF 5 nov (3:e försöket)
    Marre80: BF antingen 15:e (4:e försöket)
    Lavendia: BF 1 dec (9.e försöket efter mf, totalt 16 försök)
    Ceke & Kekke: BF 12 dec (10 försöket)
    simtim: BF 18 dec (9:e försöket)
    Ansi30: BF 23 dec (10e försöket)

2012

PeLeKo BF 9 jan (6e försöket)
    Astrogirl BF 28 januari 2012 (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Saftochbulle 1 februari (försök 10, 2 mf på vägen)
    Millan75 BF 7 februari (försök 10, 1 mf, 1 abort pga kromosomfel)
    Zalia 17 februari (9:e försöket)

Irmelie BF 18 feb (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren)

• Irmeline

En liten lustig sak är att min ÄL som nu gav graviditet kom på vår bröllopsdag!
    Vilken bra aktivitet att göra bebis då! :)

• Irmeline
    Råttentottan skrev 2011-06-10 12:30:43 följande:

P.S. Smiley: Makeinseminationerna är privat.

Tar sommarlov från den här sidan för att koppla bort allt barngörande och få slappna av litet.
    Har nojat över ett år, (fast inte skrivit här hela tiden men surfat mycket) orkar inte mer nu.

TREVLIG SOMMAR OCH LYCKA TILL!!!

Lycka till själv!
    Hoppas inseminationerna gör susen!

Trevlig sommar!
  • Irmeline

Har ett litet dilemma (ursäkta att jag spammar tråden, sjukt svårt att folusera idag).
    Det gäller fester och alkohol (Zalia jag vet att jag kallade det för lyxproblem, och det är det ju ocksåpå sätt och vis :) ).
    Ikväll ska jag på tjejmiddag, det är lugnt. De är nästan de enda som vet att vi försöker, och jag kan säga att jag är mellan ÄL o BIM så är det lugnt. Men på lördag ska jag på bröllopsfest. Sjukt svårt att komma undan!
    Och nästa helg är det möhippa, och helgen efter det midsommar, och helgen efter det ännu en fest.. Alltså fyra stora fester fyra helger i rad!! så mycket har det inte varit på hela året, är inte det typiskt??
    Sen är det lugnt fram till ett bröllop i augusti som ligger precis efter de magiska 12v.

Jag funderar på att boka in ett VUL innan midsommar (är då 6+) och då borde de ju kunna se om det finns ett hjärta? Så man vet om det sket sig tidigt igen eller inte. Om man ser ett hjärta så är ju MF-risken på 1% istället för 10, så då gör det kanske inget om folk misstänker. Däremot om det blir mf igen vill jag ju att så få som möjligt ska veta. Svårt! Man vill ju inte sitta hemma heller!!

Ett annat problem inför lördagen är om jag ska berätta för mannen innan festen eller ej. han har SJUKT dåligt pokerface, och om någon bjuder på sprit kommer han bete sig konstigt. Om jag bara låtsassmuttar och ställer bort så blir det mindre obvious. Då beter han sig ju normalt också om han inte vet.
    Kanske ska vänta till söndag att berätta? Eller är det elakt att hålla på det?

Någon som har något bra tips gällande alkoholsmussel?
    Funderar på att köpa en flaska rosé med skruvkork, hålla ur och hälla i något som ser ut som vin, men inte är det.
    Vad tror ni om det?

Zalia, hur ska du göra? Vi har BF nästan samtidigt, såg du det?
    Kul!

• Irmeline
    Zalia skrev 2011-06-10 13:02:42 följande:
    Trodde väl aldrig jag skulle sakna systemet, men har inte lyckats hitta alkoholfritt vin här hittils... Alkoholfritt öl däremot finns, men det står 0% med stoooora bokstäver på dem (eller så är det bara jag som tycker att de är stora!)
    Köp typ äppelsaft och häll i en vitvinsflaska med skruvkork.
    Om ingen annan smakar så ser det rätt äkta ut :)
  • Irmeline
    DubbelAA skrev 2011-06-10 14:03:07 följande:
    Irmelie- Grattis! Heeeelt fantastiskt o det är ju ett hur tydligt streck som helst o inget som spökar!:)

EGO- Har BIM i morgon o det börjar komma, förlåt, lite bruna flytningar som vanligt innan mensen dyker upp så det är kört denna månad med tyvärr:( Har ju tempat denna månad så jag är ju lite fundersam när det ska komma en dipp som visar att mensen är på gång. Hur långt innan mensen kommer dippen ni som vet??
    Hoppas iaf att ni har det bra i värmen o njuter för det ska jag göra nu:) Kram
    Tack.
    För mig kommer tempdippen dagen innan mens eller mensdagen.
    Trist  med mens :(
    Pepp!
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-06-11 18:59:35 följande:

Stort grattis till Mallanis!!!!

EGO - Tar sista tabletten på första Pergo-kuren imorgon och känner inte ett jota. Jo lite mer flytningar än vanligt kan jag tycka och häromdagen hade jag lite, lite "mensvärk" en kort stund. Annars har jag inte märkt något alls. På lappen jag fick från gyn ska jag kolla med ÄL-tester dag 12 till 17 men är lite nyfiken på hur ni andra gjort. När har ni testat och förhoppningsvis fått utslag?

Jag var på VUL dag 12, och de såg att det var ett tag kvar till ägget skulle släppa. Testade från dag 14 första gången, fick utslag dag 18. Nästa kur fick jag utslag dag 17. Utslaget var väldigt kort, stegrade snabbt, så när det närmade sig testade jag fm och kväll.
    Lycka till!
  • Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-06-13 07:23:02 följande:
    EGO: Imorgon blir det skrapning och jag är jättenervös! verkar så himla otäckt alltihop och är så rädd att jag ska få ngn iskall och obegriplig läkare som ska hasta förbi...USH! Jag VET att det inte är ngn jättegrej att göra skrapning men det hj'älper inte! Efter det ska vi oroa oss för resultatet på resterna som dom tar ut...vad det kan vara...Är så himla trött och matt nu...vill ingenting annat än att vara i rabatten eller i skogen med hundarna...så klart har jag viktig dagpå jobbet dagen efter också, men ska försöka finan en som kan hjälpa mig, vet inte om jag orkar stå framför folk coh vara engagerad och gald och trevlig och göra ett fantastiskt jobb...inte idag iaf! sambon och hudnarna också krassliga...SUCK, hur var det nu, en olycka kommer sällan ensam?
    Lycka till imorn!
    Kram
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-06-12 18:31:12 följande:
    Hallå alla tjejer!! Hoppas ni har det bra i värmen! Här har jag just påbörjat mitt testande! Jag borde vara 8-9 dagar efter ÄL och så här ser testet ut idag:

Oooo, spännande! Tror det kommer bli något mycket positivt av det där om några dagar :)
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet