• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Molaris

Morsning Johanna och alla andra!
    Vad kul att ni hittat ett hus.
    Har man väl bott i ett hus är det nog svårt att flytta till lägenhet med balkong i gen!
    Jag ialla fall skulle nog sakna att bara kunna gå ut!
    Vårat hus var brunt hela huset när vi flyttade in så jag är allergisk mot brunt, men det finns ju färg som tur är.........

• englamax

petra- ja jag ahr ingen aning om vad det e för nå men en panna ikällan iaf som värmer upp vattnet i elementen så långt fattar jag *haahaha... ja vore det inte för att jag får väldigt billigt och hemkört så skulle vi inte ha råd om man jämför med att bo kvar här! ja det måste va skönt med bergvärme och slippa fundera på det och bara skruva på en liten grej så blir det varmare...härligt*

• englamax

ciccie- Hej hej! ja visst.. kan tänka mig det men det där jäkla balkongen kan man juh intevara på eftersom mina grannar röker som borstspindlar från alla håll och kanter..ja och skulle det blir så att vi inte får detta hus så ska vi leta aktivt vidare..känns som man sitter i fängelse typ men det e sååå dyrt att hyra hus oxå om man inte känner den som hyr ut så man kan få billigare den vägen...dom samuel karlsson ska ha 6000 i kallhyra *daaa...han e inte klok!!

• Peand

Johanna - 6000:- i kall hyra?? Satan vad dyrt....Det är inte roligtaatt betala så mycket och framför allt inte om det inte är till en själv. Bättre med lån och amortering som man betalar av, det är ju iallafall till sig själv i det långa loppet

• Doriath

Tänkte säga hej till er andra nyblivna mammor i Lindesbergstrakten. Vi bor i Gusselby och fick vår Villemo 7/12 05 på USÖ. Min sambo Fredrik jobbar på Tjurskallen utanför Nora och gör alla korvarna och jag är lärare fast jag inte har något fast jobb just nu. Flyttade hit ner i juli, från Ammarnäs. Ser att det är fler i husköpartagen, fast vi har ännu inte hittat något som verkar passa oss. Vi har hundar som längtar efter att få sin hundgård tillbaka. Men det verkar få dröja lite till...

Det blev ett långt Hej :)

• Molaris

Hej doriath och välkommen till oss.

Johanna menar du att han tar 6000 kr i kall hyra???
    Det är ju rena rånet!!
    Ni skulle ju då lugnt kunna få ett bra eget hus för de pengarna.....

Petra blev det någon pulka backe för grabbarna idag eller??

• englamax

petra- ja snacka om att utnyttja att människor vill bo i hus...sen till kommer juh uppvärmningen..ojojoj..känner ett par som bor i nå skokartonger som står i rad på en annan gata och dom betalar 1500 i uppvärmning fast det e juh på vintern men vem har råd med det 7500 kr då i hyra och uppvärmining och sedan el räkningen och alla andra räkningar ojoj man tjänar mer på att köpa ett hus osm du säger och betala av till sig själv!!

Doriath- hej hej och välkommen till lindemammornas egna krypin när det e så kallt ute *burr ..... ja hus köp och hyra hus..såg på lindenytt att det e många som vill hyra hus med 3-4 rum i så dom tar nog ut sina priser dom som hyr ut eftersom det e så efterfrågat.. om du går in på www.bobranu.se så ska du få se på ett billigt hus att hyra *daa..inte alls..

• Peand

Doriath - Hej och välkommen till vårat glada gäng
    Villemo - älskar det namnet efter ett gäng favorit böcker. Det eller Sol har legat på favorit namnen hos mig när barnen har legat i magen, dock ej hos maken tyvärr.
    Nu kom det ju ut två med snopp så några förhandlingar har ju aldrig varit aktuella

• englamax

ciccie- ja och det e väl typ 8 sånna hus han hyr ut och det e bara ett som e tomt.. fattar inte hur folk har råd! ja det e nog bättre att köpa ett hus och betala av 500 mindre i månaden änn det iaf... men han e bra på att ta ut sina priser den gubben har jag hört!

• Peand

Cissie - Japp, de hade åkt förfullt och klockat tider och allt. 9 sekunder tog det visst ner för den backen Hade Henrik varit i väg med dina då??

Någon som vill låna en pigg och glad snart 9 månaders? Kan nog till och med erbjuda att skjutsa honom om ni tar honom med en gång

Svar på tråden LindeMammor2005