Inlägg från: Irmeline |Visa alla inlägg
  • Irmeline

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Kaprifolen skrev 2011-06-13 15:25:43 följande:
    Hej

Ngn som vågar sig på en analys? Vi har ju ibland när vi pratat detaljer (sekret mm) nämnt en sk slemklump som kommer i samband med att äggvitan kommer. Eftersom jag är oregellbunden i min Äl så räknar jag den kortaste cykeln ever (32 dgr) som jag haft och den längsta jag haft (46 dgr) och så sexar vi på mellan dessa datum typ+ lite före och efter. Jag räknar då denna månad med att datumet för ÄL i min kortaste cykel blir ca 19 juni, det innebär ju att äggvitan kan uppstå några dagar innan, men nu fick jag den berömda klumpen redan idag + att jag känt lite stickningar i högra delen av tjejmagen (vilka jag bortsett fr då det är sjukt tidigt). Är ju toktidigt! Är det rimligt att den ska komma så tidigt (sannolikheten att jag skulle få en cykel på under 30 dagar vilket detta skulle kunna innebära ser jag som obefintlig), står det ngt i bibeln om klumpen, Irmelie du brukar ju ha koll

Kaprifolen- som- borde-skaffa-sig-en-egen- bibel
    Det kommer ju några dagar innan ÄL så jag tror ni ska köra på!!!
    Du kan ju ha fått en kortare cykel denna månaden!
  • Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-06-14 12:24:04 följande:
    AJAJAJ! Cytotecen börjar verka nu...ska åka in om en halvtimma och op är kl 14...hoppas jag inte hinner få alltför ont innan dess!!!
    Hoppas allt går bra!
    Kram
  • Irmeline

Idag gick tempen uppåt och strecket var jättestarkt, så idag är en bra dag! :)
    Fortfarande supernojjig ändå.

Förra gången stannade det 5+1, är idag 4+3. Hoppas det går längre denna gång!

• Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-06-15 11:38:51 följande:
    Klart det ska gå BRA nu!Håller alla tummar för dig!
    Hur har det gått för dig??
  • Irmeline
    Irmeline skrev 2011-06-15 11:45:17 följande:
    Hur har det gått för dig??
    Såg att du skrivit nu, sorry!
  • Irmeline
    Polarlantis skrev 2011-06-15 11:13:56 följande:
    Tack alla snälla! Blir alldeles tårögd är jag läser om alla tummarna ni hållit för mig! Så underbart att kunna gå in här och läsa när man känner sig ensam i världen! TACK!!!

Det gick fint igår. Hade ont men kom in på sjukhuset och fick mer dikofenak så jag klarade mig lite till men fick tillslut en säng att ligga i för sitta gjorde så hevetiskt ont. Förseningar så klart men så vips var det min tur. In, lägga sig, säg till när det gungar och så snark. Alla var snälla men mycket stressade, det var långa förseningar och jag trode nästan som skulle skicka hem mig, men tack och lov kom jag in som siste man!
    Ligger hemma idag, är helt slut. har lite ont men det är inte så farligt, dock blir det värre om jag gr för mkt så ag tänker ta det lugnt.
    Känner mig dock rätt nere...deppigt...men det är väl både hormonerna, oron som varit och sorgen som kanske håller på att komma ifatt mig nu, vem vet...vill iaf inte göra något alls mer än att ligga på soffan, vara i rabatten och vara ute med hundarna i skogen...vara social suger! TUR det snart är semestertider på jobbet då det blir lugnt och stillsamt.

Sophy80: Stackars din man om man måste igenom det där! URK!!!
    Millan75: Hjälp vilken skräck med din pappa och vilken tur att det gick bra! Bra att det gick bra hos vet, det är ju också nervpress!
    Skönt att det är över!!!
    Nu ska du vila upp dicg och komma igen.
    Det är snart din tur igen.
    Kram
  • Irmeline
    Nemi76 skrev 2011-06-16 21:47:21 följande:

Jag har ägglossning!!! Idag fick jag en stor glad gubbe på Clearblues digitala ägglossningstest (jag unnade mig en förpackning när det var erbjudandekod från FL). Ikväll blir det sexa av så fort sambon kommit hem från jobbet, hihi.

Ni anar inte hur glad jag är, detta är andra gången någonsin jag fått utslag! Klart att det inte innebär bebis, men min kropp fungerar!!! Jag har haft jätterinniga flytningar idag (obs äckelvarning) men enorm sexlust vill jag väl inte påstå att jag har. Iofs har jag fullt upp med jobbet, oro över om man kan plocka ut lön denna månaden osv. Så det kanske påverkar sexlusten något...Men skitsamma, här ska sexas!!

Åå, vad kul! Tänkte precis svara på ditt inlägg ovan, men hann inte :)
    Kör hårt!!!
  • Irmeline
    SmoochiePoo skrev 2011-06-16 18:09:13 följande:
    Tack Sophy80 <3 Ja, det är klart jag fortfarande hoppas. Tror jag stirrat ihjäl mig på mina test, men jag ser inte ens en tillstymmelse till streck på de andra. Men men vi får väl se när/om tant röd kommer imorgon eller övermorgon, men jag kommer nog ta ett par glas imorgon! Var sååå länge sen plus att det är en stoooor fest! Solig

Polarlantis: Va skönt att det gått bra med allt och nu äntligen få blicka framåt och mot nästa försök Skrattande Kram på dej!

ceke: Om det inte var något som "fastnade" borde jag inte blött då på en gång eller kan det ta ett tag isf? Hur är det själv med magen föresten?! Händer det mycket? Hur mår du? Berätta! Solig
    Jag fick supersvagt (ev spök) på dag 10  efter ÄL förra cykeln, sen blankt. Ditt var iof starkare. Det kan vara så att ägget fäste lite, och började utsöndra hCG, men sen dog/lossnade pga att det var defekt och inte kunde växa vidare. Du får ju inte mens förrän vid BIM tidigast eftersom progesteronet från gulkroppen håller slemhinnan vid liv tills dess, så det är logiskt att du inte blöder innan. Om du däremot får mf efter BIM, så blöder du ju när hCG går ner och inte kan hålla slemhinnan uppe, eftersom gulkroppen lagt av.
  • Irmeline
    Sophy80 skrev 2011-06-16 23:17:27 följande:
    Kiyona
    Klart att du ska ta ett par glas! Mig veterligen finns inga bevis för att blivande foster suger upp alkohol innan BIM.

Nemi
    Jippie! Sexa!!

Irmelie
    Vicken koll du har. Verkar som att du är som jag - älskar att förstå hur saker funkar. Och kroppar.
    Ha ha, jag har tänkt på att vi är lite lika! Om du flyttar till sthlm måste vi träffas :)
    Jag älskar vetenskapliga teorier, att läsa på och förstå saker. Tycker det är kul, för du kan massa annat än det jag kan.
  • Irmeline
    Kaprifolen skrev 2011-06-17 08:54:33 följande:
    Hej

Har funderat lite på detta m pergo, när jag var gos gyn senast (i april) så pratade vi lite om mina oregelbundna cykler och hon sa då att det är inget som behöver vara ett stort problem, det kan man fixa med tabletter.....dock antydde hon inte att det skulle vara läge för det redan då. Jag hade då precis avklarat vårat 4:e försök.

Nu funderar jag på hur det gått till för er som provat/prövar pergo, hur mga försök hade ni gjort när ni började och var det ni själva som påtalade att ni ville prova det eller blev ni erbjudna det i samband med att ni gjorde en utredning?

Ja, hur funkar det liksom?

/ Kaprifolen
    Jag var hos gyn efter 2 3-månaderscykler och hon tog upp det, annars hade jag iof gjort det.
    För att snabba upp processen lite. Hade iof försökt nästan ett år, vet inte om det spelar roll?
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet