Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Grattis lilysweet!

Vår julafton blev en katastrof. Började med att vår gamla katt var dålig på morgonen. Senare på dan började hon må bättre. Sen skulle jag bädda åt svärfar i gästrummet och hittade kryp i gästsängen, pälsängrar! Panik! Vi fick bära ut sängen, den ska kasseras! Nu har tvättning av alla textilier i det rummet påbörjats. Hade svårt att släppa tankarna på kommande sanering igår men försökte vid middagen och vi hade trevligt. Katten mår bättre idag men vi får åka till veterinären på tisdag och kolla henne ändå. I natt fick sambon troligen gallstensanfall och hade jätteont. Ingen vidare julafton, hoppas det blir bättre idag.

• Kattflickan

Å jojjo, blir så ledsen när jag läser om ert missfall! Ni som kämpat så mycket! Ta er tid att vara ledsna så kan ni komma igen sen och fundera på hur ni går vidare! Ta hand om er! Kram!

Millan

• Kattflickan

Jag känner mig så less på allt. Igår avlivade vi vår katt. Röntgen visade på tumörer i lungorna. Hon var 15 år men vi hade hoppats på några år till. Känner mig helt knäckt. Vilket jäkla skitår 2011 har varit. Är så trött på att vara ledsen. Tyckte så mycket om katten.

• Kattflickan

Hejsan, 

Ni är så fina tjejer! Tack för er omtanke!

Vi har märkt att katten avmagrat under hösten och att hon hostat! Men hon har inte verkat vara riktigt dålig förrän på julafton, sen var hon lite bättre men jag ville kolla av henne hos veterinären ändå och det var tur för den dag vi tog dit henne var hon sämre igen. Men jag är glad att vi tog dit henne innan hon hann bli riktigt dålig, vill inte att hon ska lida. Det är ett ansvar som matte att se till. Samtidigt så hade det inte hjälpt om vi kommit in tidigare, de hade ändå inte kunnat göra något eller om vi varit där för flera månader sen så hade de kanske inte sett tumörerna på röntgen. De har nog utvecklats rätt fort nu på slutet.

Vi har nog projicerat en del av vår barnlängtan på henne, har kelat så mycket med henne och hon var en riktig knäkatt så vi har haft det så bra. Nu känns det tomt.

Jag hoppas också att det blir ett kanonår för oss alla under 2012 och att vi får våra välförtjänta bebisar! 

Millan-som somnat i soffan och nu ska förflytta sig till sängen!

• Kattflickan

Jojjo: Förstår att ni inte vill gå på fest igår. Det är jättejobbigt att vara social när man är så ledsen. För mig har det varit som en berg- och dalbana. Ibland känns allt rätt ok och ibland är jag otröstlig. Så räkna med att det kan ta lite tid för dig att må bättre igen. Förstår att det känns extra jobbigt eftersom ni måste göra en ny ivf också. Ta hand om dig! 

EGO: Har två nya nyårslöften, fr o m nu ska jag inte dricka någon alkohol eller koffeinhaltiga drycker inför ivf'en. Vet att det finns skilda åsikter om det verkligen påverkar utgången men eftersom jag har så mycket som talar emot mig så tänkte jag iallafall försöka, det är ju inget min kropp kommer att lida av direkt. Har införskaffat koffeinfritt kaffe som är rätt ok.

Millan 

• Kattflickan

Då får du byta nick teatime

Att bara spy sådär är väl inget man bara gör. Det bådar antingen gott eller så är det magsjuka. Hoppas på det första.

Jättetråkigt för er som fått mens. Hoppas januari blir en bra månad.

Kram!

Millan

• Kattflickan

Jag träffade en vän och fikade idag. Vi har pratat innan om mina problem med att få ett friskt barn och att om inte ivf pgd funkar för mig så kommer jag ställa mig i äggdonationskö. Hon erbjöd sig att donera ägg för min skull!!! Hon hade pratat med sin man om det och funderat noga på det och tagit reda på vad det innebär. Jag blev helt tårögd, det var ju helt fantastiskt av henne, vilken uppoffring! 

Jag hoppas att det inte ska behövas men det känns bra att ha en så bra vän!

Teatime: Håller tummarna för dig!

NICU: Visst går tiden lååååååångsamt. Min vana trogen att ha kontroll över livet så har jag börjat fundera över var i cykeln jag kommer vara när vi kommer till Karolinska och fundera över när vi får börja med ivf.

Jojjo: Bra att besöket hos läkaren gick så bra och att ni får försöka snart igen! Som du säger, det "onaturliga" blir naturligt. Jag känner samma sak. Snart  är ni igång igen och du har ju redan visat att ägget kan fästa hos dig, det ska bara göra det igen och sen fortsätta växa.

Millan 

• Kattflickan

Jojjo: Jättekul att du är på banan igen och ska börja med nästa omgång! 

Jag hoppas verkligen att ni får fler befruktade ägg och att ett fäster och fortsätter växa den här gången!

Teatime: När är det dags att testa då?

Jo, min vän är helt fantastisk som erbjuder sig att bli äggdonator. Jag har tänkt mera på det och ska säga till henne att hon verkligen måste fundera över det hela en runda till om det blir aktuellt. 

Idag är det en fantastisk dag ute, ska nog jogga en vända. Mitt nya liv är här med koffeinfritt kaffe, ingen alkohol och träning! 

Millan 

• Kattflickan

Jezza: jag har aldrig känt ägget fästa. Däremot så har jag blivit gravid de gånger ägglossningen varit lite sen. Om det finns nåt samband vet jag inte.

Maria: skönt att ni kommit så långt. Hoppas det inte dröjer så länge innan ni får hjälp.

Idag har jag åkt långfärdsskridskor på svart, blank is. Efteråt bastade vi och nu myser jag vid brasan. Den här dagen har varit som balsam för själen.

Millan

• Kattflickan

Åsali: min gynekolog sa att för vissa som har strul med sin mens så kan det vara bra för fertiliteten att äta p-piller en period. De blir då lättare gravida efteråt. Jag tror inte att p-pillren borde strula till det för er. Ni har blivit gravida innan, det är ju positivt. Det kanske bara tar lite tid?

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet