• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • L Maria

Frifantasi - nej, men det kom nog inte som en överraskning ändå - vi köpte hus för ett år sedan, gifte oss i somras så detta var liksom det väntade nästa steget... Men det blir ju ändå en överraskning när det väl blir... Ska du testa...?

Essa - bra jobbat med viktnedgången - då har du minskat ungefär en klädstorlek nu? Har för mig att man brukar säga att det är en storlek på 4 kg ungefär.

Millan - önskar att jag hade motivation att träna också, det är min akilleshäl, jag är lat som f-n... Märker du något på kläderna? För tränar du så är det ju inte alls säkert att det syns på vågen även om du äter "bra".

Ego - efter visdomstanden så gick jag ner ca 1 kg och vägde på min födelsedag 59,5 kg - tänkte att jag ska försöka hålla det ett bra tag nu, speciellt om det skulle visa sig att den inte håller sig kvar.

• Lavendia

Shit vad duktiga ni är med vikten! Impad!! Skrattande Frifantasi! Låter spännande!! Här är det ÄL tider och "Stockholmsveckan" har startat. Vi är motiverade så känns bra!

• Kekke

nej, lyssna inte på saft, du kan juh inte gå nu när sthlmsveckan har börjat.. släng dig på rygg ist.. mkt bättre..

• Lavendia

Millan: Kände igen mig angående hustänkande. Uppväxt i lägenhet och min man i hus. Vi tycker det är underbart att ha köpt hus men jag insåg inte riktigt hur mycket jobb det är och vi jobbar bägge mycket och har andra hobbies som tar tid. Jag jobbar på att acceptera att ett hus är ett ständigt pågående projekt men det är jättesvårt för mig. Vill ha allt klart nu och min man vill saker ska verka fram. Så vi har också gjort en lista. Komiskt! Funkar jättebra och jag ska nog komma in i rollen som husägare. Tänker också på om det kommer en klimp och hur man ska hinna men man får väl andra prioriteringar då eller så får man flytta helt enkelt som du säger. Det är ju inte stöpt i sten.

• Kekke

vi är i samma sits.. köpte hus i somras, gifte oss också i samma veva..
    mkt att göra, men ack så skönt.. inga grannar att ta hänsyn till..

• Kekke

ibland så får jag lust att bara slita tag i ceke, slänga henne på sängen. slita av hennes kläder och bara "våldta" henne.. dock inte läga när svärföräldrarna är här och min mamma på väg hit på middag..
    annars hade det varit trevligt..  :)

• ceke

hahahaha.. jadu min käre man Det kanske just är för att dina svärisar är här som du tycker det vore lite krydda?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet