Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

Vi över 30 som längtar efter första barnet

hoppas på plus skrev 2012-01-19 11:07:49 följande:
    På måndag blir det insemination Känns ändå inte så hoppfullt med tanke på att chansen att det funkar är ganska liten...
    Håller oxå tumme!
  • Saftmedbulle
    Lilysweet skrev 2012-01-19 16:28:39 följande:
    Hej Alla ! För en liten tid sedan kunde jag meddela att jag var gravid, men dessvärre fick jag en del blödningar vilket till sist resulterade i ett missfall... Jag kommer snart tillbaka för att ladda om men behöver repa mig lite ! Kram på er alla!
    Kram tillbax och lycka till! Beklagar ditt missfall :(
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-19 18:13:38 följande:
    Hoppas på plus - stort lycka till! Lilysweet - usch vad tråkigt, lider m dig och förstår precis hur det känns. Ta den tid du behöver och rå om varandra ordentligt! Stor kram! Saftis - Härligt! Var bodde ni? Ego: 4 gången på akupunktur och fasen vad jag börjar må bra!
    Vi bodde på Scandic (finna tydligen två, men vi bodde på det inne i stan). Skönt att du mår bra... det är du värd!
  • Saftmedbulle
    Kaprifolen skrev 2012-01-19 19:01:44 följande:
    Tanten kom i natt så nope, ingen lycka på denna pergo-kuren heller. Verkar som om jag dragit en nitlott vad gäller val av ställe att genomföra vår utredning på också, jag kommer inte få göra spolningen av äggledare denna kommande cykel heller. De säger att de har ont om tider och så ska det passa med dag 10-12 i min cykel, det är tredje cykeln som jag försöker boka tid nu så jag blev rätt förbannad när jag fick dagens besked. Särskilt när de inte informerat om svårigheterna med att få tider, utan snarar invaggat mig i tron om att ngn gång under mina tre pergoturer ska jag göra spolningen. Droppen som fick det att rinna över var när jag fick beskedet att en del får vänta 7-8 cykler innan det klaffar så bra så man kan får en tid.  Med facit i hand, vi skulle tagit den tiden på privat klinik vi hade i höstas, då hade vi vart klara för länge sen....Så i min ilska i morse ringde jag privatkliniken igen och bokade ny tid, denna gången ska vi betala privat för att skynda på det hela (kliniken omfattas annars av landstingsfinansierad vård också).

Ahhh, är så arg och idag bara sprutar tårarna, skitdag helt enkelt! Är så j-vla trött på detta liv, vill ha tillbaks mitt gamla.....det utan jakt på ÄL och plus.
    Usch... jag förstår att det känns träligt. Kan tyvärr inte göra mer än att skicka en massa pepp, vilket jag gör...
  • Saftmedbulle
    NICU skrev 2012-01-21 09:33:53 följande:
    Tredje gången gillt?! Femtonde försöket... Det känns bra den här gången. Jag var nästan säker, men ville inte hoppas på för mycket. Imorse testade jag (BIM+7) och plusset kom direkt. Jag vill fortfarande inte hoppas på för mycket, men samtidigt vill jag bara skrika ut till världen att JAG ÄR GRAVID!!!!

Wiiihaaa! Vad roligt! (jag plussade för övrigt oxå nu på femtonde försöket...) Håller alla mina tummar för dig! Grattis!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-21 13:36:13 följande:
    Fy fan va vi e fyndiga m nya nicks, hahaha
    Precis! Ha, ha! Där lurar vi dem allt ;)
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-21 13:42:05 följande:
    Saftis- Ja det lär vi ju göra! They will never get to us EGO: Jag och mannen firar årsdag i helgen, vi har startat firandet m champagnelunch och ska fortsätta m tapasmiddag och bio. Mycket trevligt och kul att få fira ngt för första gången på ett tag Man får omfamna allt det härliga i livet när det dyker upp! Trevlig helg alla!
    Mmm, ÄLSKAR tapas! Grattis till årsdagen (hur många?)!
    Jag och maken var på indisk restaurang igår och sen på bio. Vi kom hem 21.15 och gissa vad... Jag var så trött att jag fick gå och lägga mig (party, party)!
    Önskar oxå trevlig helg!
  • Saftmedbulle
    Jojjo77 skrev 2012-01-21 14:05:57 följande:
    Saftis - Haha, härligt! Risk att det blir så även här, även om jag inte är gravid så är jag alltid kvällstrött, mannen också. Vad såg ni? Vi ska se Sherlock Holmes, mannens val, inte den nyaste filmen, men vi går så sällan så så får det bli. Vi firar 3 år, känns kort samtidigt som det känns som om vi alltid varit tillsammans. Kan knappt komma ihåg hur det kändes innan vi träffades Hur länge har ni varit ihop? Japp, tapas är mums, men inga fel på indiskt heller! Kanske får ta det temat imorgon känner jag
    Vi såg "Tinker, tailor, soldier, spy", bådas val, faktiskt (riktigt bra film) och det indiska var supermums.
     Jo, så klart kan man vara trött fast man inte är gravid (ganska skönt att kunna skylla på det).
    Vi har snart varit ihop i fyra år, men det känns oxå som om vi alltid varit tillsammans.
  • Saftmedbulle
    DubbelAA skrev 2012-01-21 14:13:21 följande:
    Grattis NICU!!! Vad underbart! Kram

Gissar att ni känner igen mig trots ny signatur;)
    Näää, vem KAN det vara... ;)

NICU: Underbart att inte vara sist på BF-listan! Nu hoppas vi på fler plus i tråden!
Svar på tråden Vi över 30 som längtar efter första barnet