Vi över 30 som längtar efter första barnet
Maria - Stor kram och pepp!
EGO: Allt gick bra igår, visst kändes äggplocket och det var ju inte det roligaste jag gjort, men det var absolut inte så hemskt som jag föreställt mig det. Hade i och för sig tänkt mig enorma smärtor och att jag kanske skulle dö... hmm, med en sån föreställning så blir det ofta till det bättre
Det jobbiga med hela processen var all väntan. Vi var 4 par som skulle bli "plockade" så man fick ju lugnt vänta på sin tur. Personalen var helt fantastisk och omhändertagande. Gott om lugnande fick man innan och sen morfin under ingreppet. Själva ingreppet tog 30 min, från att man rullades ut från sitt rum till att man vara tillbaka, så det gick snabbt. 45 min efter att vi var tillbaka i rummet var vi på väg hem. Sjukt ont i magen hade jag dock hela em och kvällen det kändes att de varit inne och stuckit mig. Blödde litegrann, vilket är normalt. Skallen kändes som en bakfylla ungefär.
8 ägg fick de ut och om allt går som det ska med befruktningen av dem så ska vi tillbaka på ons em och sätta in ett. Vi har avböjt att få 2 tillbaka. Om det skiter sig med befruktningen av ngn anledning så ringer de idag eller imorgon fm. Så gissa om jag är livrädd för telefonen!!!
Har sovit bra hela natten utan smärta, men har valt att inte jobba idag, är fortfarande öm, men mår mycket bättre än igår.
Japp, det var uppdateringen för nu. Imorgon hoppas jag vara "gravid"
Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar! 
Har länge misstänkt att jag inte har ägglossning mer än ett par gånger om året även om jag har regelbunden mens och ÄL-testen visar glada gubbar. Ska börja testa imorgon för att se om de ger utslag trots att jag inte har någon äggblåsa på gång... Det enda positiva är att han skickar en remiss till Halmstad, frågan är bara om de tar emot oss vi har ju "bara" fått två missfall och det krävs tre för utredning...