• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Linda, gubben jobbar em denna vecka är bara här spontant lite snabbt.. kommer ut när grabbsen sover, runt 21. Då är det mesta hushålelt avklarat också så slipper man ha samvetskval

• linoliv

Nej nu ska jag kika lite på tv...den har ju fått vila ett tag nu så den känner sig nog lite ensam... nya avsnitt av bygglov på 4:an, ska jag se älskar inredningsprogram.
    Ses sen!

• Peand

Johanna - Har du varit där idag eller hur vet du så mycket?? Nyfiken är jag

Jenny - Visst kan de vandra, även kopparspiralen. Känner en som blev gravid när spiralen försvann Och känner flera som den bara var borta på....Fast oavsett vilken metod man använder så finns det ju risker, lite olika bara men de finns!

Elin - Hoppas verkligen inte att du känner att du inte kan säga/skriva vad som helst här Sen om du _ vill_ vara med privat med Cissi är en helt annan sak. Men här inne ska ingen känna att man inte kan skriva om vad som helst och hur mycket som helst.
    Jag både vill och orkar höra
    Och skulle det vara så att man inte fick skriva om stort och smått här inne, ja då hade jag och mitt svammel varit utsparkade för längesedan

Törs inte roppa hej ännu, men vi är nära en hund nu
    Återkommer när jag vet mer......

• englamax

petra- ska ni köpa hund..elller? ja vi var där idag!

elin- nej men gud jag tycker det känns bättre när man får veta lite hur ni känner och vad ni gått igenom..själv så kan man inte ..hur mycket man änn försöker.. förstå vilken tomhet och saknad ni måste känna! cicci har varit väldigt öppen med sin ludwig och det fanns inte i min värld att nått sånt kunde hända men nu inser man hur lätt hänt det e och att man inte ska ta en bebis efter 9 månader förgivet! minns inte hur många gånger jag suttit här och läst och gråtit när jag läst om föräldrar som felorat sina små! jag e inponerad på cicci hur stark hon är efter allt hon berättat att hon gått igenom!

• Peand

Johanna - Du och Angelica? Vem var konsulent? var det mycket folk? Fick du skriva in dig? Många frågor blev det....
    Ja, vi har funderat på hund länge och ev ev ev ev kan det vara en på G nu!!

• englamax

Japp det var vi! vi va 6 stycken och knsulenten hette typ eva eller nå sånt..kort namn iaf och hon e även konsulent i nora och örebro om det säger dig nåt! ja jag fick skriva in mig och hon sa att vi kan juh börja med att sätta målvikt på 56 så kan vi se om du vill gå ner mera sen :-O ...kollade i bmi listan och då får jag väga minst 56 för att inte vara undernärd men hon vill väl tjäna pengar...har 3 kg att jobba på då..nej men jag e mäst ute efter att inte gå upp!!

• Peand

Johanna - Jaha, henne känner jag inte men det kan ju vara bra iallfall...
    Rasen vi pratar om är pudel, kanske inte ens kan kallas hund i vissas ögen Men då jag är allergisk så är jag väldigt bergänsad till viken ras jag kan ha. Vi har haft två pudlar tidigare och det har funkat, törs därför inte testa något annat

Vad seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeegt FL är i kväll, tar ju år att skicka iväg ett inläg.....

• englamax

linda- nej jag håller vikten

petra- Gah..en pudel! då får inte max vara på erat golv..har varit med i ett fall då jag va barnvakt till syrrans unge och vi skulle klappa en pudel och käften började klappa som mina tangentbord jag hann precis dra undan ungen ett annat va att min syster vart huggen i ansiktet av våran pudel så den fick mamma & pappa lov att avliva och så har jag hört flera fall där barn blivit huggna , så mina erfarenheter av pudlar e inte posetiva!

Svar på tråden LindeMammor2005