• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Saftmedbulle
    ernlia03 skrev 2011-02-06 19:15:54 följande:
    Grattis frifantasi! Tyckte väl det lät passande med ett test. Flört

Jag "blödde" i tre dagar den här gången när jag tror mensen skulle ha varit. Rosafärgade flytningar. Förhoppningsvis slutar du också blöda snart så att du inte behöver oroa dig.
    Åhhh, det där låter så hoppfullt...
    Har själv lite rosa flytningar och BIM imorgon och jag är så skraj för att det är tant röd som är på ingång (depp istället för pepp): Vågar inte hoppas för mycket den här månaden :(

Frifantasi: GRATTIS!!!!!!
  • Saftmedbulle
    Frk Svår skrev 2011-02-07 09:47:55 följande:

Sambon har precis varit och lämnat sitt prov och just nu har vi en diskussion via sms om hur mycket han fyllde röret! Vad gör man inte för att förgylla en tråkig måndag?

Vad ni är skojiga! Hi, hi...
  • Saftmedbulle
    För egen del känns det som flytningarna aldrig upphör vid graviditet. Har aldrig haft så mycket flytningar nånsin! Tjocka och vita och rikliga.

Och idag dessutom lite rosa, panik kallas det! Såg exakt ut som vid mitt MA. Fick åka in akut och kolla, men allt såg bra ut. Kommer att bli mentalsjukhus innan det här är över för min del... Glad
    Håller alla tummar jag kan! Du ska se att det kommer att gå bra den här gången (pepp!).
  • ceke
    Frk Svår skrev 2011-02-07 18:16:37 följande:
    Nu tror jag att jag har fixat min Home Page på FF. Om ni vill kika på min graf...inte för att jag fattar så mycket men...

www.fertilityfriend.com/home/3315bf
    Hur kommer det sig att du har "discardat" temperna dag 17-19? Tar du tempen samma tid varje morgon och innan du gör nåt annat? Ser ju ut att va lite "rockigt" i kurvan.. men det är väl inte helt ovanligt heller och kan ha flera olika anledningar som är helt normala, antar jag. Undrar jag om du inte skulle ha fått ett rött kryss om du inte "discardat" de där temparna...

Inte alltid så lätt att tyda sin kurva.. men försök ta det lugnt och fortsätt bara tempa. I slutändan blir det nog en logik i den.
  • Frk Svår
    ceke skrev 2011-02-07 18:59:43 följande:
    Hur kommer det sig att du har "discardat" temperna dag 17-19? Tar du tempen samma tid varje morgon och innan du gör nåt annat? Ser ju ut att va lite "rockigt" i kurvan.. men det är väl inte helt ovanligt heller och kan ha flera olika anledningar som är helt normala, antar jag. Undrar jag om du inte skulle ha fått ett rött kryss om du inte "discardat" de där temparna...

Inte alltid så lätt att tyda sin kurva.. men försök ta det lugnt och fortsätt bara tempa. I slutändan blir det nog en logik i den.
    Jag hade feber i alla fall dag 17-18. Dag 19 är jag osäker på om jag hade feber eller om tempen var "normal" men de två första dagarna (17 och 18) kände jag mig iaf febrig och sjuk Så den febern kom lite olägligt kan man säga...
    Men jag tar tempen ca 07 varje morgon innan jag kliver ur sängen. Ibland har jag snoozat en eller två gånger men det verkar inte göra någon större skillnad. Detta är första gången jag tempar en hel cykel (om inget oförutsett händer). Förra gången fick jag rejäl feber i över en vecka så då la jag ner tempandet.
  • Frk Svår

Eller egentligen har jag "discardat" tempen dag 18-20 Men det är iaf de två första dagarna som jag är hyffsat säker på att jag hade feber...

• Frk Svår
    Saftmedbulle skrev 2011-02-07 17:08:40 följande:
    Vad ni är skojiga! Hi, hi...
    Man får ju göra något för att lätta upp stämningen lite
  • frifantasi

ÅÅhh, Ceke, du ska se att det helt plötsligt dyker upp en snilleblixt tll läkare som kommer på nåt sätt att bli av med dina problem. Skönt att denna månad snart är till ända och hoppas ni kommer nån vart på ditt telefonmöte med läkaren då.

Ernlia: Vad skönt at få positivt svar direkt! Kan man alltså få småblödningar hela grav utan att det behöver vara något farligt? I min värld, innan FL, trodde jag att en droppe blod betydde missfal! direkt Men så verkar det ju inte vara alltid.

Själv har jag haft lite ljus rosabruna flytningar sedan BIM ungefär, typ torsdag tror jag det va och även ngn dag innan det. Undrar bara hur länge det ska hålla på så... Är allt lite orolig. Har för övrigt suttit på FL idag och kollat bilder på plus som är bra mycket svagare än mitt som fått grattis av folk. Jag tyckte ju mitt var lite svagt, så lite lugnare för det blev jag iaf, har ändå köpt ett nytt test så jag kan kolla med morgonurin också imorgon.

Så här ser mitt första test sen igår ut!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet