• mallanis

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Finns det fler som är över 30 som försöker få ert första barn?
    Här kan vi som längtar efter att få pluss på stickan och äntligen få en knodd och titeln förälder prata!

Kanske har ni precis upptäckt att den berömda klockan gör sig påmind eller så har ni försökt ett tag och vägen dit kanske inte var så spikrak som man hade hoppats på.

Vill ni göra sällskap? Diskutera smått som stort och peppa varandra tills vi förhoppningsvis sitter där med en liten i famnen!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-04 12:31
    Fortsättningstråd för oss 30+ are som plussat, här kan vi fortsätta babbla:

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m56466903.html

• Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet
  • Irmeline

Precis varit och tränat, känner mig superduktig. har tränat 3ggr per vecka sen några veckor tillbaka och slutat äta godis/glass/kakor/efterrätter (socker helt enkelt!) sen årsskiftet. Funkade superbra förra våren inför bröllopet, men viktminskningen går lite trögare nu.. Bara fortsätta så ger det resultat förr eller senare!

Gick med i Fertility friend idag, kan inte fatta att jag inte gjort det tidigare!! Det är ju superkul! Börjat tempa så la in de värdena, så får vi ser vad det ger. gav upp tempandet förr eftersom det skiljde så mycket, det var när jag tempade i munnen och lyckades inte ens få samma värde om jag tempade 2ggr på raken. Nu tempar jag vaginalt och det funkar bättre än jag trodde. Såå kul!!! (nu känner jag mig rikitgt nördig Tungan ute)

Frifantasi: Låter spännande! Köp ett test vet jag!

Nä nu ska jag iväg på tjejmiddag.

Trevlig lördagkväll alla!! 

• Finlandssvenska

Här händer mycket då man är borta några dar,  har precis läst igenom typ 15 sidor som skrivits sedan jag var in senast...  Grattis till dom det hör och beklagar för några andra, väntar på mensen som borde komma imorgon, har ju inte haft nåt riktigt försök denna månad då vi varit på olika håll i landet... Jag var iallafall ner och hälsade på i mitten av veckan och sambon kommer upp tillbaka i början av kommande vecka så vi får ta igen försök nr 4 inkommande månad...

Imponerad av hur effektiva ni är på att träna, borde själv ta mig i kragen och komma igång med träningen nu också, men är ingen vintermänniska utan går mer eller mindre i ide vintertid, sen vår - och sommartid hinner jag knappt var innomhus alls för då älskar jag att vara ute och har massor med projekt på gång med trädgården och alltmöjligt annat...

Men nu ska jag njuta av ett skönt långt bad, ett glas vitt och en bra bok, är ju en fördel då sambon är borta att man har mycket mera tid att bara ta igen sig och slappa och ändå får massor gjort...

• Polarlantis
    Kattflickan skrev 2011-02-04 23:06:12 följande:
    Nu är jag snart inne på 14 dagar utan sötsaker och jag är faktiskt inte särskilt sugen längre på bullar och choklad. Dessutom kommer jag att ha tränat 4 ggr även denna vecka när den är slut. Känns bra att börja komma i form. Kommer att behövas om jag blir gravid.
    Ja här har jag haft sockerhelt de lux så imorgon är det sockerstopp igen. Slutade i november och det var SÅ SKÖNT! Så nu blir det bra med detta...svårt bara med en massa födelsedagar i februari..men det ska nog gå bra! Vill också komma i bättre form, att sluta med piller gjorde att vikten gick upp, grrrr!
     Lycka till vidare!
  • Polarlantis

ÄL har passerat och jag har sambofri helg..faktiskt riktigt skönt! Hade tjejkväll igår, mysigt och massor med babbel och onyttigheter hela kvällen och det som blev över slank ner ikväll, hoppla! Imorgon ska här traskas långturer!
    Nu tänker man ju alldeles för mycket..väntar på BIM...ojoj...tror nog att det tar lite fler månader innan det tar sig men spännande är det ju ändå. Har ju satt in bidrottninggelen så jag hoppas ju att den iaf sätter igång min kropp som den ska!

Trevlig lördagskväll på er alla! Nu ska jag sova ikapp lite förlorad sömn!

• ceke

Irmelie: Hehe, Fertilityfriend är som en drog har man väl hittat den så är det kört!

Har haft en trevlig kväll med mina föräldrar och Kekkes mamma + hmm.. tja, vad han nu är i relation till henne. Men oj va ont i magen jag fått nu ikväll och fan att det kom en massa rött när jag gick på toa. Är sååå less och längtar sååå tills på tors då mens kommit (då det är kört denna månad ändå) och både läkar och kuratorstid.

Både jag o Kekke verkar i a f längta efter nästa stockholmsvecka

• Kattflickan

Lavendia: Skönt att nån fler än jag kan känna lite husångest! Men det har som sagt var blivit bättre. Jag är uppväxt i hus men har faktiskt alltid trivts bra i lägenhet. Gillar att höra folk omkring mig, har tillomed bott en kort tid i ett kollektiv. Har också svårt att acceptera att man inte blir klar med renoveringarna i huset, att ta en sak åt gången, vill helst bara vara klar så jag kan ägna mig åt annat. Men har som sagt taggat ner lite.

Irmelie: Verkar som om vi kör samma metod för att gå ner i vikt: Inga sötsaker och träning! Kanske tar lite tid men min erfarenhet är att det funkar.

Ceke: Jättejobbigt med dessa spottings, det är alltså så mycket att det blir svårt att mysa?

Är det nån av er som känt av er ÄL? Jag tyckte igår att jag kände av nåt som liknade mensverk i "tjejmagen!". Är det ÄL eller inget?

Millan-som ska åka skridskor! 

• ceke

Ooo jaaa. känner av ÄL supermycket. Pang, pong, tjong, värk och toköm vid sex. Hade det inte varit för att jag vet att det är bra för bebisverkstan att ha sex då, hade jag absolut inte haft det pga så öm!

Mys blir det inget av under hela min spottingsperiod då Kekke är bra rädd för minsta lilla spottings. Blir annat mys istället.. mysiga duschar, kram o kel.

• Kattflickan

Intressant Ceke, för jag brukar inte känna nåt, men igår hade jag lite molvärk, ungefär som vid mens. ÄL-testet gav utslag i fredags så ÄL kan ju ha varit igår.

Nu är vi tillbaka från en fantastisk skridskotur, känner mig så lycklig när jag får vara ute en så vacker dag som denna! När vi hade medvind var det ännu bättre. 2,5 mil åkte vi.

Det här med vikt när man tränar mycket är svårt. Jag har nu storlek 38, väger 65 kg och är 1,64 cm lång. Räknar jag ut BMI så är jag normalviktig, fast på gränsen till överviktig. Fast jag tycker inte jag borde räknas som överviktig då jag har storlek 38? Så min förhoppning är att det är musklerna som väger!

Polarlantis: Skönt med en sambofri helg ibland

Millan 

• ceke

Millan: Tycker definitivt inte det låter som att du är överviktig! Se det som muskler! Jag brukar gå upp lite när jag kommer igång med träningen ordenligt.. Skulle jag komma igång nu igen, vilket verkar va svårt med den ena förkylningen efter den andra, skulle jag nog gå ner lite. Har blivit för mycket gosaker o mat o för lite träning på sistone..
     Låter för övrigt fantastiskt med skridskoturen!!

Önskar min läkartid va imorrn. Idag är ingen bra dag. Har ont i magen o ingenting känns som att det funkar. Usch. Börjar känna att prio ett kommer att bli att få reda på vad det är som strular och få ordning på det och därefter prioritera att bli gravid. Förhoppningsvis ska ju det ena inte hindra det andra. Börjar faktiskt bli rätt orolig för vad det är som är på tok. Ont i magen idag. Konstigt ont, men tyvärr inget hopp om att det finns en positiv anledning till detta.

Men, det positiva är att jag inte klappat ihop på samma sätt som förra månaden, trots att det nu är värre än nånsin. Känner mig istället mer beslutsam om att kräva att få hjälp och då RÄTT hjälp. Och på det ena eller andra sättet SKA vi bli föräldrar en vacker dag. SÅ DET SÅ!

• frifantasi

Ok, jag har testat nu och det verkar vara ett plus!!! (teststrecket på RFSUs testatidigttest är ljusrosa m eftermiddagsurin, det är väl plus?) Är fortfarande chockad och känner mig alldeles darrig! Var så säker på att mens var mens liksom o att vi inte prickade äl, men blev riktigt hoppfull efter era kommentarer om att mens kan starta men liksom komma av sig... Vi har varit på släktkalas ute på landet med övernattning i helgen o varken haft tillgång till test samt att vi ville testa hemma i lugn o ro. Hittade inte ngt gravtest förrän i 4e affären på väg hem så nog har vi varit nervösa det senaste dygnet :) Vi har bestämt att vi ska försöka vänta att berätta, så det känns skönt att få dela m er :) Dock droppar det fortf lite bruna flytningar, hoppas det avstannar helt..

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet