• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Johanna.. nä, hade inte tänkt börja med mat förrän runt halvåret. Men just gröten tänkte jag väl introducera runt 5 mån ungefär, lär låta majsvällingen få göra sitt först en månad innan man går in på mer fast föda. Men funderade väl mest på om man kunde/bör ta gröt först då det i min tanke borde vara mildare än vanlig mat. Kommer juh inte ihåg hur det var, Morgan som är minst är ju hela 8år va ett tag sen man höll på och kokade mat enligt konstens alla regler.

ooooh... Bluebox, här hittade Cissi nått väldans roligt att gå igenom men får bli en annan kväll, lär försöka sova måste dra upp kidsen tidigt imorgon är ju skola om 2 dagar å de lär ner i säng i normal tid imorgon och på måndag. *suck* idag somnade de inte förrän vid 23 men inte så konstigt iom att de inte gick upp förrän halv nio, men senast 20 ska de ligga imorgon har jag gjort klart för dem så hoppas på mirakel kan man ju

Förresten, ni med lite större barn som snart går eller går redan, de har massa rea på barnskoshopen.se kikat där?

• MaLevi

HALLÅ....någon som är vaken???

Här sitter jag med mina gäster som nu är på väg hemåt men var lite nyfikna på vad jag pratade om när jag sitter och tjatar om FL, personerna från FL...

Ville bara skriva sist av alla någon gång eftersom det alltid är jag som ger mig först på kvällarna Hihihihihi....

• MaLevi

Sist och först

Här har Levina hållit låda sedan 8. Puh..får ju skylla mig själv. Idag är sista dagen för hemtentan. Så kontrollläsning och ivägskick. Sen väntar lite kommenteringar och så börjar skolan igen den 16. Ingen vila Jo, några dagar har jag nog...

Här har vi gjort iordning en del av ett rum på övervåningen så snart flyttar datarummet upp och jag kan börja med Levinas rum, JIPPI!!! Kan se allt klart och färdigt, vet bara inte hur dyrt det blir och om Krister går med på alla förändringar Kompremiss är inte vår stora sida utan då blir allt renovering stilla stående tills någon viker...

Ha en fortsatt trevlig söndag, Här har vi GREASE maraton del 1 & 2. Iaf Levina och jag

• MaLevi

Så hur blir det imorgon? Skulle någon åka med mig till Vedevåg? Karro, var har du blivit av?

Någon som ska ner till BVC imorgon förmiddag?

Fika måndag kl 13.00 Hemma hos Jenny i Vedevåg.

Jenny & Levina - Kaffe & Te, mjölk & socker
    Elin & Linus - Chockladrutor (kärleksmums) + dricka/saft
    Petra, Jesper & Jonas - Kaka av nått slag
    johanna & Max - kanel längd eller något liknande

• MaLevi

Petra - Längtar tills imorogn för att få höra vilken film och vad du tycker Jag är ju ett riktigt filmfreak och diskuterade film nästan hela kvällen igår med mina gäster + att vi spelade ett spel "Masters of movies" Hel coolt spel men mitt lag vann inte Roligt var det iaf

• MaLevi

AAAAAA...gick förbi köksfönstret och det står en polisbil hos grannen!!! Gissa om man blir nyfiken....undrar vad den gör där?!?!? Heta rykten lär gå på byn

• englamax

jenny- jag ska till bvc i morn för max har fått utslag i armväcket som ser hemska ut men jag skulle åka med elin.. men jag kan juh lika gärna åka med dig det blir kanske enklast om du har lust att hämta mig så åker vi till bvc och sedan hem till dig..men jag har ingen stol? pratar du med elin ikväll?

• englamax

jenny-förstår att du blir nyfiken..du hade inga sopor att kasta just då eller post att hämta kanske

• linoliv

Johanna- jag bor ju vid lassarettet så det är bara du kommer hit efter du vägt så kan du åka med mig till Jenny eller så kan ni komma hit å låna stolen. Jag hör av mig senare på din sida, så bestämmer vi hur vi gör då.

Svar på tråden LindeMammor2005