• Blackflower

Amfetamin

Hej..
    Jag har tidigare bara rökt på, men i fredags så injicerade jag amfetamin. Eller min vän gjorde på mig.
    Och nu mår jag skitkasst, har svettningar och huvudvärk.
    Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag tog, h*n injicerade först i den högra armen och sen i den vänstra.
    Det gick ganska fort, och jag kände mig extremt välmående men var lite nojjig, vi var uppe hela natten.
    Och dagen efter så kände jag fortfarande av det på morgonen och pratade non stop.
    Kan tilläga att jag även drack alkohol.
    En sak jag funderar över nu är om jag får flashbacks av det här, dvs. återtripp?
    Hittar ingen information om det, tacksam för svar.

• Svar på tråden Amfetamin
  • blackpuma
    Anonym (flummbert no.1) skrev 2010-09-24 12:57:19 följande:
    varför överanalysera och se så allvarligt på allting? Man lever bara en gång eller va man nu ska säga?????

för att "normalt" folk "berusar" sig på livet och istället för tillfälliga droginducerade hallucinationer så lever dom med livslånga vanföreställningar om att ”knark” är livsfarligt, knarkare har horn och äter barn, och med den illusionen är dom villiga att förstöra andras tillvaron.
    Patetiskt folk, inget att egentligen bry sig om om det inte vore för den detaljen att dom ställer till mycket problem för alla.

• Flor Mariposa
    blackpuma skrev 2010-09-24 13:48:49 följande:

för att "normalt" folk "berusar" sig på livet och istället för tillfälliga droginducerade hallucinationer så lever dom med livslånga vanföreställningar om att ”knark” är livsfarligt, knarkare har horn och äter barn, och med den illusionen är dom villiga att förstöra andras tillvaron.
    Patetiskt folk, inget att egentligen bry sig om om det inte vore för den detaljen att dom ställer till mycket problem för alla.

Antar att du aldrig jobbat i missbruksvården och sett vilka trasiga familjer det finns tack vare narkotikan/alkoholen? Och alla dessa stackars barn som råkar så illa ut...usch!!

Ja, fortsätt du att romantisera droger hoppas bara att även du en dag kommer till insikt och att DU inte fortsätter och förstör andras tillvara genom att uppmuntra till droger.
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • klyban
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 14:14:39 följande:
    Antar att du aldrig jobbat i missbruksvården och sett vilka trasiga familjer det finns tack vare narkotikan/alkoholen? Och alla dessa stackars barn som råkar så illa ut...usch!!

Ja, fortsätt du att romantisera droger hoppas bara att även du en dag kommer till insikt och att DU inte fortsätter och förstör andras tillvara genom att uppmuntra till droger.
    Vad du inte förstår att de som kommer till missbrukarvården är ett yttersfåtal av de som använder droger.
    För de allra flesta har en oproblematisk konsumtion.
  • Flor Mariposa
    klyban skrev 2010-09-24 14:23:36 följande:
    Vad du inte förstår att de som kommer till missbrukarvården är ett yttersfåtal av de som använder droger.
    För de allra flesta har en oproblematisk konsumtion.
    Lägg ner du gör bara bort dig. När man jobbar i missbruksvård behöver det inte bara innbära att man jobbar  på en låst avd utan det finns många instanser där man kan se vad det gör med människors liv. Fast det är inte lätt att se det när man är inne i en drog dimma!!!
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • klyban
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 15:52:45 följande:
    Lägg ner du gör bara bort dig. När man jobbar i missbruksvård behöver det inte bara innbära att man jobbar  på en låst avd utan det finns många instanser där man kan se vad det gör med människors liv. Fast det är inte lätt att se det när man är inne i en drog dimma!!!
    Du är underbart jobbskadad ser jag.
    Finns mycker som "KAN"ställa till i folks liv, så du kan försöka skylla allt på droger.
    För det är bara ett mindra antal % som har ett problemarisk konsumtion av alla som använder droger.
  • blackpuma
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 14:14:39 följande:

Meningslös arbetsskadad dravel.
    Du antar rätt, jag har inte jobbat med slutkörda kontainerpundare, det felaktiga i ditt antagande ligger i att bara för att man inte ”jobbar” med det så har man inte sett vad missbruk kan leda till.
    Vet mycket väl hur illa det kan gå vid missbruk, det spåret ledde mig till en kyrkogård där jag fick begrava en av mina bästa barndomsvänner.

Jag vet inte vad du menar med romantisera droger, jag hoppas dock att du en dag tappar skyglapparna och inser att det du ser på jobbet är endast en liten bråkdel av det som finns att se.
    ”usch!!!”?  Är du ens gammal nog för att ha ett jobb ?

• Flor Mariposa
    blackpuma skrev 2010-09-24 18:01:22 följande:

Meningslös arbetsskadad dravel.
    Du antar rätt, jag har inte jobbat med slutkörda kontainerpundare, det felaktiga i ditt antagande ligger i att bara för att man inte ”jobbar” med det så har man inte sett vad missbruk kan leda till.
    Vet mycket väl hur illa det kan gå vid missbruk, det spåret ledde mig till en kyrkogård där jag fick begrava en av mina bästa barndomsvänner.

Jag vet inte vad du menar med romantisera droger, jag hoppas dock att du en dag tappar skyglapparna och inser att det du ser på jobbet är endast en liten bråkdel av det som finns att se.
    ”usch!!!”?  Är du ens gammal nog för att ha ett jobb ?

Oj oj kände du dig lite större nu? Ja jag är gammal nog att ha ett jobb. Vadå är det jobbigt att folk säger imot eller är det bara en förnekelse som spökar?

Sen kan du gå bak och läsa att jag inte har sagt att man inte kan ha ett funktionellt liv med droger, men det är tragiskt att man måste använda sig av det och det kommer alltid finnas risk till att man bli beroende eftersom kroppen fungerar så det är FAKTA och inget du eller någon annan kan förneka.
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • klyban

Men du sa faktiskt att du i ditt jobb såg att det fanns så stora problem med droger.
    Och att det ALLA hade problem.
    Fakta är att mycket få har en problematisk konsumtion av droger.
    Eller förnekar du detta?

Även säger du att en del kan konsumera droger, ja eller ett funktionellt liv med droger.
    Vet inte vad det betyder för dig.
    Amfetamin går att bli beroende av, men själv testat par ggr men aldrig kännt att jag vill ta mer.
    Så direkt beroende framkallande kan jag inte kalla det.

Sen tar jag cannabis för mina ryggsmärtor så jag kan sova.
    Och aldrig tar som rekreations rökning.

• blackpuma
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 22:16:16 följande:
    Oj oj kände du dig lite större nu? Ja jag är gammal nog att ha ett jobb. Vadå är det jobbigt att folk säger imot eller är det bara en förnekelse som spökar?

Sen kan du gå bak och läsa att jag inte har sagt att man inte kan ha ett funktionellt liv med droger, men det är tragiskt att man måste använda sig av det och det kommer alltid finnas risk till att man bli beroende eftersom kroppen fungerar så det är FAKTA och inget du eller någon annan kan förneka.

Jag ? nej, kände du dig stor när du i ett andetag fördömde en stor del av samhället och tillskrev dom problem dom aldrig kommer ha? Antagligen, domedagskraxande är poppis här.

Vill du undvika alla risker som finns så rekommenderar jag en bunker 50 meter under marken och näring via sond, alla andra däremot väljer nog att föra sina på en mer realistiskt nivå, och så där 95 % samhället använder droger. Jag skulle vilja påstå att ”risken” för att man ska bli ”beroende” är väldigt liten om man använder droger med ansvar, sen har man droger som inte har kapacitet att skapa nått beroende.

det enda du skrev innan i tråden var att man bör leva ett ”så friskt och rikt liv som möjligt” det kommer kanske som ett chock för dig men dom allra flesta som använder droger gör det just för att berika sina liv och eller använder olika substanser som mediciner, fanatiskt mässande om att endast det nyktra livet är det rätta är patetiskt.

• Flor Mariposa
    klyban skrev 2010-09-24 22:27:13 följande:
    Men du sa faktiskt att du i ditt jobb såg att det fanns så stora problem med droger.
    Och att det ALLA hade problem.
    Fakta är att mycket få har en problematisk konsumtion av droger.
    Eller förnekar du detta?

Även säger du att en del kan konsumera droger, ja eller ett funktionellt liv med droger.
    Vet inte vad det betyder för dig.
    Amfetamin går att bli beroende av, men själv testat par ggr men aldrig kännt att jag vill ta mer.
    Så direkt beroende framkallande kan jag inte kalla det.

Sen tar jag cannabis för mina ryggsmärtor så jag kan sova.
    Och aldrig tar som rekreations rökning.
    Jag nämde inte mitt jobb förrän blackpuma kommentera mitt inlägg. Det jag reagerade på var att man ser lätt på narkotika som om det vore kul när många faller ner i träsket och sällan tar sig ur det. Bara för man hävdar en sak behöver det inte betyda att man utesluter annat.

Det är du det men vissa kan bli fast från första gången, även ts säger det att hon vill ha mer. Alla är olika och har olika toleransnivåer. Vad jag menar med funktionella liv är att man kan ha familj och man kan ha ett arbete men det behöver inte alltid betyda att man inte missköter det. Tror inte en som brukar heroin eller amfetamin kan behålla ett jobb med ett regelbundet missbruk som pågår varje dag.
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • blackpuma
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 22:50:45 följande:
    Jag nämde inte mitt jobb förrän blackpuma kommentera mitt inlägg. Det jag reagerade på var att man ser lätt på narkotika som om det vore kul när många faller ner i träsket och sällan tar sig ur det. Bara för man hävdar en sak behöver det inte betyda att man utesluter annat.

Det är du det men vissa kan bli fast från första gången, även ts säger det att hon vill ha mer. Alla är olika och har olika toleransnivåer. Vad jag menar med funktionella liv är att man kan ha familj och man kan ha ett arbete men det behöver inte alltid betyda att man inte missköter det. Tror inte en som brukar heroin eller amfetamin kan behålla ett jobb med ett regelbundet missbruk som pågår varje dag.
    Droger är helt enkelt bara droger, vist kan man välja den hysteriska aproachen och måla fan på vägen vilket tyder på en arbetsskada, eller så kan man ha en mer realistiskt syn på saken, droger är här, dom används och majoriteten av drogbrukare kommer aldrig få några problem med dom.

det finns INGEN drog som skapar ett beroende vid första kontakten. vad sedan folk själva väljer att göra med sina liv kan du tyvärr inte hänga på droger, även om det är det lättaste ... att hänga allt på syndabocken knark.

Judå, folk kan använda droger dagligen och sköta sina liv, kände folk som gjorde det med droger du nämnde.
  • Flor Mariposa
    blackpuma skrev 2010-09-24 22:46:18 följande:

Jag ? nej, kände du dig stor när du i ett andetag fördömde en stor del av samhället och tillskrev dom problem dom aldrig kommer ha? Antagligen, domedagskraxande är poppis här.

Vill du undvika alla risker som finns så rekommenderar jag en bunker 50 meter under marken och näring via sond, alla andra däremot väljer nog att föra sina på en mer realistiskt nivå, och så där 95 % samhället använder droger. Jag skulle vilja påstå att ”risken” för att man ska bli ”beroende” är väldigt liten om man använder droger med ansvar, sen har man droger som inte har kapacitet att skapa nått beroende.

det enda du skrev innan i tråden var att man bör leva ett ”så friskt och rikt liv som möjligt” det kommer kanske som ett chock för dig men dom allra flesta som använder droger gör det just för att berika sina liv och eller använder olika substanser som mediciner, fanatiskt mässande om att endast det nyktra livet är det rätta är patetiskt.

Sluta lägga ord i munnen på mig jag fördömde inte jag tycker att det är tragiskt och det ÄR tragiskt för jag har sett allt trasigt som droger medför. Är det så konstigt då?? Knappast!!

95 % haha du måste vara helt ute och cyklar eller vilken elefant flyger du på just nu? Jisses!! Så många historier jag hört av folk som resonerade precis som du

Du behöver inte besvära dig med att skriva till mig mer. Jag sätter punkt här vi kommer ändå inte komma någon vart!
    Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ♥●?٠·
  • blackpuma
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 23:02:49 följande:
    Sluta lägga ord i munnen på mig jag fördömde inte jag tycker att det är tragiskt och det ÄR tragiskt för jag har sett allt trasigt som droger medför. Är det så konstigt då?? Knappast!!

95 % haha du måste vara helt ute och cyklar eller vilken elefant flyger du på just nu? Jisses!! Så många historier jag hört av folk som resonerade precis som du

Du behöver inte besvära dig med att skriva till mig mer. Jag sätter punkt här vi kommer ändå inte komma någon vart!

Absolut inte, det jag säger, arbetsskada då tragiken du åsyftar ”drabbar” en minimal andel av drogbrukare.
    sen kan man vara lika konsekvent på andra områden, trots att årligen så dör det fler i trafiken än missbrukare så ser jag inga hatiska kampanjer mot bilar.

det är väl inte mer än 5 % av invånare som lever som nykterister, resten använder droger i sin vardag, vare sig det är kaffe/annan centralstimulant på dagen, alkohol/andra rekreations medel för skojs skull eller mediciner/andra substanser vid behov så förändrar det inget, praktiskt taget alla använder droger i sin vardag.

Jag vet, det brukar vara så, har man inget vetigt att säga så bör man i regel hålla sina grundlösa åsikter för sig själv, synd bara att folk här inte följer såna gylene regler.
    jag håller ändå tummar att dom där skygglappar faller av nån gång, folk med vanföreställningar kan vara farliga för sin omgivning.

• klyban
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 22:50:45 följande:

Jag ser inte lätt på narkotika.
    Dock har inte droger såna problem du påstår.
    Och speciellt inte om man jobbar med missbruksvård, där man möter de få procenten som har problem.
    Min erfarenhet är att de som konsumerar droger som CB.
    Har högbetalda jobb och sköter dessa mycket bra.
    Nu lever jag i en begränsad värld när det kommer till användandet av droger.
    Dock kvarstår att ingen har ett problemariskt konsumtion av droger, samtidigt är mycket framgångsrika i sitt arbete.
    Så komma med en generalisering att droger är förstörande för alla.
    Är så fel, och inte lite fel utan EXTREMT fel.
  • Anonym

om du tänker göra om det, och ska dela verktyg igen, koka dom innan. då försvinner bakterierna iaf.. om det skulle finnas några. Men ta det försiktigt, har man gjort det en gång är det lätt att man är fast. Har själv provat, har aldrig mått så bra i hela mitt liv som jag gjorde dom stunderna. Men det funkar inte i längden, så tänk dig för några gånger extra innan du gör om det. Man får alltid abstinens så fort det börjar gå ur kroppen.. Värst dagen efter, då blir man lätt ångest fylld oxå, man vet ju innerst inne att det inte är rätt det man gör.

• idiblon yes
    Flor Mariposa skrev 2010-09-24 23:02:49 följande:

Det största felet folk som arbetar i missbruksvården brukar göra är att inbilla sig att det är drogerna i sig som är det största problemet och boven i dramat. Narkotika är inte den primära orsaken till någons destruktiva leverne.

Många som arbetar inom missbruksvården... Borde inte göra det. De är nämligen ofta mer kontraproduktiva där de går runt med sina egna föreställningar om hur "det ÄR". Att utgå från det gör inte statistiken så snygg, eller hur.
    FL är guld.
Svar på tråden Amfetamin