• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

Kan ge lite middagstips.. här blir det fullkornsris med quorngryta och broccolimaxicanamix till det. Sedans jag testat quorn så köper jag 15ggr hellre det än kött, så mycket godare.

• Morots mamman

Halloj.. jo visst somnade han igår men natten har inte vart skoj , han har vart jätte orolig å ledsen så han har legat mellan oss å bökat så jag har sovit NADA

Men cissi tror du de beror på 5mm ?? jag blir så kluven

Eller så kanske det är TÄNDER på gång haha...

men jag kan vara hård för jag vet vilket h-vete jag hade med felix i 5 år 2-4 timmar varje kväll liggandes i sängen för att få honom att sova *inget liv* så ja kan va hård bara jag har någon att prata med på datorn för att bara sitta å lyssna på maxen när han e jätte arg å så det går inte....

• Peand

VI VANN!!!!!
    Hund ägaren hörde av sig nu och sa att hon föll för våran familj - hur skulle hon kunnat gjort något annat Så nu ska vi träffas och se om det fortfarande känns bra för både dem, oss och lilla Snoopy (kommer försvenskas ). Problemet är bara att hon skall in till förlossningen idag och bli igång satt men optimist som hon är så tror hon att vi ska kunna ses på söndag. Vi får väl se!!!
    Glädjen blev hög i Anderssonska huset

Cissi - om du har något gott recept på qourn får du gärna skicka över det till mig. Är så nyfiken men har inte vågat pröva ännu. Svårt att veta hur och vad man ska göra första gången Kan ju inte bara ha morötter till, som med allt annat.....

• englamax

petra- ÅHH grattis..så fam andersson blir hundägare ..va skoj!! själv har jag inte haft lika kul idag..var och kollade på ett hus idag på björkhyttevägen 52 , där som det var så dyr kallhyra och hjälp först höll jag på all rammla baklänges av hyran men då sa ahn att vi kanske kunde förhandla om billigare hyra då vi e under 25 år men när vi väl kom in i huset fick jag klaustrofobi på övervåningen...alla rummen var kapade av snetak och va typ 1 gånger 1 meter ..nej fyfarao va han tar ut sina priser..helt galen!! ringt till alla firmor som hyr ut hus i helastan men ingen har hus kvar förutom karlsson herren ...så nu jäklar måste vi få hyra robbans hus annars får vi väl köpa det om magnus får fast nu!

• Solhöjden

Grattis Petra! Va kul! Här har du en hundvakt om du skulle behöva Hoppas allt klaffar när ni träffas....

• MaLevi

GRATTIS Familjen Andersson till hundägare!!! Det sa du inget om

Det är ok för kvällen och även imorgon, om jag kan röra mig vill säga annars kan jag väl alltid flyta runt som en kork

Ses snart Petra & Maria och eventuellt andra som ska dit!

• Solhöjden

Jenny - Vi ses i morgon, jag ska inte till Frövi ikväll! Ta i så svetten lackar ikväll, och som sagt ni kan ju alltid flyta som korkar i morgon

• Brodsmulan

Petra.. oj.. Quorn är ju ett alternativ till kött/fågel, i mitt tycke så smakar det nästan som kyckling. Ungarna accepterar det utan tvekan. Mer info om svampproteinet som det faktiskt är (lätt och enkelt att förse barnen med mer fibrer ) finns här: www.vegetariskt.com/quorn.asp finns några recept där också, men har jag inte provat.

Den grytan jag gjorde idag är så superenkel så den gör sig själv tänkte jag nästan skriva

1 påse fryst tärnad quorn
    1 påse broccoli mexicana (detta är min favvisblandning)
    1 buljongtärning, grönsaker föredrar jag här.
    Maizenamjöl eller mjölk/vatten/mjöl
    Lite soya för smak och utseende
    ev. kött/grillkrydda och/eller salt
    5-6dl vatten

Enkelt att bara hälla ner mixen/quorn och hälla över vattnet. Lägg ner buljongtärningen. Koka upp och låta koka 5-10min däromkring.. här är en som aldrig går på tider, jag smakar av allt. (tyvärr ska man nog också skriva, för så skam an ju inte göra egentligen) Red av med maizena. Smaka av med soyan, och ev krydda/salt.
    Till detta serverar jag helst fullornsris och lite klyftade tomater.

Vi köper mycket mixgrönsaker, både de vanliga typ broccolimexicana, ärtor/morötter/paprika å vanlig broccoli men även wookmixerna, fast de är godare att göra lite mer kinainspirerade recept utav.
    Då jag har en laktosunge så är maizenan det vi flitigt använder för att reda av. Gillar inte att reda av med vatten och hans mjölk är så pass söt så den använder vi mest i pannkaka och rätter där det inte gör så mycket med sötman. Annars gör vi all mat på vatten. Just asiatiskmat är bra för oss, 90% av kineserna är laktosintoleranta *s*

• Brodsmulan

www.tasteline.com finns 25 recept med quorn.. MEN, ta det lungt när ni testar första gången, så ni inte är allergiska mot svampen, märks.. är illamående, magsmärtor som är de vanliga symptomen på en allergireaktion.

Svar på tråden LindeMammor2005