Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Mår inte hundra och ringde kliniken, fick tid idag istället för imorgon. Allt såg bra ut, gott om ägg, men de behöver bli liiite större. Ska fortsätta m två sprutor om dagen, till på fre. Ska dit på vul igen på tors och så blir det äggplock på mån om det ser bra ut på tors! Nu händer det!

• Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-11-07 20:42:47 följande:
    Det var nog dina tummar som gjorde det för mensen kom äntligen idag på eftermiddagen så då ringde jag snabbt till sjukhuset och talade om det så på måndag ska jag dit för UL. Börjar med sprutorna i morgon kl.20!:) Äntligen drar det igång!!!

Men du din stackare som inte mår bra!:( Tror du det beror på sprutorna eller är det något annat?
    Men vad kul att det ändå såg bra ut och vad spännande med äggplocket!! Hoppas det ser bra ut på torsdag så du får komma dit på måndag:) Håller tummar och tår för dig ska du veta!

Och självklart gör jag detsamma för alla er andra!!

Kram
    Åååå, vad härligt! Lycka till med sprutorna, det kommer att gå kanon!

Tack för tummarna  

Jag tror absolut att det är sprutorna, hänger i en annan tråd också och flera där mår som jag. Har också läst en hel del på nätet och det verkar inte ovanligt. Alla reagerar ju olika på hormoner och jag klarade tydligen inte av det så bra, vilket jag trott att jag skulle göra...

På kliniken igår sa sköterskan när jag ringde att det inte lät bra och att det var ovanligt att inte må bra, läkaren sa att man inte säkert kan säga hur man reagerar och att det kan vara sprutorna, så alla säger olika vilket jag tycker är väldigt frustrerande. Egentligen skiter jag väl i vilket, jag vet att jag INTE mår bra Huvudsaken det såg bra ut med äggen och att överstimulering inte var på g.

Jag känner mig lite bättre idag, men inte så pass att jag fixar att jobba. Har idag också börjat känna av min vänstra äggstock, det sticker och drar, men det är nog inte så konstigt för där fanns väldigt många äggblåsor och några ganska stora. Det största ägget som sågs var på 14,5 mm och de vill ha fram minst 3 blåsor som är på 17 mm! Det är ju galet stort! Får se hur det ser ut på torsdag, spännande.

Visst var det så att du inte skulle spruta Orgalutran utan bara Puregon? Puregonsprutan är inga problem att ta, jag tycker att Orgalutran känns jobbigare, både att ta och efteråt.
    ceke skrev 2011-11-07 20:50:14 följande:
    DubbelA och Jojjo: Så spännande att följa er nu! Håller båda mina och vilde Villes tummar för er!
    Tack så mycket Hur mår du? Det börjar dra ihop sig nu eller hur Vet ni om det är en tjej eller kille?

Irmelie - Tack så mycket!

Saftis - Tack tack! Hoppas det går vägen nu, det är du värd!!!

Tack ALLA för all omtanke, ni ska veta att det värmer Hjärta KRAM!
  • Jojjo77

DubbelA - kände likadant, men man kommer ihåg och det kommer gå bra! Nicu - jag äter rena folsyratabletter, har gjort det i över ett år.

• Jojjo77
    DubbelAA skrev 2011-11-08 18:04:35 följande:
    Jojjo: Ja jag hoppas det. En liten fråga: Puregonet ska ju förvaras i kylskåp och ampullen innehåller 600. Jag ska ta 50 per dag o jag undrar om du la hela pennan i kylen när du börjat med sprutorna? Korkad fråga men just nu känns allt lite snurrigt:)
    Inte alls korkad fråga. Ja, vi förvarar hela pennan i kylen mellan sticken, tar ut den ca 30 min innan den ska tas, då det står att den ska vara rumstempererad när man tar den. Det står ju att den klarar sig i rumstemeratur i ca en månad så det är nog inte nödvändigt att ha den i kylen, i vårt fall så är det mannen som envisas med att vi ska ha den där Jag tar ju 150 om dagen, så så många dagar har man ju inte ens ampullen full, så dålig hinner den ju inte bli.

Förstår att allt känns snurrigt, men jag lovar att allt kommer att kännas bättre bara du har tagit första Lova att uppdatera! Ska du ta på dig själv? Jag klarar inte det, överlåter det åt mannen, jag bara nyper ihop fettet lite och så blundar jag och så sticker han, hahaha
  • Jojjo77

DubbelA - wiiihaaa! Härligt! Vad bra du är Nu sprutar vi så det stänker och så fixar vi det här! Kram till dig och alla andra

• Jojjo77
    Marsflickan80 skrev 2011-11-09 14:04:45 följande:
    DubbelA: grattis till det egna sprutandet!

Jojjo+DubbelA: verkar krångligt att hålla koll på allt med sprutor, mg osv. Hur kan ni ha koll på allt? Jepp, det är nu ni plussar och behåller missade du PM:et?

Millan: hoppas att det går fort tills kallelsen kommer så inte väntan blir olidlig

EGO: Dag 31 i cykeln, fortfarande ingen mens. Imorgon testar jag men vågar knappt hoppas
    Det är lite krångligt, men man får en bra genomgång av barnmorska, en hel del papper med information och en lista där allt ska skrivas upp. Vi har helt enkelt pluggat på och läst igenom, suttit ner tillsammans och strukturerat upp det. De frågor vi haft har vi skrivit ner och så har jag kontaktat fertilitetsenheten och ställt  dem. Vi har fått ett fantastiskt bemötande och mycket hjälp, så jaa, det har liksom gått på ngt konstigt sätt. Man klarar mer än man tror  Imorgon är det dags för VUL och så hoppas jag att alla ägg jag har har blivit stora och fina så att de går att plocka på mån Har jobbat idag, gått sådär, svårt att fokusera och huvudet maler, men det funkar.

Hoppas du får ett plus!!!
  • Jojjo77

Haha, sorry menade, vad tråkigt till kristin10 och visst det jag skrev till marsflickan! Nu går jag och drar ngt gammalt över mig, hahaha!!!

• Jojjo77

Instämmer i allt DubbelA skriver! Håller tummarna för er alla, fast på olika sätt

EGO: Tiden kryyyper fram. Kl 11.00 är det dags för VUL och domen! Äggplock på måndag eller inte... det är frågan det...

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet