• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • linoliv

Här har det krånglat idag med att komma in på FL.

Jag har också funderat på att spara lite föräldradagar med att stämpla lite, har ju dagar kvar där,vill ju vara hemma så länge som möjligt.

• Peand

Elin - se till att vara på IKEA när de öppnar kl 10 (tror jag) då brukar det knappt vara något folk en söndag Det står en skock tappra människor utanför precis innan de öppnar med de försvinenr snabt bort i lokalen.
    Lycka till! Vi har visst lyckats vara där tre gånger på en vecka.....

Tror att det kan vara ammningen som krånglar till det, annars är det nog en lokal smitta över Lbg´s området. Det sovs lite dåligt här och där nu för tiden. Är väl i och för sig en tröst att höra att man inte är själv i eländet. Vänta några dagar och se vad som händer.Vi får beklaga oss hos Jenny på måndag

• Solhöjden

Godkväll!
    Här har det skrivits endel sen jag var in sist! Kul att alla hittat hit igen efter helgerna.

Johanna - Kul med ett hus på G! Förstår din längtan! Det är ju helt underbart med trädgård och så tycker jag! Vi eldar förresten med ved och det går fint. Vi har två stora accumulatortankar som håller värme i systemet så det räcker att elda en gång per dygn på vintern och en gång i veckan på sommaren (då för varmvatten) Vi har snäll granne där vi får hugga.....Det är jättebra. Det är inte så krångligt heller så du kommer snabbt lära dig! Håller tummarna för dig!

Petra - Ja, vilka barnrum de visar upp...allt från djungelrum till prins/prinsessrum...

• Peand

MAria - Hur går det då med Patrics rum?? Målar du på fri hand eller? Får nästan dåligt samvet när man ser blidern på rummen och här har vi "bara" slängt upp tapeter och en bård - för 4 år sedan

• linoliv

Ja Petra vi får se till att vara där tidigt så man har lite tid till att strosa runt lite där inne.

Nu blir det nattinatt för mig. Godnatt!

• Peand

Godnatt Elin

Borde umgås med Pelle nu men han hittade något Hotroads program på Discovery så då kan jag ju lika gärna sitta här

• Solhöjden

Petra - Nej, inget dåligt samvete ska du ha....såg du sagorummet som de lagt ut 15000kr på för att någon skulle målla Bambimotiv över alla väggarna....Nej det skulle inte jag göra....inte kul när barnet är större och inte vill ha det längre....Då är det bättre med tapet o tavlor som enkelt kan bytas
    Så jag ska inte måla motiv Det blir allt hederlig tapet här oxå;-D

• englamax

elin- ja det är minst lika jobbigt för mamman att sluta..separations ångest kallas det väl, jag saknar värkligen amningen på sätt och vi..det va så mysigt fast det e skönt att slippa tänka på vad man äter då max inte palla att jag åt starka saker! amma tills du själv tycker det börjar bli obehagligt..så länge det funkar för er båda så! men det e en frihet att silippa sitta och knöla i köpsenter och så med kläder utan bara ge flaskan!

maria- ja precis en sån panna vare där.. älda en gång om dagen på vintern och 1ggr/veckan på sommaren så så jobbigt kan det väl inte va! tack för att du håller tummarn

petra- jag får ta 300 dagar på ett år sa alfakassan och arbetsförmedlingen kan inte tvinga ut mig i år som jag fatta... men då börjar jag ta ut föräldradagar om dom tänker göra det men nån månad borde det väl ta innan dom kastar ut mig?

• englamax

vilka bilder på patrics rum det är då inga bilder i galleriet *nyfiken

• Peand

Maria - Jag såg det rummet och blev ganska så förfärad. Hur ska barnet kunna sova där inne så oroligt som det blev. Han/hon ligger ju mitt i en saga ;-D
    Och jag skulle aldrig lägga ut de pengarna bara på att någon målade väggarna, jo om det vara husets ytterväggar för det slipper jag gärna
    Tapeter, kanske en bård och lite tavlor räcker alldeles utmärkt.....

Svar på tråden LindeMammor2005