Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Jag önskar att jag kunde känna som dig Jojjo! Jag känner mig rätt missmodig och kommer vi inte lyckas med att få barn på något sätt så känner jag ingen större lust att leva.

Om det blir så måste jag försöka hitta kraften att se meningen med livet ändå. Men det kommer nog att bli svårt att acceptera ett liv utan barn. Längtan är så stark.

Jag är ju inte självmordsbenägen, så på något sätt måste jag lära mig att hantera situationen.

Men jag är beredd att testa det mesta. Äggdonation eller adoption också. Det ska mycket till innan jag ger upp!

Jag tror att det är hormonerna som får mig att känna mig deppig, kanske också ett sätt att förbereda sig mentalt på att Ivf en inte kommer att lyckas.

Millan

• Kattflickan

DubbelA, Mum och Kaprifolen: Jättetråkigt! Vet inte vad jag ska säga förutom att jag vet hur det känns, det kommer att bli bättre igen.  Kram!  

DubbelA: Tycker som andra har sagt att ni ska höra med läkarna om det inte är bättre med ivf för er ändå.  

Det känns bättre för mig idag, har tränat lite också vilket ofta får mig på bättre humör.

Maria: Lät ändå inte som ett helt negativt läkarbesök. Är du förresten säker på att du hade BV? Kan ha varit annan tillfällig obalans i underlivet.

Millan 

• Kattflickan

Isadora: Jag känner som du, är beredd att gå nästan så långt som helst för att få barn. Men tiden är emot mig, fyllde 37 i förra veckan. Om man ska adoptera tar ju kön upp emot 4 år! Min kurator sa att det faktiskt är bra att tänka några steg framåt, "vad gör vi om det inte funkar med ivf?, jo går på äggdonation. Vad gör vi om inte det funkar..." Det är bra att ha tänkt igenom det för att avdramatisera och för mig tror jag det har funkat!

NICU och dubbelA: Förstår att det är jobbigt att jobba med små barn, jag tycker det är jobbigt att bara träffa små barn nuförtiden.  

Millan 

• Kattflickan

Anwen: Borde de inte ha bokat in spolningen långt innan äl? Om du får starkt teststreck idag så borde det betyda ÄL om ca 2 dagar? Borde det då inte funka att spola nu? Ni får kanske åka dit imorgon ändå och prata med läkaren. 

Millan 

• Kattflickan

Vad bra Jojjo! Då blir vi samkörda, jag börjar med sprutorna på lördag. 

Anwen, jättejobbigt att inte nå kliniken! Igår när jag ringde både KI och Akademiska så hade jag turen att de ringde upp rätt omgående, men det var bara tur. Ni får väl åka dit ändå.

DubbelA: Hoppas verkligen att det går bra för er med ivf eller en till insemination! 

Nu måste jag till jobbet!

Millan

• Kattflickan

Bra jobbat Jojjo! Ikväll är det dags för mig, sambon ska vara med och dubbelkolla att jag gör allt rätt. 

Saftis: Jag håller alla tummarna för att det ska gå bra på VUL! Det bara måste göra det.

Vi sitter och planerar altan, funderar på att ta in en handverkare som gör den faktiskt, annars brukar vi göra det mesta själva men vi har lite många projekt på gång just nu.

Anwen, hoppas att ägget blir befruktat den här månaden!!!

Isadora, vi har varit gravida 3 ggr, så det funkar iallafall. Jag är mest orolig över att vi inte ska få ut ett enda friskt ägg att sätta tillbaka. Om vi väl får tillbaka ett ägg så borde våra chanser vara hyfsade. Vi gör PGD så de kommer att analysera alla ägg som nått 8 cells stadium.

Millan 

• Kattflickan

För mig har jag varit som mest fertil när min ägglossning har varit lite sen. Jag har en cykel på 28-31 dagar och har fått utslag på äl-testet mellan dag 13-16 och det är när jag fått utslag på dag 16 som jag blivit gravid. Äggviteflytningarna har inte spelat någon roll för mig, har inte sett något samband när de varit rikliga och inte. Men jag hoppas för Tedax och Anwen att det betyder tur för er! 

Tedax: Har du märkt några andra skillnader med lexaxinet? Har det påverkat hur pigg du är? Jag fick ju aldrig något levaxin, men ska ha koll på sköldkörtelvärdena om jag blir gravid.

Millan 

• Kattflickan

Mum: ibland känns det bara för tungt, hoppas du känner dig bättre snart. Jag har också gråtit på jobbet, går inte att stoppa när man blir ledsen. Kram!

Jag höll på(fick) psykbryt när vi blandade till lösningen jag skulle ta som spruta. När jag drog upp andra sprutan med vätska som skulle tillsättas till pulvret efter att ha tömt den så såg jag att det verkade vara lite vätska kvar i sprutan, men jag fick inte ur det. När jag tillslut drog upp sprutan så kom en droppe utanför, på beredningsburken. Hoppas inte detta sabbade koncentrationen. Själva injiceringen gick bra.

• Kattflickan

Jäkla skit! Jag tror att jag fått influensan, har feber och hostar. Har dock inte ont i halsen eller är snuvig än. Tog min första menopurspruta igår, vet någon om förkylning/flunsan kan påverka ivf-resultatet?

Jättemärkligt, för jag började hosta sent igår kväll, utan förklaring. Först idag på eftermiddagen kom febern och ont i kroppen.

Jag har inte haft influensa eller feber på säkert 10 år, varför ska jag få det nu för!!!

Millan 

• Kattflickan

Grattis Saftis! Jätteskönt att höra!

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet