Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jättetråkigt DubbelAA! Vet hur frustrerande det är när man hela tiden bara får mens.

Jag lägger in mig i listan!

{#emotions_dlg.flower} BIM - Vi över 30 som längtar {#emotions_dlg.flower}

BIM - BERÄKNAD ICKEMENS 

Januari 
    30 - Kristin10 (försök nr 5)

Februari 
    4 ca - Tea Time
     (försök 12, MF på försök 1 och 8) 
    9 - Jezza80 
    ÄL ca 27/1 (försök nr 14)
    12 - Kiyona (försök 1år+, X 2009, MF 12/5, MF 20/8), ÄL typ 29/1
    14 - Anwen (ca 22:a försöket) 
    15 - MariaF79 äl ca 3 feb (försök nr 16, mf i jan, maj och dec -11, utredning påbörjas jan -12)
    20 - Kaprifolen1979 (ÄL ca 6 feb, försök nr 11, tredje m Pergo)
    26- DubbelAA ÄL ca 14 feb,( försök 18?)

IVF 
    Smiley, 
    börjar 16/11. Äggplock/ återinförande v 50 (försökt i 4 ½. MF sept. 2009) 
    Mumwannabe79, började med korta metoden 18/1. (försökt sedan juli -10) 
    Kattflickan, börjar med långa metoden 2/2, IVF PGD (första försöket med ivf, försökt sedan mars 2010).

Gravid GRAVIDA MED FÖRSTA BARNET Gravid 

2012
    PeLeKo: BF 9 jan 
    (6e försöket) 
    Astrogirl: BF 28 januari 2012 
    (försök 2 efter MA; försök nr 13 totalt)
    Zalia: 17 februari
     (9:e försöket)
    Irmelie: BF 18 feb
     (Totalt ett års försök med ett MA, andra pergokuren) 
    Fröken Ellen: BF 26 februari
     (13:e försöket, 2:a med Pergo) 
    Marja 78: BF 16 mars
     (försök nr 3, 1:a barnet 33 år) 
    Nemi76: BF 8 april 
    (Försök nr 2 med Pergotime) 
    MissOlsson: BF 8 april
     (Försök nr 1, första barnet) 
    Annelie77: BF 15 maj 
    (försök 5 efter MF i v11 tidigare 4 försök 
    Polarlantis: BF 19 juni
     (försök 8, MA på nr 4) 
    Råttentottan: BF 30 juli 
    (försök nr 15,1:a efter mf)
    Marsflickan BF 23 aug 
    (försök nr 5, MA på 2:a) 
    Saftochbulle BF 25 aug 
    (försök nr 15, 3 mf tidigare)
    NICU BF 22 sep (försök nr 15, 2 MF tidigare)
  • Kattflickan

Lavinia: Så fruktansvärt du har haft det. Känner verkligen med dig. Jag vet vad du menar i att man känner sig ifrånsprungen. Vi började försöka i mars 2010 och lyckades rätt snabbt. Vad som hände sen kan du läsa om i min profil, orkar inte dra hela historien.

Dina frågor om livmoderslemhinnan kan jag tyvärr inte svara på. Men om de kan göra behandling inför Ivf så borde de väl kunna göra det annars också?

Millan

• Kattflickan

Välkommen Lollan! 

Jag hoppas att det går att åtgärda en tunn slemhinna, både för din och Lavinias skull!

Millan 

• Kattflickan
    Hmmm..började skriva ett meddelande till er medans jag gjorde mat, sen åt jag middag och sen toksomnade jag i soffan, här kommer det iallafall med lite tillägg

Jojjo: Jag förstår dig, har inte heller lyckats gå ner nåt i vikt sen senaste graviditeten, nästan tvärtom, vilket jag tror beror på sköldkörteln, för jag har verkligen tränat de senaste månaderna. Nu är jag bra från förkylningen igen, så imorgon ska jag träna på nytt.

Jag har 3 par byxor jag kan ha och jag vill inte köpa nya då jag vill gå ner mer i vikt. 

NICU: Jag har läst på ett par ställen på nätet om att fluor kan påverka sköldkörteln till underproduktion? Har du någonsin hört det? Uppsalas vatten är väldigt fluorrikt och jag använder ju fluortandkräm också. 

Lavinia: Hoppas att du har fel och att det finns något annat att göra åt slemhinnan. Jag har genomgått tre skrapningar och var lite rädd att det skulle påverkat min slemhinna, men läkaren på Karolinskas fertilitetsenhet sa att den såg helt normal ut, jag frågade inte efter  exakt hur tjock den var dock.

Mumwannabe: Det låter ju lovande, nu håller vi tummarna för att äggen tillväxer bra.

Jag har för övrigt ett tips: Somna inte i soffan med byxor och långkalsonger på, medans en brasa är igång i kaminen och du har en filt över dig, du kommer att vakna uttorkad Dumma sambo som inte väckte mig, nu är den här kvällen helt bortkastad!

Millan-som nu ska sova på riktigt. 
  • Kattflickan

Maria: Hur vet man om man har bakteriell vaginos? Är det enbart att det luktar eller kan det vara andra tecken?

Millan 

• Kattflickan

Nicu: har du planerat in vul än?

Välkomna alla nya! Kul att fler hittar hit.

Jojjo: hoppas du snart känner dig bättre.

Maria: jag tycker också det känns jobbigt när jag tänker på att det snart var två år sen jag började försöka få barn. Hoppas det snart lossnar för er och att du blir gravid på egen hand som du får behålla.

Jag började spraya idag. Fick en släng av missmod, tänkte att varför ska det funka för oss? Kommer säker gå åt h-vete. Hoppas det känns bättre imorgon. All spänning inför Ivf en kanske spelar in. Jag anstränger mig så mycket för att vara i bra form inför Ivf en trots att det antagligen inte spelar någon roll. Om det inte går bra så kommer jag bara känna mig dum som ansträngt mig så mycket. Så var det vid graviditeterna, jag åt nyttigt, undvek all mat och dryck som skulle undvikas, åt vitaminer och omega 3, tränade lagom etc. Men i slutändan spelade det ingen roll, felet på barnen fanns ju där från början och kunde inte påverkas av nåt jag gjorde. Jag kände mig så dum.

Millan

• Kattflickan

Maria: Oavsett om era graviditeter räknades som riktiga graviditeter eller inte så behöver ni ju en utredning. Ni har försökt i en bra bit över ett år utan att lyckas få en graviditet som håller i sig. Jag tycker att ni ska kräva en fullständig utredning. Felet kan ju också ligga hos din man, behöver inte vara hos dig. Jag förstår att du blev ledsen! Som någon annan också sa, kan ni inte göra en privat utredning om utredningen på landstinget drar ut på tiden? Grattis i efterskott!

Mumwannabe: Grattis till det fina ivf resultatet! Jag håller alla tummar jag har (2) för att det ska gå bra!

Aruba: Går ni direkt på IVF utan att utreda eventuella orsaker först? 7 månader kan vara helt normalt, men det kan ju vara bra att ställa sig i kö för utredning, förhoppningsvis behöver ni inte det.

Här sprayas det för fullt. Jag är så glömsk av mig att jag har trippla alarm för att komma ihåg sprayningen kl 8 morgon och kväll.

Det står i bipacksedeln att man kan känna av  sömnproblem. Jag har drömt en del mardrömmar de senaste dagarna, kan det vara förknippat? Brukar aldrig göra det.

Igår åkte vi en långtur på skridskor, det var så skönt! Känner mig som en ny människa!

Millan 

• Kattflickan

NICU: Stackars dig! När jag var gravid hade jag rätt milt illamående och seaband funkade bra på mig. Har du börjat känna illamående vid fisk? Isåfall kan det bli klurigt i Thailand. Jag mådde illa vid lukten av fisk och räkor. Hoppas du kan äta Pad Thai iallafall, ta det försiktigt så du inte blir matförgiftad.

Tedax: Jag tror det är mycket individuellt hur man reagerar på sprayen. Jag har nästan inte varit illamående. Jag säger nästan för att jag faktiskt fick lite sura uppstötningar igår, vilket jag aldrig brukar få.  

Millan 

• Kattflickan

DubbelA: Om det inte funkar den här gången så tycker jag ni ska be om att få göra ivf! Det låter ju plågsamt!

Är inne på spraydag 8 och det verkar som om min mens är på G, jättebra! Den skulle komma typ nu. Det kom lite blod på pappret imorse så jag ska se att den verkligen kommer igång och sen ringa till Karolinska och fråga när jag kör igång med sprutorna.

Maria: Ert landsting verkar inte vara så frikostiga när de inte vill ta några prover på er. Jag tycker att du borde kunna få trombyl inför er nästa graviditet, direkt, redan innan ni kommer till utredning.

Både jag och min sambo har tagit kromosomtest, fast det beror ju på våra omständigheter så jag vet inte hur de skulle ha gjort vid en uredning. Sen kan det ju som i mitt fall inte visa sig i ett blodprov utan kromosomfelet är lokaliserat till äggstockar eller testiklar.

Millan 

• Kattflickan

Låter bra Maria! Det känns ibland så jobbigt att man ska behöva kämpa för att få hjälp i vården. 

Det var därför jag blev så paff över att vi relativt snabbt fick hjälp. Dessutom så blev det inte ifrågasatt om vi skulle få PGD vilket jag var helt inställd på. Hade laddat med argument när vi träffade läkaren på RPC i Uppsala, men de behövdes inte! Jag blev positivt överraskad.

Saftis: Låter som en trevlig middag! Jag och sambon skippar helt alla hjärtans dag, jag fyller år i nästa vecka, men jobbar för ovanlighetens skull på kvällen på min födelsedag. Det är ett möte jag ska hålla för allmänheten. Så vi firar födelsedan nästa helg istället.

DubbelA: Hoppas det går den här gången så slipper du fler inseminationer.

Jag fick ju min mens i torsdags kväll, ringde Karolinska i fredags och fick reda på när jag ska börja med sprutorna. Tydligen så innebär det att jag är nedreglerad för att jag fick min mens? Jag greppar det inte helt, men nåja, får lita på läkarna. Mensvärken jag hade igår var dock från helvetet och mensen rejält riklig, hua, men nu mår jag bättre.

Träffade en jättesöt 4-åring idag, blir så sugen på att få ett eget litet barn!

Millan 

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet