• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Peand

Maria - det måste ju bero på att du är så ivrig och vill tränga dig före

• MaLevi

Petra - Visst hänger jag med! Både idag och imorgon. Fast jag ska väl inte säga förmycket, för imorgon kanske vi inte ens kan röra på oss Nu gäller det bara att leta reda på träningskläder som passar Hämtar du mig? Vilken tid? Måste man vara där i god tid för att få saker att träna med som det brukar vara på sandströms?

• Brodsmulan

Är det skumt på fl idag
    Mmm.. jag skulle vilja göra nått jag med, få lite träning för kroppen men jag har två aber att brottas mot. Har inte körkort själv å så jobbar maken em ibland vilket gör att jag inte har en chans de veckorna och då vet jag hur frustrerad jag blir och för att inte tala om motivationen som sviktar direkt Men vikten är verkligen som en jojjo på mig nu. Pendlar konstant mellan 99-103, blir tokig på det, skitkul när man ser tvåsiffrigt ena dan å så uppe på tre igen dan efter *suck* vill ju ner.. massa mer..
    Aja, jag ska ge mig till tåls till den 19e då vi ska in till Barn med Moggsen de kanske kan ge bra tips på hur vi ska fixa det tillsammans för det är ju hela familjen eller inget som gäller om man ska kunna hjälpa honom också.

Har två hostande barn hemma idag, Rasmus fick bli hemma idag, gillar inte hans hosta och tråkigt för honom så kommer han missa hockeyträning idag och troligen också matchen på söndag om han inte låter betydligt bättre. Är väldigt strikt där, de får inte överanstränga sig.. bara för att..
    Jocke pocke hostar han också, duktig på att hosta är han men känns ju så jobbigt när han är så liten. Enda man kunde ge va Molypect fick vi veta igår när vi va på bvc. Ligger på 6610 och 62cm, är bra att veta utgångsvikt innan han blir sjuk men snacka om att de bara kikade på mig.. vad då innan han blir sjuk *s*

• Peand

Jenny - Har ingen aning.....Men jag ska kolla runt lite idag, tror att svägerskan och hennes syster har tränat där tidigare, de kanske vet....
    Jag åker in och lämnar barnen till Pelle, han slutar 18, och sedan kommer jag till dig. Om vi är där till halv sju måste det ju räcka,eller hur!! Ananrs hör jag av mig under dagen.
    Nu blir jag enrvös över vad jag har hittat på. Tänk om jag inte orkar mer än 10 minuter

Maria - Jag har ett recept på en sommarkaka i långpanna. Ska se om jag hittar det...
    Jag brukar leta runt lite på ICA och Arlas hemsidor, där kan man hitta massor av goda saker. Tastline.se är också bra

• MaLevi

Petra -- Det låter bra. Höres! Nu är gumman okontrollerad och vill absolut inte leka själv längre så nu ska vi leka lite

• Solhöjden

Tack för recept-tipsen.....sommarkaka...spännande med något nytt...Jag har förmågan att göra det jag "alltid gör"....vill hitta nya goda grejer så inte gästerna man har tröttnar

• Peand

Maria : Här kommer den.....

7 dl Vetemjöl
    4 tsk vaniljsocker
    4 tsk bakpulver
    4 dl socker
    BLANDAS

100gr smält smör
    3 dl mjälk
    1 ägg
    Blandas och häll sedan i de torra ingredienserna. Häll i en smörad långpanna

Glasyr
    200 gr smält smör
    2 dl socker
    6 tsk kanel
    3 dl havregryn
    Koka upp glasyren och häll /klicka sedan över smeten

Grädda i 225 grader i ca 15 minuter. Känn om kakan är färdig
    Skär i bitar när den svalnat.

Kan ju inbilla sig att den känns nyttigare då det är havregryn i den

• Peand

Cissi - Inte roligt när barnen börjar bli sjuka, det kommer ju som ett brev på posten oftast. Vågar nog säga att Jonas nu är bra igen, men vilken tid det tog....Fast fortfarande hostar han om kvällar och nätter.

Om du vill får du gärna berätta hur det går för er den 19:e, är ju lite i samma situation. En svår fråga som är ännu svårare att hantera. Gäller att man inte gör en höna av en fjäder i barnens ögon och öron. Ville ju att han ska få vara ett glatt litet barn så länge som möjligt, inte må dåligt av hur han ser ut....Men det är redan försent
    Men nu smygs det in nyttigare alternativ här och där utan att han tänker på det. Och skulle han veta att köttfärssåsen i går bestod i nästan 50% squash (hur stavs det??) och andra grönsaker så skulle han skrika högt. Men det man inte vet lider man inte av Gälelr bara att mamma hackar det fint nog.....

• Solhöjden

Tack Petra! Nu loggar jag ur, dax att baka kaka

• Brodsmulan

*skrattar* vi kör samma knep ser jag.. morötter går ganska bra också att pyttsa i det mesta. Men jag har faktiskt förhandlat lite med grabbarna. Lördagsgodis ska mer eller mindre uteslutas och ersättas mot grönsaksstavar att doppa i nå'n god dipp och nötter i olika former samt visst naturgodis. Å de verkar faktiskt inte allt för missnöjda. Godisregeln gäller från nästa helg när alla helger är förbi, kan ju inte säga nej när de ska på julgransplundring direkt.

SJÄLVKLART kommer jag ge alla tips å råd jag får alla olika vinklar är ju bra.

Svar på tråden LindeMammor2005