• Blackflower

Amfetamin

Hej..
    Jag har tidigare bara rökt på, men i fredags så injicerade jag amfetamin. Eller min vän gjorde på mig.
    Och nu mår jag skitkasst, har svettningar och huvudvärk.
    Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag tog, h*n injicerade först i den högra armen och sen i den vänstra.
    Det gick ganska fort, och jag kände mig extremt välmående men var lite nojjig, vi var uppe hela natten.
    Och dagen efter så kände jag fortfarande av det på morgonen och pratade non stop.
    Kan tilläga att jag även drack alkohol.
    En sak jag funderar över nu är om jag får flashbacks av det här, dvs. återtripp?
    Hittar ingen information om det, tacksam för svar.

• Svar på tråden Amfetamin
  • Anonym (hepC)

kolla upp dig omg, sov och ät.
    Har behandlats mot Hep C med lyckat resultat, ingen rolig behandling men inte så farligt/jobbigt heller.
    Men att dela spruta är ju det dummaste man kan göra, risk för hiv och hepatit.
    håll dig till rökat om du nu måste göra nått av de.

• Digestive

Som sagt så borde du absolut testa dig efter att ha delat spruta med någon annan.

Sedan så vill jag inflika med något som ganska få känner till och som utgör en risk med amfetamin. Amfetamin har (som en av funktionerna) exakt samma egenskaper som ena komponenten i nervgifter - den får signaler att flöda fritt mellan nerver genom att föringa de kemiska strukturer som annars reglerar signalerna mellan nerverna. Den enda komponenten som fattas för att skapa ett potent nervgift av amfetamin handlar enbart om något slaganfallstriggande, något som vi människor kan bära på biologiskt. Har du alltså epilepsi (eller bär på något annat som kan orsaka slaganfall) så kan du under ett amfetaminrus få ett anfall som varar ungefär lika länge som drogeffekten, vilket i praktiken innebär en nervgiftsdöd inom 30 minuter (hjärt- och lungkolaps med alternativt en självbryten rygg under tiden).

Jag råder dig alltså att hålla dig ifrån amfetamin om du av någon anledning har relativt lätt att få spasmliknade anfall.

• Anonym
    Digestive skrev 2010-09-12 15:27:30 följande:

Som sagt så borde du absolut testa dig efter att ha delat spruta med någon annan.

Sedan så vill jag inflika med något som ganska få känner till och som utgör en risk med amfetamin. Amfetamin har (som en av funktionerna) exakt samma egenskaper som ena komponenten i nervgifter - den får signaler att flöda fritt mellan nerver genom att föringa de kemiska strukturer som annars reglerar signalerna mellan nerverna. Den enda komponenten som fattas för att skapa ett potent nervgift av amfetamin handlar enbart om något slaganfallstriggande, något som vi människor kan bära på biologiskt. Har du alltså epilepsi (eller bär på något annat som kan orsaka slaganfall) så kan du under ett amfetaminrus få ett anfall som varar ungefär lika länge som drogeffekten, vilket i praktiken innebär en nervgiftsdöd inom 30 minuter (hjärt- och lungkolaps med alternativt en självbryten rygg under tiden).

Jag råder dig alltså att hålla dig ifrån amfetamin om du av någon anledning har relativt lätt att få spasmliknade anfall.

Likaså är det farligt att injicera i vatten tex i badkaret.Vet inte varför,men andra har lärt mig...
  • Digestive
    Anonym skrev 2010-09-12 15:36:37 följande:
    Likaså är det farligt att injicera i vatten tex i badkaret.Vet inte varför,men andra har lärt mig...

Ingen aning men de kanske tänker på en ökad risk för att få luftbubblor i blodomloppet om sprutan befinner sig under vattenytan vid injiceringen - för att hejvilt gissa på något.

• 1stegfram2stegbak

En anhörig dog förra året av följdsjukdomar till hepatit C,
    personen hade injicerat tidiagre i livet men var drogfri sedan länge.

• 1stegfram2stegbak
    Anonym skrev 2010-09-12 15:36:37 följande:
    Tror du att man använder handskar, spritar och har sterila saker i vården bara på skoj?
    Det är inte bra att få in bakterier i kroppen och badvatten är inte speciellt rent.
  • Blackflower
    1stegfram2stegbak skrev 2010-09-14 14:48:03 följande:
    En anhörig dog förra året av följdsjukdomar till hepatit C,
    personen hade injicerat tidiagre i livet men var drogfri sedan länge.
    Beklagar ♥
  • Anonym
    Blackflower skrev 2010-09-12 12:26:31 följande:
    Hej..
    Jag har tidigare bara rökt på, men i fredags så injicerade jag amfetamin. Eller min vän gjorde på mig.
    Och nu mår jag skitkasst, har svettningar och huvudvärk.
    Kommer inte riktigt ihåg hur mycket jag tog, h*n injicerade först i den högra armen och sen i den vänstra.
    Det gick ganska fort, och jag kände mig extremt välmående men var lite nojjig, vi var uppe hela natten.
    Och dagen efter så kände jag fortfarande av det på morgonen och pratade non stop.
    Kan tilläga att jag även drack alkohol.
    En sak jag funderar över nu är om jag får flashbacks av det här, dvs. återtripp?
    Hittar ingen information om det, tacksam för svar.
    Vad jag kommer ihåg av det när jag snortade har aldrig injecerat men jag svettades en hel del och det bästa du kan göra är att äta, dricka massa vatten och sova så mår du bättre det tar nog upp till i alla fall en månad innan allt är som det ska vara i kroppen. Jag har själv varit ren i lite över en månad nu, har du planerat att nyttja igen?
  • DreamBitch
    Anonym skrev 2010-09-15 17:18:36 följande:
    Vad jag kommer ihåg av det när jag snortade har aldrig injecerat men jag svettades en hel del och det bästa du kan göra är att äta, dricka massa vatten och sova så mår du bättre det tar nog upp till i alla fall en månad innan allt är som det ska vara i kroppen. Jag har själv varit ren i lite över en månad nu, har du planerat att nyttja igen?
    Haha, jag tror nog att TS avtändning är över för länge sedan. Inte tar det en månad att bli återställd efter ett enskilt tjackrace.
  • Blackflower
    Anonym skrev 2010-09-15 17:18:36 följande:
    Jo det har jag gjort, har bara varit j*vligt snuvig men det är över nu.
    Skulle kunna tänka mig det igen ja, dum som jag är.
    Man lever bara en gång, varför inte passa på och njuta.Cool
Svar på tråden Amfetamin