Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mumwannabe79 skrev 2011-10-21 19:32:36 följande:
    Hej tjejer!
    Idag var jag på läkarbesök då det skulle kollas hur mina äggstockar reagerat på Pergo och äggledarna skulle spolas. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Är så himla ledsen och trött på att läkare säger olika. Läkaren (Dr J) var så himla stöddig, oempatisk och osympatisk så jag grät nästa hela besöket och han fattade inte varför. Läkaren som jag var hos förra gången (Dr I) tyckte ju att jag skulle äta Pergotime och kolla passagen i äggledarna. Dr J hade helt andra åsikter. För det första tyckte han inte att jag ska äta Pergo då jag har endometrios. För det andra menade att allt tyder på att jag har ägglossning av mig själv, Dr I var osäker på det. För det tredje så sa han att spolning av äggledarna inte fyller någon som helst funktion. Att även om det finns passage så har jag ju inte blivit gravid ändå och det finns inga bevis för att en spolning skulle kunna spola bort "skräp" och underlätta för att kunna bli gravid. Jag och min man stod på oss och sa bestämt att vi vill att de gör undersökningen iallafall, för vi vill veta hur det ligger till. Han gick med på det. Men det gick inte att slutföra undersökningen då det gjorde så himla ont när han förde in och kuffade upp katetern. Han hade bara hunnit spola in ca 1 ml (och det var för lite) innan vi avbröt pga att det gjorde för ont. Blödde lite efteråt. Han sa att det var för tidigt att se hur många äggblåsor som var på G och sa att jag kunde få komma tillbaka nästa vecka och kolla igen men jag sa nej jag vill inte åka hit igen. Så nu har vi sexförbud och det känns som det kvittar, jag skulle väl inte bli gravid ändå även om det bara var ett ägg på G och vi fick sexa. Han tyckte vi skulle få remiss till IVF direkt och det är väl positivt men jag hade helst sluppit det, det hade varit skönt om det gick att bli gravid på naturligt sätt. Jag fasar för nästa besök hos ferten, vill inte.. Tänker INTE gå till Dr J igen. Barnmorskan som vi har träffat där två gånger är inte speciellt trevlig hon heller. Känner mig nästan beredd att betala IVF privat och gå i Falun så jag slipper ha med ferten i Västerås att göra. Är också rädd för alla hormoner man måste ta när man gör IVF, mår så dåligt av hormoner.   
    Usch vad tråkigt att du fått en sånt dåligt bemötande av människor som ska vara proffs! Kan du inte få prata med ngn annan på avdelningen och berätta om er upplevelse, så kanske ni kan få träffa ngn annan läkare? Tänker också att det kan vara bra att framföra kritiken så att andra inte behöver utsättas för det ni var tvungna att gå igenom.

Håller alla tummar för att ni snart ska vara igång med er IVF-resa. Vad jag har förstått så behöver man inte alls bli jättedålig av hormonsprutorna, det varierar väldigt från person till person. Jag är snart igång med mina  och hoppas att jag då kanske kan lugna dig lite gällande den biten. Ta hand om er! Kram!
  • Jojjo77

Förstår er alla som har ålderspanik. Har själv fyllt 34 i år och jag ska banne mig inte fylla ett år till innan jag får barn, basta!!!

Nu vill jag att det ska bli måndag så det snart är fredag igen, till nästa helg ska mensen dyka upp och på mensdag 2 ska det börja sprutas Vill sätta igång NU.

Har pratat med fina vänner i helgen som berättat solskenshistorier om hormonsprutor, äggplock och IVF-födslar, jätteskönt att få höra positiva saker Ska hållas fast vid dem och skjuta dumma tankar åt sidan.

Kram på er!

• Jojjo77
    Kattflickan skrev 2011-10-24 11:57:50 följande:
    Polarlantis: Hoppas det är falskt alarm både för dig och din far. 

Kort egoinlägg innan jag åker till jobbet: Vi fick remissen för PGD i Stockholm. Läkaren ifrågasatte aldrig ens, jag har oroat mig i onödan! Nu börjar vi känna hopp om att kunna få ett friskt barn! Min ägglossning är tydligen igång också och sambons spermieprov var bra!

Millan 
    Grattis! Vilka härliga nyheter Håller nu alla tummar för att det kommer att gå snabbt och bra med IVF. Kram
    Polarlantis skrev 2011-10-24 09:01:41 följande:
    Danselle: för mig var det en enorm lättnad när jag äntligen testade neg efter MA´t, så SKÖNT! Hoppas du kan njuta av det, att kroppen nu gör sig klar igen, nu finns det ju nya chanser att bli gravid igen!

Marsflickan: fniss, sex av fri vilja, dra på trissor, hihihi!

EGO: ÅNGEST på ny nivå...nej på flera nivåer Rynkar på näsan

Först fick jag kasta mig iväg igår till pappa som inte hade med sig nitrospreyen och idag ska han till läkaren och se om han håller på att få ny hjärtinfarkt. NEJ! Det som har gått så himla bra sedan ballongsprängningen! HOPPAS dom kan fixa detta också...tillbaka till denna oron alltså, USH!
    Dessutom vaknade jag i natt av ont i magen, rejär mensvärk som tiltog, i stil med sitta dubbelvikt, men inte så illa som förra gången då jag låg kallsvettig på badrumsgolvet och trode jag skulle kräkas. Men dock väldigt likt i smärtväg...nu tror jag verkligen inte att det överlevt, förra gången var det ju just detta som hände, kroppen försökte stöta ut men misslyckades...tänk om det hänt igen??!!    Igår var jag riktigt positiv, tänkte att jag verkligen skulle få en liten och idag, nä, inte en chans...FYYY! Dryg vecka till vul...bara vänta och se...
    ¨Nu ringa och se om jag får optid inom det närmaste seklet...lika bra att ta allt på en gång.  
    Usch vad jobbigt Stor kram!

Marsflickan - Vill bara säga att du alltid skriver så perfekta och fina inlägg, med namn och kommentarer till alla Så duktigt att ha sån koll på vad alla skriver!
  • Jojjo77

Vårdgarantin gäller för ivf inom landstinget. För oss gick det relativt snabbt att få komma, varierar mellan olika kommuner. Ring och hör vad som gäller för er. Kolla oxå hur många geatisförsök ni får, det varierar också.

• Jojjo77
    Polarlantis skrev 2011-10-27 12:58:06 följande:
    Pappa fick åka in på akuten dagen efter iaf och har legat över natten. Do  ck tror dom fortfarande det är kärlkramp men är ytterst noggranna, skönt! Ingen infarkt iaf, puh!

För att skoja till tillvaron håller jag nog på att få UVI också...trallallaa...kul att leva ibland Rynkar på näsan. Om det inte slutar krångla tills imorgon blir det vårdcentralen och lämna prov. Har också fått läkartid om två veckor för hemorrojderna...samma dag som jag ska resa bort, typiskt!

Gällande magen intet nytt...bara att vänta och se...    
    Vad jobbigt, men vad skönt att det inte var infarkt!

Usch, låter inte kul för din egen del, hoppas du snart är bättre. Kram!
  • Jojjo77

Väntar, väntar och väntar på att mensen ska komma, så att jag ska få börja med sprutor! Om jag hade fått mensen före idag så hade jag blivit framflyttad en hel månad, men jippi, inget rosa i trosan, d v s jag är safe! Nu får den komma när som helst och sen är jag igång, på riktigt!!! Gaaahhhh, spännande och otäckt på samma gång I helgen ska jag och mannen läsa alla papper noga, noga och börja sortera ampuller för att vi ska ha koll på läget. Tänk att det faktiskt kan kännas kul att vi ska göra det! Skrattande

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-10-27 20:53:52 följande:
    EGO: Jag har höllt mig borta någon dag. Maken förbjöd mig att gå in på FL i några dagar eftersom jag blir så himla ledsen. Fick nu svar från BM att glidmedel påverkar simmarna negativt (om man inte satsar på det där pre-seed eller vad det hette). Jag har varit sååååå ledsen och sa rakt ut till min man att vi har sexat i onödan (hur okänslig får man vara egentligen som säger en sån sak till sin man??? ). Mitt illamående har hållt i sig, liksom min förkylning. Blääää! Ont i tuttarna har jag också men inget märkvärdigt. Äsch, så tröttsamt! Behöver pepp
    Sexa i onödan kan man inte Man ska inte lyssna så mycket på folk, klart att det kan gå ändå, titta på alla människor som blir gravida trots att de äter p-piller, har spiral insatt och så vidare. Nä, ge inte upp hoppet until the fat lady sings lättare sagt än gjort jag vet, men försök! Trösta dig med att det är fredag, köp lite gott till kvällen och njut med din man och njut av att ni har varandra. Stor kram Hjärta
  • Jojjo77

Nicu - Spännande! Förstår inte att du kan hålla dig Hoppas att det är ngt och att tanten håller sig borta. Trevlig helg alla!

• Jojjo77

Nicu - Nej vad tråkigt! Det kan ju vara så att det var ngt och att du alltså fått ett väldigt tidigt missfall, det är inte omöjligt. Känns ju onekligen som om det är ngt sånt eftersom du inte brukar vara sen.

Marsflickan - Håller alla tummar att du snart får plus Krya på dig!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet