• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Johanna.. ja huset.. hur går det??? Får ni det? Spännande, spännande..
    Du kan fixa ny tråd du sen om du vill, du skriver så mycket bättre, bara gillar din trådstart så mycket Men tänkte mest om det är så att man vill ändra.. typ som från gravid till vad man fick eller uppdatera år eller nått.. ja, ni fattar, enkelt med en separat lista då å en länk kan man ju klicka på bara å få upp namnen.

Petra.. mmm.. negativa jag när det gäller hormoner *s* man spiralen gumman kan jag inte rekommendera, får hoppas du får större tur än många med mig fick.. alltså ett halvårs blödande är ett rent h-vete, kommer inte ens ihåg när Morgan va runt halvåret, tur att jag ahr det på film, så slut p.g.a. två små å så järnbrist på det. under att man pallade. Men visst, hade ju 4½år utan mens sen så det är ju rätt schysst

• englamax

förlåt..han ringde i mornse och dom ringde upp han igen idag på eftermiddagen efter att dom haft 2 intervjuer med 2 andra men dom var varken förskolelärare eller barnskötare!

• Brodsmulan

Johanna.. skojjar du????????? Du dålig på att skriva trådstart. Nu har du nog missat nått, den är ju kanon.

• Brodsmulan

Johanna.. Japp en grabb som är utbildad och VILL jobba med barn tas tacksamt emot, hoppas bara han får en bra arbetsgivare/kollegor för det är en jäkligt tuff sits för en kille med, inte minst för alla dumma föräldrar med fördommar. Jag gick barn & fritid på gymnasiet, vi hade flera.. hmm.. 6 grabbar i klassen, ingen av dem finns i barnomsorg idag och 3 av dem har jag pratat med nu efter.. för att det 'känns i luften' själva pedofiltankarna.. mycket synd tycker jag. På vårt dagis finns 1 kille å han är så omtyckt och det är jag glad för, barnen behöver ju en manlig förebild där också.

• englamax

snacka om att aj ge klå fingrig..nu råkade jag skicka ett tomt inlägg...

cicci- ja det där med huset får vi lägga på is några veckor..han hade rivit till ordentligt i huset och ska oxå riva ner gammla badrummet för att få en större hall så det kan juh ta sin tid men vi håller hoppet brinnande

• Peand

Johanna - Låter lovande för Magnus. Håller alla tummar jag har

Cissi - det där lät ju inte bra. Annars har jag ju bara hört bra om den, hmmmmmm!! Visserligen har jag hört om spiraler som "försvinner" men jag hade en känsla av att man kunde slippa mensen helt. Fast ska man riskera att blöda ett helt halvår först är ju frågan om det är värt det. Alternativen som finns då är ju spruta eller stav. Låter ont

• englamax

cicci-ja absolut och dom skriker juh efter manlig personal!! ja det där pedfil grejset måste va tufft för killar..misstankar och extra koll från annan peronal men det e inget magnus kännt av eller änns tänk på tror jag för ahn har inte sakt nåt och han hade juh en tjänst på dagis i 2 månader det ända som va va att det jobbade en gammal hagga som såg ner på magnus..typ du ska inte tro att du vet bättre änn mig och så..värsta monster tanten..(hon har nog inte fått nått på länge .. ja magnus e jätte duktig med barn men tanken ed att han gick bf var idrotts lärare emn han orkar inte plugga nu..men han tycker det ska bli jätte kul om han får jobbet!

• Brodsmulan

Petra.. håll i minnet att jag är hormonkänslig också, har fått byta p-piller till alla olika sorter som finns för att jag inte palalr utan bara blöder av och till hela tiden. Men många har blött uppemot en månad men riktligt till mer sparsamt så det är ju ingen fara om du slipper helt i 5år sen.. De säger att det kan ta tid att bli med barn sen efter en spiral men det stämde inte på mig. Tog ut den juli-03, vi började försöka aktivt i nov-03, va gravid mars/april-04. Men fick mensen direkt tillbaka i samma klocka.
    Visst kan den försvinna in i livmodern men det är ganska sällan, de kan också växa fast men då ska man ha haft dem typ 7-8år eller så.

*skrattar* vilket blodallvarligt samtal

• englamax

cicci-förästen jag sökte i Löa dagis en Förskolärar tjänst...vet inte hur desperata dom e elelr om det e så att dom har barnskötare men vill ersätta nån med förskolelärar utbildning ..men man felorar juh inget på att söka men får magnus tjänsten i guldsmedshyttan så e juh jag hemma med max och tvärt om!

Svar på tråden LindeMammor2005