• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • englamax

jasså så hon e oxå bf:are..har alldrig träffat henne men oj så min kusin Casper 4år tycker om henne... ja GOD NATT*

• Peand

Cissi - Född i Örebro, flyttade till Linde när jag var 2, flyttade till Malung när jag var 17 för att gå gymnasiet (fanns endast sånna utbildningar på 5 ställen i Sverige på den tiden ), fick kontakt med Pelle och hamnade i Karlskrona efter studenten. Tio år i södern innan jag kom tillbaks till hemma plan Som en bumerang kom jag tillbaks....

Johanna - Jag har fileát fisk en hel dag också, så passa dig
    Dugar och tackar, men det svåra börja nu när jag ska gå ner i vikt med hjälp av mat.För att inte tala om att sedan hålla vikten. Det är den tuffa biten...

NÄ, NU ÄR DET LOGGA UT SOM GÄLLER FÖR MIG!! Skärpning Andersson
    Godnatt igen!!

• Morots mamman

hej tjejer ni ser ut att hahaft skoj i natt usch i morse va man uppe 7 igen fy bubbla vad trött ja var då å inte för att snacka om felix de tog 20 minuter att få upp honom.. ja nu har man blivit bortskämd igen,.... bara 5-6 v kvar till nästa lov hihi maximus somnade efter 30 minuter igår men vaknade igen efter 30 å hade bajjat men somnade om på 5 minutr TACK CISSI FÖR HJÄLPEN å så sov han som vanligt till 8.48 mammas å pappas lilla skalman haha ät å sov klocka..

När blir det fika i linde nästa gång då??

• Peand

Linda - Kan man få låna Maximus ett tag så hans underbara sovtider smittar av sig på Jonas? Just den där somna om biten är vi intresserade av, att sova så länge behöver han inte....Vill ju inte ställaalltför stora krav på den lille

• Morots mamman

Petra :: ja visst det är bara att komma å hämta honom haha ... Lägger du jonas i egen säng oxå? men usch dessa 7v har varit tuffa å han har en himla trött mamma nu så de e tur han kommit på att han vill sova hela nätterna å lägga sig ordentligt.... Lägger honom 20 å så vaknar han till 9 UNDERBART *peppar peppar*

• Peand

Linda - Ja han läggs i egen säng men somnar oftast i famnen när han dricker vällingen. Det största problemet är väl att han inte somnar om av sig själv och vaknar ett par gånger per kväll men då kan man ju lätt söva om honom. Värre är på natten när han vaknar, då blir det lätt att han hamnar i våran säng nu för tiden. OCh varför måste de ligga på tvären? Tar ju minst halva sängen!!

Fast jag ska inte gnälla då Jonas har sovit hela nätterna sedan han var två månader. MEn det gör ju också att jag inte är van när han är så här. Fast jag såg i dag att tand nr två har brutit ut nu så jag skyller väl på det

• Morots mamman

petra: ja ja då e det ju tanden.. dom krånglar då har jag hört hahaha

• linoliv

Oj oj vad det var skrivet mycket igår då, helt slut av att läsa ikapp men jag får väl skylla mig själv när jag gick å la mig tidigt igår, måste tyvärr försöka komma tidigt i säng ikväll med. Linus är ju uppe och hoppar nu när kl bara är 5.45 men å andra sidan så somnar han ju vid 6-6.30, måste försöka få honom att somna lite senare då kanske han sover lite längre på morgonen.

Ja jag måste vara pigg imorn för då ska jag till Karlskoga och hjälpa till på ett seminarie som Spädbarnsfonden håller i (vi är med där, hette förut "föräldraföreningen spädbarnsdöd"), seminariet handlar om "barns sorg". Det är en helt underbar förening som har stöttat oss jättemycket efter det att vi förlorade Oliver, de har träffar i Örebro där vi föräldrar som mist barn träffas en gång i månaden och pratar (mest om våra änglar) och fikar, är väldigt skönt att träffa andra som varit i samma situation och verkligen förstår vad man menar och känner. Ja, så nu känns det som om jag vill få ge tillbaks och då hjälper jag till där.

Nu är det dags för mig och käka lite innan Linus vaknar efter sin lur... ses sen!

• linoliv

Acch såg jag skrivit 6-6.30 menar ju 18-18.30.

• Brodsmulan

Elin.. såg att du också blev snabbt gravid igen efter att du mist Oliver, ni hade 14mån, vi hade 11mån mellan ängel & lillebror.. hur upplevde du den grav? Speciellt v37-38. Blev du igångsatt innan? Extra stöd?
    För våran del var det väl en mardröm från början till slut där man försökte vara glad och lyckig när man väl kände de känslorna, pinjobbigt med panikångest just v33-36, Ludwig född 34+3, trodde helt klart det skulle gå lättare än det gjorde, men ändå så var längtan så pass stark att det fanns inget tvivel hos oss än att fler barn ville vi ha.
    Spändbarnsfonden har vi inte haft någon kontakt med, 'små änglar' däremot läste jag mycket på och gör fortfarande. Har dock boken från spädbarnsfonden med olika berättelser. Men fint av dig att ge tillbaka på så vis, för man vet ju vilket kaos man befinner sig i när det blir en så surrealistisk tid, men man vet ju också att livet fortsätter, trots att man tror att hjärtat dött och aldrig mer kommer känna sann lycka, men visst gör man, men även en tomhet som aldrig kommer fyllas.

Ett tips.. som iallafall funkade för mig när grabbsen va små, lägg fram eftermiddagsluran så långt du kan, bara 15min kan ge en halvtimma mer på kvällen. Och får du Linus och somna en halvtimma senare så förhoppningsvis kanske han kan gå upp 6.15 å så får man pyttsa lite i taget, till slut försvinner ju em luren och blir till lunch lur å då är det lättare att få en bra rythm. Men japp, Rasseltrassel va precis likadan, jag var enda mamman ute i lekparken vid halv sju på morgonen.. man vad göra när de kunde kliva upp vid halv fem/fem *skrattar*

Svar på tråden LindeMammor2005