• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Glömde...

Huset låter ju som värsta drömhuset! Ska bara försöka luska ut var det är oxå så man kan ta en driv förbi och kolla in det Du får ta och flytta in fort, få då kan vi ha ALLA fika stunder inne i stan Med mycket utrymme

• englamax

jenny- just 17 ..jag ska kolla stolen om den e krånglig..magnus hämtar mig så d e inga prblem hemmåt! ja viss..köket och tv rummet sitter ihop och är helt öppet till varandra så vi får plats några i köket och några i tv rummet det e bara att hålla tummarna nu

• Peand

Hej hopp!!

Jonny och Johanna - Ni kan låna Jonas lilla stol om Johanna inte har kvar sin lilla
    Tror att det finns två till som kanske kommer......Och då blir vi ju "massor" av bebisar och mammor. Härligt...

Johanna -anade att det var det huset. Låter inte helt fel...Då kan ju Maya och Max leka hela dagarna och nära till dagis blir det också. För att inte tala om att pappa Magnus får när till jobbet, om han är kvar där upp Och i såfall behöver han inte bilen vilket innebär körkort för Johanna

• Peand

Hmmm, Sorry Jenny,råkade visst döpa om dig till Jonny
    Har lite bråttom då jag snart ska hämta mamma inne istan för att sedan åka ner till mormor och planera hennes 80 års dag om några veckor. Fingrarna slant.....

• linoliv

Maria, Jessica, Petra, Jenny o Johanna, tack för välkomnandet. Som sagt, kul att vara här!

Jag kan ta med en (mamma + barn) i min bil på mån om det är någon som vill ha skjuts till fikat hos Jenny. Linus har fått sin "stora" stol så jag har ju babyskyddet extra om den passar barnet som vill åka med.

Fika måndag kl 13.00 Hemma hos Jenny i Vedevåg.

Jenny & Levina - Kaffe & Te
    Elin & Linus - Chockladrutor (kärleksmums) + dricka/saft
    Petra, Jesper & Jonas - Kaka av nått slag

• englamax

Fika måndag kl 13.00 Hemma hos Jenny i Vedevåg.

Jenny & Levina - Kaffe & Te
    Elin & Linus - Chockladrutor (kärleksmums) + dricka/saft
    Petra, Jesper & Jonas - Kaka av nått slag
    johanna & Max - kanel längd eller något liknande

petra- vilka e dom 2 mammorna *nyfiken*.... ja det skulle va sååå skönt om vi fick hyra huset.. då blir det nog omålning i sommar brunt e inte fint men det e kanon snyggt inne och helt ny rustat ja lite gräs som kittlar under maxens fötter i sommar vore inte helt fel och bara kunda kliva rakt ut ..åhhh..sånt som du kanske tar förgivet men vi i lägenhet bara längtar efter! ja visst nära till dagis me det e juh perfekt.. ja om pengarna fanns så skulle jag gärna ta körkort!

Elin- ja enklaste e kanske om jag åker med dig och lånar linus stol så slipper jenny åka till petra och hämta stol och greja...e det ok för dig så åker jag gärna med dig?

• linoliv

Johanna- Javisst det är klart du får åka med, då säger vi det.

• Peand

Johanna - Nyfiken i en strut Men sök så ska du finna svaret
    Det är klart att Maxen ska springa på gräs i sommar, och sova ute nu i vinter/vår....Sånna saker som jag tar förgivet men uppskattar väldigt. Däremot längtar jag till lägenhet när det ska skottas, krattas, rensas och när något dyrt och krångligt går sönder. Önskar att man kunde lyfta luren och bara säga att vi behöver ett nytt kylskåp tex. Det är inte alltid att plånboken svarar fast jag ringer på den
    Men hyr ni så får ni ju det bästa bitarna av båda. Hus men inga mer kostnader...Vi hyrde hus en gång i tiden också, innan vi köpte hus. Mest för att vi hade hund och ville ut från höghusen (Karlskrona) plus att Pelle har bott hela sitt liv i en lägenhet och man vet ju aldrig om han passar i ett hus. Men finns det bara ett garage så trivs han
    Kul att ni kommer på måndag Länge sedan vi sågs och vi börjar få lite abstinens....

• englamax

Elin- japp..va gullig du e jag hör av mig i din mail om tid och plats för liftning

petra- jo det e juh det som e bra med att hyra och ja skottning lövkrattning och allt sånt hör väl till men jag kan tänka mig att efter ett år så har jag tröttnat på det..jag e juh uppväxt i hus så det ska väl inte vara för främmande men älda i panna e nått nytt så det kommer nog va lite knuxligt med det i början och urs för att komma hem till ett kallt hus om man vart borta nån dag på vintern *burr men å andra sidan finns det så mycket posetivt oxå så..ja! ja det e juh smart som ni gjorde då att testa först och se hur det e att bo ihus..man kanske tycker det e drygt med alla syslor och så men det avskräckte inte er tydligen jag kan behövde inte fundera på vilka det kan va som ska med på måndag..kan man juh räkna ut

• Peand

Johanna - ved eldninga har tyvärr avskräckt oss vid alla husvisningar vi har varit på. Dels pga att ingen av oss har gjort det tidigare och dels att vi inte har några bra kontakter för att få hem ved. Men min bror med fru bor ju i ett hus emd endast två tjälsstenskaminer som uppvärminig och det funkar. Fast de kan ju inte vara borta så länge (förutom under dagen) under vinter perioden om de inte har någon som kan åka dit och elda åt dem.
    Tacka vet jag bergvärme - när den funkar

Svar på tråden LindeMammor2005