• ceke

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jojjo77 skrev 2011-03-03 19:25:35 följande:
    Näe, fy f...n vad tråkigt och jobbigt! Lider med dig!
    Tack Faktiskt.. så är humöret rätt stabilt ändå. Och konstigt nog så har de glömt av sig lite och är jättesparsamma nu på eftermiddan/kvällen, så det är skönt! Blir bara lite på pappret när jag varit på toa, men inget i trosorna.

Och hm.. att jag har kommit igång med tränign igen, äntligen är fri från förkylningen, att det börjar bli ljust och varmare ute gör nog sitt till också.. så känner mig ändå rätt glad och positiv faktiskt. Och jag har ju ändå vunnit rätt många dagar denna månaden i a f ! Jag får se det som nån liten tävling mot min kropp.. hehe.. Och tja.. än har nog inte hoppet suddats ut för denna gång heller!
  • ceke
    Kaprifolen skrev 2011-03-03 20:33:38 följande:
    Ceke, jag tror det är en nidis
    Hehe.. ja, det vore ju nåt. Tyvärr så tror nog inte jag det, men man vet ju aldrig Vi får se hur kommande dagar blir. BIM på onsdag nästa vecka... så det är ju rätt långt kvar...
  • ceke

Maria: Det är helt ok att va deppig och ledsen! Det är nog tom sunt! Ni behöver få sörja ju! Hoppas din kropp kommer upp på banan igen. Kram!

Jojjo och Kaprifolen: härligt med ÄL

• ceke

Frk Svår: jättesvårt att säga. Tempen då du hann gå upp skulle nog inte jag läsa in alltför mycket vid. Får se vad tempen säger imorrn, om den också ligger uppe runt 36.6 så kan det ju va så att ÄL varit.

• ceke

polarlantis Härligt där med de bokade tiderna! Och att du blev schysst bemött!!

Ego: Tog ett tidigt gravtest i morse men det va såklart fetnegativt. Nåja.. det va väl lite väntat och BIM är ju inte förrän på onsdag, så det är ju i tidigaste laget att testa också. Fortfarande spottings, men i a f inte lika dryga som de brukar va. Fortfarande (förutom mitt på dan igår då det va massor) bara när jag torkar mig, men inget i trosskyddet. Det är i a f en klar förbättring mot tidigare. Får se det som rätt bra ändå!

Nu har jag precis vaknat utsövd och glad. Sååå skönt att somna om efter att Kekke åkt till jobbet -) Nu ska här käkas frukost.. sen står renovering och promenad i finvädret på schemat!!!

• ceke

Millan: Nej... Usch. Stor kram till dig och din man. Tycker du gör helt rätt i att va hemma idag.

• ceke
    Saftmedbulle skrev 2011-03-04 10:55:21 följande:
    Tyckte du klagade nyss på att det blev för mycket ;)
    Exakt! hihi
  • ceke

Tjohooo, nu har läkaren ringt! Nästa fredag ska jag dit igen och de ska spruta in koksaltlösning i livmodern för att se om jag har någon polyp som ställer till det för mig. Hon trodde inte det då jag sist hade en väldigt tunn slemhinna och då brukar det inte va nå polyp, men hon ville undersöka det. Nästa steg är en titthålsoperation för att diagnostisera/utesluta endometrios och det ville hon i s f prata vidare om nästa fredag. Känns bra det här Och hihi.. hon hade sett dagens ros i tidningen och tackade för den.

Var det du, pingla, som precis tjeckade livmodern på nåt sätt? Var det med koksaltlösning? Min fundering är om de på samma gång ser hur äggledarna funkar i o m koksaltlösningen? Det vore ju en bonus.. hehe

En spännande sak.. Hon frågade om jag var beredd att ge proveran en ny chans. men nejnejnej.. och då frågade jag om det verkligen behövdes då mina tempar är höga och fina även utan under lutealfasen, men att jag blöder ändå. Då sa hon att hon inte hade så bra koll på det där med BBT.. Underligt! Fast det verkar inte va nåt som läkarna har jättebra koll på. Hmmmm

• ceke
    Kaprifolen skrev 2011-03-04 12:57:50 följande:
    Ni som är vana ÄL-testare, när ni väl får utslag på testet hur planerar ni ert sexliv? Kör ni fram till utslaget eller även efter, hur långt efter i så fall? Jag tänker att om man har sex när utslaget kommer så "lever" ju spermierna i upp till 3 dgr och ägget beräknas släppa inom 36 tim, borde ju funka då eller tänker jag fel?
    Både före och efter... Min ÄL verkar komma samma dag eller dagen efter utslaget, men för vissa dröjer det ju upp till 3 dagar (om man kollar på FF t.ex.), så lika bra att köra på några dagar efter också, om man nu inte tempar och kan se på tempen när ÄL varit.
  • ceke

Zaila: Kör du med testlagrets? De verkar inte alltid ge fullt utslag, trots att de borde..

Känner mig så glad att läkaren ringde! Och att hon lyssnade på när min nästa ÄL är och inte ville störa efter den och därför hittade en tid dessförinnan Känns fiiiint. För vågar inte hoppas på nåt plus denna månad då spottarna är i full gång igen. Men en bra månad i a f som sagt

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet