• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

jasså så du e gammalt BF freak har du haft nå jobb sen tiden på Bf då?

• Brodsmulan

Johanna.. jo, tanken från mitt håll va ju att jobba på dagis, älskar småbarn, åka pulka, vara allmänt barnslig :-P he, he.. men så fick jag mf våren då vi tog studenten och orkade inte ens tänka tanken på barn. När jag väl fick Rasmus å så Morgan i rask takt så insåg jag att jag orkar inte ge först full energi på jobbet å sen lika full energi när jag kommer hem till mina egna barn så då blev det till att tänka om och mitt andra intresseområde.. tja har två.. men iallafall. Var behandlingsass och den drömmen är ju snart klar efter 5års jobb. Det tredje området är djur, vetrinärsass eller så.. hi, hi.. liiite låga betyg. Tappade allt sista terminen, gick ut med 2,7 och hade betydligt mer i snitt innan mf men har idag efter kompetensläsning iallafall 3,8 lite stolt är jag. Men har kostat mig 250.000:- i lån men de pengarna lägger jag gärna på mig själv, plus att jag kunnat vara hemma med killarna nästan hela uppväxten. Men nu är det missbruksproblem som jag ska ta itu med, finns inte här hemma.. och kommer förhoppningsvis aldrig inträffa heller *ta i trä*

• englamax

cicci- jasså det lät juh inget vidare.fårstår om du vart lite låg då! ja just ja du läser juh till behandlings assistent ja det måste va kul dte e nått jag oxå kan tänka mig..typ behandlings hem för ungdommar!

• englamax

petra- vad gick du på gymnasiet då? är du nå vidar utbildad?

• Brodsmulan

Löa är i behov av personal, tror de bara har en tjänst, den andra om hon jobbar kvar går på barnledighet snart. Men är ett mysigt eget dagis, är ju kooperativ.

Japp, jag är student-95 på bf. Jag har inte jobbat med barn nej sedan dess. Har enbart jobbat 8mån sedan jag gick ut skolan. Va hemma -95/96, fick Rasmus 96, Morgan 98 och jobbade april-99 till dec-99, först sommaren på växthusen i g-hytta å så Sitel inne i Örebro. Våren-00 började jag kompetensläsa, ht-02 började jag universitet, tänkte läsa strökurser och få en egenkomp pedagogutbildning men strulade till det s har 80p 'bortkastat' oanvändbart.. men kunskap är ju kunskap ändå och nu i sommar är jag äntligen klar med min 2-åriga behandlingsass utbildning med inriktning missbruk/krim.

• Peand

Cissi - ska ha det i bakhuvudet när jag bstämmer min/vår framtid

Nä, nu måste jag slita mig. Skolan börjar imorgon vilket innebär att jag måste upp halvsju och klockan halv tio ska jag vara pigg, nyduschad och trevlig i Nora. Det är dags för en ny Trygg Hansa fika
    Och vem vet hur natten blir....Inatt var vi ju tre i min säng och en i Pelles Och när han väl blev två i sin så rammlade ju Jonas ur...Med andra ord är det lika bra vi sover tre i natt igen om alla kommer över till oss.... Tur att min säng är 105 cm och att jag är 40 kg mindre än tidigare

Godnatt!!

• Brodsmulan

Mja.. jobbigast va att gå tillbaka till skolan, läste spädbarnsvård som tillval.. men gick ut den kursen med 5a, men blev nog lite 'besatthet' också. Hann ju så pass långt så blev ju en bra chock kan man väl lungt påstå, sen att en lärare.. wigh va gravid samtidigt gjorde saken än jobbigare, hon låg väl bara några veckor före mig. Men, men.. det som inte dödar en stärker heter det och jag känner mig som stålkvinnan

Men JA jag kan VARMT rekommendera behandlingsassutbildningen i Kopparberg, har varit en underbar tid och än bättre om man har barn iom att det är så pass flexibelt. Nu dessa 10p som kommer kommer vi va i skolan mycket, ca 2-3 dagar i veckan.. men innan har det varit 1-2d i veckan.. så skönt och det kan även gå veckor när vi inte är där utan jobbar hemifrån. Men självdisciplin är ett måste.

• englamax

ciccie-jaha vem e det av dom som ska va mamma ledig? har jag missat att nån fröken e gravid?? min kusin går på det dagiset och jag har både praktiserat och vikarierat där!

Svar på tråden LindeMammor2005