Vi över 30 som längtar efter första barnet
Åsali: Man skulle kunna tro att du bor i Uppsala och har min gynekolog
Jojjo: Lycka till imorgon på jobbet!
Millan
Åsali: Man skulle kunna tro att du bor i Uppsala och har min gynekolog
Jojjo: Lycka till imorgon på jobbet!
Millan
Maria: Jag har förresten inte heller så bra kondis längre, men jag jobbar på att förbättra den nu.
Grattis Saftis! Min gynekolog sa efter mitt vul i vecka 8 att det var 95 % chans att få hem en baby om man sett hjärtat slå i vecka 8. Tänk på det istället för det din gynekolog sa.
För min del så spelar det ingen roll om gynekologen är man eller kvinna. Hade en manlig gynekolog första gången jag var till en gynekolog, kanske beror på det.
Jag tycker verkligen att tiden sniglar sig fram. Har dock vant mig att vara utan koffein nu.
Millan
Maria: jag skulle nog fortsätta med att dricka en kopp kaffe om dagen om jag kunde hålla mig till det. Men det är så svårt för mig, plötsligt är jag tillbaka på mina tre koppar om dan. Därför låter jag bli koffeinet helt nu.
Jojjo: skönt att det gick bra med kollegorna idag, hoppas det går bra imorgon med.
Millan
Irmelie: Jag tappade också sexlusten som gravid. Sex var helt enkelt ointressant. Ungefär samma symptom som när jag åt p-piller. Därför slutade jag med p-piller, det var lite väl effektivt
Jag märkte verkligen skillnad när jag slutade med p-pillren. Kul Irmelie att det snart är dags för dig att få ditt barn!
Grattis Gris!
Jag förstår er om ni är försiktigt glada, har känt på samma sätt själv när jag var gravid senast. Blir jag gravid igen så får vi väl se hur jag reagerar.
Tycker att allt tar så fruktansvärd tid. Det var 5 månader sedan aborten, kan vi inte få göra vår ivf pgd snart!!! Jag skulle ju ha fött mitt barn ungefär samtidigt som Irmelie, känns som om tiden bara springer iväg.
Millan
Tack Irmelie: Jo, det känns lite jobbigt när alla omkring en blir gravida och hinner få barnen innan man ens själv är gravid igen. Jag hoppas också verkligen att vi får komma igång snart.
Jojjo: Jag håller med. Minns min naivitet när vi började försöka få barn i mars 2010. När jag väl blev gravid så tänkte jag att vad som än händer så vet jag nu att jag kan bli gravid. Hade aldrig kunnat föreställa mig vilka problem jag skulle få. Det är ju inte heller över än. Om ett år så kanske jag tänker tillbaka på vad jag tänkte nu och tycker att jag var naiv som faktiskt trodde ivf pgd skulle funka. Eller så har det funkat och jag är gravid, eller har ett litet barn.
Vi är alla såna kämpar och jag hoppas verkligen att det går vägen för oss till sist! Ni är alla ett så bra stöd!
Millan
Maria: Hoppas att det blir ett sent plus, men jag förstår att du misströstar. Du har ju plussat ovanligt tidigt tidigare.
Jag har ägnat dan åt att åka skridskor, jätteskönt!
Jag hoppas också att vi snart får våra bebisar. Jojjo: är du igång med hormonerna igen?
Millan
Jojjo: här är en till som är trött på det mesta. Jag jobbar kommunalt också, just nu känns det rätt ok. Jag har länge haft alldeles för mycket att göra men äntligen så ska det anställas fler. Vi är ca 8 personer som ska göra 12 personers jobb.
Om en vecka ska vi till Karolinskas fertilitetsenhet i Huddinge. Förresten, berättade jag att vi fick resultaten på provet de tog på oss? Det visade inget iallafall, inga extra 21 kromosomer. Men jag kan ändå ha gonadal mosaik. Genetikerna är iallafall klara med att sätta upp analysen, så vi är redo att köra igång. Hoppas vi får klartecken om en vecka.
Kiyona: vet precis hur jobbigt det är. Hade första graviditeten gått bra hade det barnet snart varit 10 månader nu.
DubbelA: hoppas det funkar den här gången.
Maria: kan inte rosenroten fördröjt din ÄL så att du ändå är gravid nu?
Millan
MariaF79: Det är jättejobbigt när gravida finns överallt! De bara översvämmar världen.
Ett ex till mig väntar sitt andra barn, har gått hur jäkla enkelt som helst för dem. Känns jobbigare på nåt sätt eftersom det är ett ex, vet inte varför. De verkar också bara utgå ifrån att allt ska gå bra, har redan köpt ny barnvagn.
Jag höll i en liten bebis på 3 veckor idag. Kände mig livrädd för att tappa honom, han var ju så liten och lite lealös i kroppen. Men han var mysig!
Kaprifolen: Ibland bara orkar man inte hålla ihop, då får man bryta ihop.
NICU: Så där tidigt behöver man inte känna sig gravid även om man är det. Vette tusan om jag kände nåt sista gången jag var gravid. Hoppas det blir plus ändå inom ett par dagar.
Millan
Grattis NICU!!!!!! Det var väl det jag trodde! Nu bara ska det gå vägen! Om du är på BIM+7 så är du ju redan i vecka 6? Jag håller alla tummar jag har för att det ska gå bra, det är du så värd!
Pingla: Ibland känns allt skitjobbigt helt enkelt. Jag är också spruträdd men har bestämt mig för att jag helt enkelt bara ska klara det. Hoppas du och din sambo blivit sams igen. Det kanske var för att det var fredag och ni var trötta också. Jag var jättetrött igår.
Millan