Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

ceke skrev 2011-05-25 20:42:36 följande:
    Om man har en bra spermakvalitet spelar det som jag förstått ingen roll. Är den däremot lite sämre har jag läst att det kan va bättre att inte komma mer än varannan/var tredje dag för att liksom hinna bygga upp kvaliteten och antalet. Det är vad jag har läst. Kommer inte riktigt ihåg var dock...
    Bibeln!
    Där står det att man ska anpassa sexandet kring ÄL efter ens gemensamma fertilitet.
    Vid normal spermcount, sexa varje dag. Vid en lägre, varannan. Vid låg, var tredje. Det är viktigt dock att dessa dagar träffar "peakday" vilket är sista dagen med ÄL-flytning, vilket är den mest fertila dagen. Men har man dålig count så kan det vara bra att bygga upp förrådet några dagar och sen köra på den bästa dagen.
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-05-26 21:50:33 följande:
    Gokväll tjejer! Så nu har jag börjat med ÄL testerna! Inget utslag än. Men har kännt mig smått illamående på kvällarna och molvärk så det kanske är på väg! Jag hoppas det, hade sånna känningar förra ÄL!

Både karln och jag är såååå peppade att komma igång igen! Så jag hoppas vi får se ett fint starkt plus snart och att lilla fröet vill stanna denna gången.

Hoppas det går bra för alla, håller tummarna för er att det blir fler plus i tråden nu!

Massor med kramar till er alla!
    Hoppas du kommer igång snart!
    Förstår att det är skönt att kunna se framåt igen!
    Kram
  • Irmeline

Maria och Millan: Näsya gång går det vägen för er, det bara Måste vara så! :)

Ni som bimmar i dagarna, hur mår ni? Någon som har/ska testa snart?
    Dags för plus i tråden!!

• Irmeline

Hade halvstarkt på ÄL-test igår vid lunch, och var sen borta och kunde inte testa igen förrän idag kl 15.30 och då var det samma halvstarka stegring. Samma nu ikväll kl 21.30. Tror maxutslaget var lördag kväll, och det har känts som lossning nu ikväll. Hoppas. För imorn åker jag bort tidigt med jobbet och är borta några dagar, så då blir det inget mys. Hoppas det i em räcker..
    Dag 17 denna pergocykel då jag började på dag 3 med pergo, cykeln innan började jag dag 5 och lossade dag 19 så det verkar logiskt (pga att jag skulle åka bort som jag började tidigare denna gång, och det verkar ha funkat).

Juni är månaden det händer tjejer!!!

• Irmeline

Ooo, att ni klarar att hålla er från test!
    Jag hade helt klart testat tidigare, men sen så har jag så dåligt tålamod också.

• Irmeline

Åååå vad underbart ceke med Kuben!!! :)
    Förstår att det känns skönt att du kan pusta ut.

hoppas på plus: Det är nog olika när man kollar simmarna, vi har inte gjort det trors att vi försökt över ett år. Jag blev gravid en gång o sedan haft problem med lossningarna, så vi har fokuserat på det.
    Om man söker för utredning så tar de spermaprov, men då måste man nog ha försökt minst ett år, om man inte går privat.

• Irmeline

Jag visste det! Grattis Saftis!!! :)
    Nu blir det tredje gången gillt föt både dig och Millan!

Tänkte också plussa nu och få tredje gången gillt, om man räknar in en abort vid 21.
    Tyvärr verkade ÄL komma en dag senare än jag hoppats då jag var bortrest.
    Missade ÄL-dagen, men fok till det dagen innan, hoppas det räcker.

• Irmeline

Grattis polarlantis!!! Var väl det jag visste! Solig
    Underbart!!

Själv var jag på dop i helgen, mannens lillebrors barn.
    Säkert sagt det förut men de är 1. yngre än oss, 2. varit tillsammans kortare tid och 3. har TVÅ barn, vi har noll.. suck.Vi har passerat ett års försök, och dessutom har jag mitt bf-datum om tre dagar för mitt MA jag fick i höstas.
    Så just nu känns det deppigt. Känns inte som kur 2 av pergo gett resultat heller så..
    Skam den som ger dig!

In love, war and babymaking...
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet