frifantasi skrev 2011-02-05 11:30:16 följande:
Essalady och Millan: Vad duktiga ni är som hoppar sötsaker. Är själv inne i en godisperiod och ju mer sött jag äter desto mer sugen blir jag. Har testat en gång att hålla upp i två veckor och det var rätt skönt när sötsuget till slut försvann, men sen föll jahg dit igen :)
Härligt att berätta för mamma Maria! Visste hon att ni försökte innan?
Här har faktiskt mina små miniblödningar avstannat och jag börjar faktsikt undra så smått... Jag har fortfarande ont i mina bröst och mensen borde i alla fall satt igång nu! Eftersom jag började blöda lite i torsdags så tog jag det som mens och att det var kört. Har googlat lite och har läst på några ställen att man tydligen kan ha blödning precis i början av graviditeten?? Vet nån här nåt mer om det? Om det inte sätter igång igen imorn så ska jag nog köpa mig ett test. Var på apoteket igår, stod och tittade på hyllan, men vände sen... Ojoj, nu blev jag skakis!
Förra gången jag blev gravid fick jag en liten blödning ca 4 dagar innan BIM. Kom lite rosa flytningar, precis som när mensen börjar för mig, men sen kom inget mer! Ganska säker på att det var en nidblödning. Sedan hade jag även lite rosa flytningar när jag skulle ha haft mensen, men det kom aldrig nåt mer.
Den här gången hade jag även rosa flytningar i några dagar, i efterhand jag har insett att det borde ha varit när jag skulle ha haft mensen. Vet ju inte riktigt eftersom jag skrapades och vet bara på ett ungefär när jag hade ÄL.
Ett test är nog inte helt bortkastat!

Om inte annat så vet du ju, även om det är negativt.