• Blackflower

Amfetamin

Hej..
    Jag har tidigare bara rökt på, men i fredags så injicerade jag amfetamin. Eller min vän gjorde på mig.
    Och nu mår jag skitkasst, har svettningar och huvudvärk.
    Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag tog, h*n injicerade först i den högra armen och sen i den vänstra.
    Det gick ganska fort, och jag kände mig extremt välmående men var lite nojjig, vi var uppe hela natten.
    Och dagen efter så kände jag fortfarande av det på morgonen och pratade non stop.
    Kan tilläga att jag även drack alkohol.
    En sak jag funderar över nu är om jag får flashbacks av det här, dvs. återtripp?
    Hittar ingen information om det, tacksam för svar.

• Svar på tråden Amfetamin
  • Anonym
    idiblon yes skrev 2010-09-12 12:46:18 följande:
    Finns ju behandling mot Hepatit C om det är det du menar. Men det är inget kul.
    Ja,jag har hat det hela livet,för när jag blev smittad visste de inte att HepB blev C också.
    Hep C kanskejag ska beandlas för,me det liknar typ en cellgiftsbehandling.Inte så skoj.
    Injektioner varje vecka och kanske håravfall och så mår man pyton.
  • Blackflower
    idiblon yes skrev 2010-09-12 12:39:20 följande:
    Nej du får ingen flashback men ät och sov ordentligt och gör sedan inte om det där. Hoppas även att du inte delade pump och kanyl med någon annan för då bör du gå och kolla upp så att du inte blivit smittad av något.
    Det gjorde jag...Rynkar på näsan
  • Anonym
    Blackflower skrev 2010-09-12 13:01:47 följande:
    Ojdå, då är det dags att gå till doktorn och testa så du inte åkt på något skit.
  • Blackflower
    Anonym skrev 2010-09-12 13:03:22 följande:
    Ojdå, då är det dags att gå till doktorn och testa så du inte åkt på något skit.
    Shit.. tänkte inte alls på det.
  • UntilTheDark
    Blackflower skrev 2010-09-12 13:04:24 följande:
    Tänkte du alls när du knarkade?
  • idiblon yes
    Anonym skrev 2010-09-12 12:48:39 följande:
    Ja,jag har hat det hela livet,för när jag blev smittad visste de inte att HepB blev C också.
    Hep C kanskejag ska beandlas för,me det liknar typ en cellgiftsbehandling.Inte så skoj.
    Injektioner varje vecka och kanske håravfall och så mår man pyton.
    Visst, men kanske hellre det än dö 30 år för tidigt.
    Blackflower skrev 2010-09-12 13:01:47 följande:
    Då ska du ringa vårdcentralen eller infektionskliniken för att kolla upp detta.
    FL är guld.
  • Anonym
    Blackflower skrev 2010-09-12 13:04:24 följande:
    Lätt hänt. Men se till att kolla upp det snarast. man vet ju aldrig. Även om andra hävdar att dom är friska så kan man aldrig vara säker på den saken.
  • Anonym (k)

Min svärmor har hep C och det är ingen rolig behandling med cellgifter kan jag säga. Så ta tag i detta snarast.

• Anonym (ingen fara)
    Blackflower skrev 2010-09-12 12:26:31 följande:
    Hej..
    Jag har tidigare bara rökt på, men i fredags så injicerade jag amfetamin. Eller min vän gjorde på mig.
    Och nu mår jag skitkasst, har svettningar och huvudvärk.
    Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag tog, h*n injicerade först i den högra armen och sen i den vänstra.
    Det gick ganska fort, och jag kände mig extremt välmående men var lite nojjig, vi var uppe hela natten.
    Och dagen efter så kände jag fortfarande av det på morgonen och pratade non stop.
    Kan tilläga att jag även drack alkohol.
    En sak jag funderar över nu är om jag får flashbacks av det här, dvs. återtripp?
    Hittar ingen information om det, tacksam för svar.
    Det är som vanlig AT med centralstimulantia. Det går över. Du har injicerat kroppen med ett som det tolkar belöningsämne, samma som när man dricker alkohol. Du får baksmälla (AT) för att kroppen återställer balansen i hjärnan. Det är absolut inte abstinens du har och det finns ingen risk för att du kommer känna av det senare heller, som det sägs att man kan få psykoser av röka. Att du dessutom drack alkohol så antar jag att du fick dricka ganska stora mängder för att alls känna av alkoholen? Då får hjärnan arbeta extremt hårt för att återgå till normal balans.

Ang att ni delade kanyl tycker jag du ska först kolla upp om din vän delat den med någon mer innan dig, och om din vän ofta injicerar MÅSTE du kolla upp dig. Då finns inget "bör", du MÅSTE kolla upp dig.

Lycka till och var inte orolig för AT´n. 
  • Blackflower
    Anonym (ingen fara) skrev 2010-09-12 14:01:26 följande:
    Det är som vanlig AT med centralstimulantia. Det går över. Du har injicerat kroppen med ett som det tolkar belöningsämne, samma som när man dricker alkohol. Du får baksmälla (AT) för att kroppen återställer balansen i hjärnan. Det är absolut inte abstinens du har och det finns ingen risk för att du kommer känna av det senare heller, som det sägs att man kan få psykoser av röka. Att du dessutom drack alkohol så antar jag att du fick dricka ganska stora mängder för att alls känna av alkoholen? Då får hjärnan arbeta extremt hårt för att återgå till normal balans.

Ang att ni delade kanyl tycker jag du ska först kolla upp om din vän delat den med någon mer innan dig, och om din vän ofta injicerar MÅSTE du kolla upp dig. Då finns inget "bör", du MÅSTE kolla upp dig.

Lycka till och var inte orolig för AT´n. 
    Okej, ja det gjorde han. Och jag la märke till att det var blod i det, men antar att det är efter nålsticken.
    Det är det första jag ska göra imorgonbitti.
Svar på tråden Amfetamin