Inlägg från: Kattflickan |Visa alla inlägg
  • Kattflickan

Vi över 30 som längtar efter första barnet

Vad är orgalutran jojjo? Jag ska bara ta menopuren.

Jag har kanske känt av sprutorna lite, men inte särskilt.

Millan

• Kattflickan

Ja jojjo, bara menopur i spruta och sen ägglossningsspruta. Men jag har också fortsatt med sprayen, fast halverat dosen. Tror att det är den som ser till att inte äggen släpper i förtid för mig.

Mum: jättebra att du sökt hjälp! Om du är utbränd så ska du inte vänta med att ta tag i det. Hoppas du snart mår bättre.

• Kattflickan

Jojjo: hoppas du inte håller på att bli sjuk. Förstår att det är jobbigt med sprutorna. Jag tycker det är jobbigt när vi blandar till, det har hittills blivit några droppar spill vilket jag nojjar över.

Det har inte varit nån höjdare att ha feber och ta sprutor, har varit lite darrig på handen. Har svårt att få ner febern ens med panodil.

Lycka till jojjo, det kommer att gå bra!

Millan

• Kattflickan

Gick det bra Jojjo?

Maria: Äggplock är nästa fredag så jag har över en vecka på mig att bli frisk. Tyvärr så vet jag inte om jag mår så mycket bättre egentligen.

DubbelA: Tänk inte så, din migrän kommer inte påverka ditt föräldraskap. Det finns så mycket värre sjukdomar att ha som verkligen drabbar barnen. Men det låter tungt med så svåra anfall. Tur att du har en bra sambo som masserar dig.

38,5 graders feber idag efter att ha tagit tablett, när ska det ge sig egentligen?

Den här veckan var sprängfylld av aktiviteter och möten på jobbet, hur ska jag jobba igen det? Men mest bekymrad är jag över om det kan påverka ivf'en negativt. Imorgon ska jag ju ta blodprov, för att kolla hormonnivåer antar jag. Hur ska jag ta mig dit? Jag tror inte jag smittar längre då jag blev sjuk i söndag, men jag ska ju orka köra också och har jag hög feber vill jag inte det. 

Millan 

• Kattflickan

Pingla: vet du hur långt efter blodprovet som man brukar göra vul?

• Kattflickan

Åååå..så frieriet gick vägen trots kompisens avbrytande? Grattis!

Jag tog blodprovet idag, Karolinska ska ringa mig när de fått resultatet för att säga när jag ska göra VUL, hoppas det ser bra ut nu.

Min feber har äntligen sjunkit, igår började jag grina för att jag var så himla less på hög feber.

Jag undrar om  hormonerna ändå påverkar mig lite. Blir obefogat upprörd över småsaker.

Vid sjukhuset imorse såg jag en ung kvinna med en rätt nyfödd bebis som hon bar i ett sånt där babyskydd (bilbarnstol). I andra handen höll hon en cigarett. Jag gick bakom henne så jag såg att hon ofta tittade ner på sitt barn, och då också blåste ut rök över barnet.

Vet inte varför jag blir så provocerad av att se något sånt, vet ju att det finns föräldrar som både röker, dricker, drogar och allmänt misssköter sig och ändå får friska barn, det är kanske en känsla av orättvisa, varför kan inte jag som lever bra få ett friskt barn? Fast jag  vet ju att livet inte är rättvist.  

Millan 

• Kattflickan

DubbelA: MIn feber är mycket bättre, 37,4 imorse! Det har äntligen vänt och jag kunde köra till sjukhuset. Jag hoppas blodprovet visar bra värden. Jag har inte haft några känningar i äggstockarna än.

• Kattflickan

Hmmm. Jezzi, konstigt, det borde vara lite tidigt för känningar om du är gravid också? 

• Kattflickan

Lavinia: Jättebra att ni fått en diagnos, men samtidigt jobbigt! Kommer du att genomgå operationer nu? Jag håller mina tummar för att det ska gå bra för er, vet hur det är att få bakslag efter bakslag. Jag hoppas verkligen det kommer lösa sig för er.

Jag har genomgått 3 skrapningar, är lite rädd att slemhinnan ska vara skadad. Är det något de kan se när de tittar på tjockleken på slemhinnan? För då såg det bra ut senast gyn tittade inför ivf'en. Den var tillräckligt tjock, men det kanske inte räcker att kolla så?

Idag är febern nere på 37 grader, känns bra.

Jojjo: När du sagt att du mått dåligt hur har du då känt? Jag har ju mått lite illa av mat senaste veckan men tänkt att det beror på influensan, men så känner jag mig  nu fortfarande efter att febern gått ner. Dessutom får jag fortfarande rätt ont i huvudet ibland.

Vet att de flesta går upp i vikt under ivf men eftersom jag har ätit så dåligt så har jag tappat 1,5 kg sen i söndags. Idag ska jag ta bilen och handla och då ska jag köpa lite soppa och annat gott som lätt går ner för att få tillbaka matlusten.

Anledningen till att jag åker och handlar och inte sambon är för att han blivit smittad och nu är i den fas jag var i för några dagar sen, tur att vi inte är lika dåliga samtidigt.

Millan

• Kattflickan

Lavinia: Är jätteglad för er att de anstränger sig för att hjälpa er så snart som möjligt! Efter vårt andra foster visade sig ha DS var det också en läkare som verkligen engagerade sig för att hjälpa oss, det betydde mycket. Jag tycker att det var bra att du berättade om er erfarenhet så att inte andra missar det. 

Jojjo: Låter ju strålande med 11 ägg! Hoppas de blir befruktade! 

Millan

Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet