• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • MaLevi

Johanna - tråkigt med er fina vagn. hoppas du får som du vill, de brukar inte vara krångliga i butiken men det beror på vilken du köpte i.

En fråga: (Johanna + andra som inte står ut, äckel VARNING!!! )
    Kräks era barn upp mat ofta? Levina har börjat kräka upp maten HELA tiden, men bara mat inte gröt. Ibland välling. Vet att det kan vara periodvis, men nu har det hållit på ett tag. Hon kan väl inte leva bara på gröt och välling?!?

• Peand

Johanna - Hoppas att det blir ordning på vagn bekymmret. Inte roligt när man köper något som man sedan inte är nöjd med.
    När skulle ni titta på huset, eller har ni redan gjort det? Du skrev säkert det tidigare emn den här gammla hjärnan hänger inte emd idag

Jenny - Visst kan hon leva på gröt och välling ett tag. Jonas har och gör det i omgångar, just nu är vi i en "med lite tur kan jag äta lite mat" period. Men veckorna innan jul var det bara välling som gällde, inte ens gröt. Tröttnade till slut att tjata med maten och att behöva släng den så jag lät honom äta välling. En dag när han satt med oss vid bordet när vi åt började vi mata honm lite emd våran mat och det funkade Och sen åt han riktigt bra en vecka ,eller kanske två men nu verkar det ju vara kört igen

Linda - Trot eller ej men jag sa åt Pelle i dag att jag kunde tänka mig flytta till Kopparberg!! Varför? Jo, det var en annons i Bergslagsposten om att det fanns StepUp där Har inte hittat det här "nere".....

• Brodsmulan

hmm.. det här med mat.. har funderat lite, vill inte vara snabb med att introducera mat till Jocke, tror att det förstörde Rasmus mage lite att han fick mat för tidigt. Började med han när han var 4mån med potatis/majs och även gröt å så, å han gillade ju det så det var knappt mer än morgon/kväll han åt vällingen sen, resten åt han mat eller gröt.. men funderar på när Jocke blir 4mån kan man ju börja med majsvällingen på kvällen där jag nu har ersättning.. kan man prova lite gröt måntro också, det borde ju vara mildare än mat till en början. Morgan väntade jag tills han va halvåret innan han fick nått alls. Men tänkte försöka lite smått introducera gröt.. hur har ni andra gjort med mat?

• Peand

Cissi - Både Jonas och Jesper började med smakisar strax innan 4 månaders dagen. Snabbt blev det gröt och sedan riktigt mat. Men Jesper funkade det hur fint som helst och det är väl egentligen först nu sista 1 - 1½ månaden som Jonas har krånglat.

Fast just nu vet jag inte vad jag ska tro...Har precis gett honom den halva 8 månadersburken som var kvar efter lunch, en liten skål men yoghurt och blåbärspuré och då han fortfarande inte verkade mätt fick han smaka av far och brors mat så han satte i sig en HEL pannkaka som efterätt Men så har han ju inte ätit på flera dagar. Och när han väl visar aptit, ja då är det lika bra att lassa in.
    Båda pojkarna verkar ha ärvt mammas stenkista till mage som pallar det mesta

• englamax

petra- vi skulle glida in nån dag nästa vecka då han skulle vara där varje dag och rusta på huset..det han rivit till som inte är klart. och så beror det på magnus vilken dag han är ledig från jobb.

cicci- det sägs juh att man inte ska börja med mat och gröt föräns dom är 6 månader..dom klarar sig bra på ersättning och bröstmjölk..fast max började med smakisar när han va 5 månader tror jag! man har så brottom när dom e små och när dom är stora då längtar man tillbaka när odm va små och bara åt tutte eller flaska *hahaha

• Peand

Johanna - Spännande....
    Hoppas att ni får hyra huset, vad du och Karro kommer fika då
    Skönt att komma ner på markplan också!!

• englamax

petra- Mmmm...riktigt skönt skulle d va *drömmer mig bort ....ja då e det bäst och passa sig om falle t skulle bli så så man inte mumsar för mycket men hon kanske har nå viktväktar bullar ..har förästen sökt en barnskötar tjänst i örebro ..va håller jag på med..ja iaf...jag har gått över från f-penning till alfa-kassa, vet juh att det inte e för lätt att få jobb här istan och så sparar jag juh dagar men skulle jag få ett jobb så tar jag nog ut föräldra dagar i stället eller så får magnus va hemma med max! fast får vi hyra huset vill juh jag va hemma

• englamax

värst vad fam liv krånglar idag då..nån mer som har problem?

• Peand

Johanna - Här funkar det bra men jag vet att andra har stora problem. Vissa har inte kommit in på FL på hela dagen....Irriterande....
    Så du har börjat tagit ut Alfakassan i stället! Hur länge får du som är under 25 år gå hemma utan att du säts på någon slags aktivitet? Vet att de brukar kunna vara väldigt nitiska på det de där arbetsförmedlarna
    Klart att du vill vara hemma om ni får hyra huset och till sommaren och allt

• linoliv

Gokväll, idag blir det inte så sent här för jag är så trött.

Linus har börjat knöla på nätterna igen och vill ligga bredvid mig och det blir ju så trångt. Och försöker jag gå ifrån när han somnat så jag kan lägga mig i gästsängen och ger upp sängen till honom, ja då vaknar han. undrar om det beror på att jag håller på att lägga ner ammningen, om det är närheten han saknar, ja inte vet ja men jobbigt är det.

Det är lite delat för mig det här med att lägga ner ammningen, det är ju ändå så mysigt och bekvämt på så vis att man har ju alltid rätt mat med rätt temp med sig. Men det vore så skönt oxå att bli lite friare och kunna t ex gå och träna och magnus ger han mat och lägger, eller kanske ett glas vin eller två vore inte heller fel.

Ja, nu ammar han bara på morgonen och det blir ju en liten mysstund det, får se hur länge mjölken kan tänkas räcka sen får det väl bli välling.

Hoppas han sover hela natten i sin säng nu. Imorn tänkte vi åka å göra IKEA osäkert och då vill jag vara hyfsat pigg för det är säkert mycket folk.

Svar på tråden LindeMammor2005