Inlägg från: Jojjo77 |Visa alla inlägg
  • Jojjo77

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Maria - Stor kram och pepp!

EGO: Allt gick bra igår, visst kändes äggplocket och det var ju inte det roligaste jag gjort, men det var absolut inte så hemskt som jag föreställt mig det. Hade i och för sig tänkt mig enorma smärtor och att jag kanske skulle dö... hmm, med en sån föreställning så blir det ofta till det bättre

Det jobbiga med hela processen var all väntan. Vi var 4 par som skulle bli "plockade" så man fick ju lugnt vänta på sin tur. Personalen var helt fantastisk och omhändertagande. Gott om lugnande fick man innan och sen morfin under ingreppet. Själva ingreppet tog 30 min, från att man rullades ut från sitt rum till att man vara tillbaka, så det gick snabbt. 45 min efter att vi var tillbaka i rummet var vi på väg hem. Sjukt ont i magen hade jag dock hela em och kvällen det kändes att de varit inne och stuckit mig. Blödde litegrann, vilket är normalt. Skallen kändes som en bakfylla ungefär.

8 ägg fick de ut och om allt går som det ska med befruktningen av dem så ska vi tillbaka på ons em och sätta in ett. Vi har avböjt att få 2 tillbaka. Om det skiter sig med befruktningen av ngn anledning så ringer de idag eller imorgon fm. Så gissa om jag är livrädd för telefonen!!!

Har sovit bra hela natten utan smärta, men har valt att inte jobba idag, är fortfarande öm, men mår mycket bättre än igår.

Japp, det var uppdateringen för nu. Imorgon hoppas jag vara "gravid"

Kram till er alla och tack för alla lyckönskningar! Hjärta

• Jojjo77
    Kiyona - Ja, visst är det häftigt vad man kan göra! Helt overkligt att veta att det ligger befruktade ägg och väntar på oss på sjukhuset just nu! Galet! Jobbigt att du inte mått bra, hoppas att det snart vänder.

Maria - Jaha, den varianten hade jag inte hört. Intressant. Hoppas hoppas hoppas tanten håller sig borta!

Kaprifolen - Ring och prata med någon. Man blir ju som sagt knäpp ibland av all info man inte fattar!

Marsflickan - Man får gnälla. Klart att allt det här är påfrestande! Det är ingen, som inte är i vår sits, som kan förstå hur det känns. Tror säkert inte att du är sjuk som i sjuk, om alla prover visar okej, men tror att man kan må precis som om man är sjuk pga av all oro och undermedveten stress som man bär på. Tillåt dig att inte känna dig 100 % bra och skäms inte för det! Alla reagerar olika och ingen kan komma och säga hur du ska må eller inte. Ta dig tid att vara hemma och sköt om dig. Glöm inte att du är alltid viktigast för dig! Stor kram Hjärta

Millan - Självklart kändes som sagt äggplocket, men alla sprutor och spolning av äggledare tyckte jag var värre. Tycker inte att du eller ngn annan heller här i tråden ska känna oro för det momentet. Man fixar det. ser man det hela positivt, så känns ju alla andra gynundersökningar som en fis i rymden efter allt det man får gå igenom med en IVF Vad skönt att ni fått en tid! Hurra!!! Kommer att gå bra!
  • Jojjo77

Här mås det inte så bra. Vi fick bara 1 befruktat av våra 8. Det jag nu har i mig är fint, men känns ändå tungt. Vi hade hoppats på i alla fall ett till frysen... Måste landa i det här tills jag kan vara glad för att vara 'gravid'.

• Jojjo77
    Kaprifolen - Lycka till m pergo!

Maria - Fulingar ska man göra många, annars händer det aldrig något. Tror det kommer gå vägen! Tråkigt med tanten!

Råttentottan - STORT GRATTIS!!! Hoppas jag får joina dig "på riktigt" snart

EGO: Känns lite bättre idag. Ska försöka att vara glad för det vi fick och inte tänka på det vi inte fick, det tjänar ju liksom ingenting till att vrida och vända på allt. Nu är det som det är och jag är just nu befruktad. Test ska tas den 2 dec och då vet vi om det gått vägen eller inte., eller det vet man väl i och för sig inte förrän man har bebben i sin famn, men ni förstår vad jag menar.

Varför bara ett blev befruktat, det kan man inte veta. Läkaren sa att det kan bero på äggen och det kan bero på spermierna. Ibland vill det sig och ibland inte. Skönt ändå att vi fick ett fint ägg som delat sig i 4 celler precis som det ska, hade varit värre om det bara varit 2 celligt, då hade oddsen varit låga för att det skulle stanna, nu är i alla fall förutsättningarna okej. Men nu förstår man ju svårigheten i att kunna bli med barn naturlig väg. Det ser ju inte helt lätt ut för vår del...

Det som gör att man känner sig lite ledsen är att om det här inte tar sig så har vi inga reserver som väntar på oss, utan då är det bara att sätta igång med sprutorna igen, vilket jag tyckte var jobbigt och jag mådde ju heller inte så bra av dem. Vi känner att vi är nöjda med bara ett barn, så för den sakens skull gör det oss inget att vi inte har några i frysen. Allt det här slitet för att försöka bli gravid, samt ålder, gör att vi känner att vi är mer än nöjda med ett barn som förhoppningsvis är friskt.

Måste säga att det är en galet konstig känsla att veta att man är befruktad, för man känner ju inget! Kan lugna er, som eventuellt kommer att gå igenom IVF, med att det inte alls var några problem att sätta in ägget. Jag kände ingenting och det gick väldigt snabbt.

Vill tacka er alla för lugnade och snälla ord och för alla tankar och allt pepp! Ni är helt suveräna!!! Allt blir så mycket lättare av att ha er här som en ventil, det hade känts väldigt ensamt utan er. Stor kram! Hjärta
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-11-17 08:39:25 följande:
    Jojjo: Håller både mina och min lille vildes tummar för att ert guldägg blir till en sparkandes liten krabat inne i magen din!! Ett fint ägg är ju trots allt vad som behövs för att det ska bli en liten bebis! Positiva tankar nu!!!! Hoppas hoppas!!
    Tack snälla! Ja, det är ju så vi får tänka, positivt! Det var det som gjorde det jobbigt igår också, att vi kändes oss så nedslagna när vi klev ut från sjukhuset. Vi bara tittade på varandra och sa att såhär skulle det ju inte kännas. Man vill ju inte vara ledsen och känna sig nere, utan vill vara positiv och känna sig stark för att nu ge det här lilla livet bra förutsättningar för att kunna stanna kvar. Och visst är det så att det räcker med bara ett ägg. Vi hoppas nu att det här är miljonvinsten Knäpp har jag i alla fall blivit, för jag pratar redan med magen, hahaha.

Mår du och din magkrabat bra?
  • Jojjo77
    ceke skrev 2011-11-17 09:04:39 följande:
    Vi mår finfint! 24 dagar kvar till BF... har en viktig grej på jobbet i eftermiddag, men annars börjar jag fundera på att försöka övertala den här vilden att komma ut! Hans hyreskontrakt på lyan i magen ligger risigt till.. Funderar på att vräka honom helt enkelt!

Du är inte alls knäpp som pratar med magen!!! Prata på Vi gick och köpte en nalle till bebisen samma dag som vi fick veta att det va ett litet frö där... och den där nallen har sovit med oss sen dess. I början kändes den superviktig! Som att hur det gick för vårt lilla frö berodde på hur nallen mådde.. hihi.. 
    Haha, vad gulligt! Kan tänka mig att det börjar bli tungt och tjatigt att gå runt med magen och jag antar att ni är supernyfikna på vad det är för en liten som ockuperat dig ett tag Kram!
  • Jojjo77
    Tedax skrev 2011-11-17 08:52:49 följande:
    Ego: Mitt gynbesök gick inte bra alls. Enligt gynekologen är mitt TSH-värde är helt normalt (3,28) och två missfall är helt normalt. Det är bara att fortsätta försöka. Vid undersökningen hittade han dock ingen större äggblåsa vilket han borde gjort eftersom jag ska ha ägglossning i helgen eller strax efter. Känner mig helt uppgiven och ledsen... Gråter Har länge misstänkt att jag inte har ägglossning mer än ett par gånger om året även om jag har regelbunden mens och ÄL-testen visar glada gubbar. Ska börja testa imorgon för att se om de ger utslag trots att jag inte har någon äggblåsa på gång... Det enda positiva är att han skickar en remiss till Halmstad, frågan är bara om de tar emot oss vi har ju "bara" fått två missfall och det krävs tre för utredning... Rynkar på näsan
    Det är ju inte klokt att de kan säga att det är fullt normalt, ska man behöva gå och VÄNTA på en ev 3:missfall! Även om det nu är så i sjukvårdsvärlden, så borde man väl för sjutton ta hänsyn till hur man mår! Om man tycker att det är jobbigt och påfrestande så borde man väl få hjälp om man vill, inte klokt som sagt. Jag blir alldeles upprörd! Jag tycker att du ska stå på dig och tjata dig till att få hjälp, t ex IVF. Stor kram och lycka till!
  • Jojjo77

DubbelA - vad skönt att allt gick bra ändå! Hoppas de hittar fram nu Millan - kram! EGO - jag tyckte spolningen var hemsk, men de fick göra om den tre gånger på raken innan det lyckades... Tyckte allt det här m äggplock o insättning gick mycket bättre, men som sagt, allt e ju individuellt. Är svullen som en gris. Rädd för överstimulering...

• Jojjo77

Jaa, det ska gudarna veta att det är påfrestande allt det här med IVF... Var på sjukhuste idag igen, japp, har klippkort där De ville kolla upp mig p g a min svullna mage, så att jag inte var överstimulerad, vilket jag inte är, skönt. Nu är det bara att fortsätta att vänta...

Stor kram till er alla och pepp, pepp, pepp, till er som är nere Hjärta

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet