• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

johanna hihi jag som e så kort...

• Peand

Johanna - det är ju bara av ren avundsjuka
    Har också planer på att knata lite i morgon, motions points

Natti på er alla!!

• Brodsmulan

Johanna.. förlåt, har varit 'online' men inte vid datorn, mannen jobbar som sagt kväll men så mycket lättare att bara uppdatera å få allt som nyligen skrivits lat kallas det Men såg att du fått svar om Silverhagen, är ett ställe jag skulle kunna tänka mig bo i.. finns en del grannar men ändå inte hela hytta direkt *s*

ooooh.. nä gud va kul Petra.. en dväg, mellan, stor eller kungs? Mja.. håller inte riktigt med om att pudeln ska vara bitsk, det är nog bara som Colliens 'försiktighet' rent rykte och några felavlingar. Jag ser pudeln som en barnhund, speciellt dvärg/toy varianten. Halvåret är ju bra, lagom att forma och förhoppningsvis redan rumsren. positivt bara det.

Elin.. jag förstod din tanke med orkar/vill.. spec med tanke på att det finns de som är gravida, inte det man direkt vill höra då. Ska maila sedan men är ganska så likt.

Blev kort vistelse här, ska upp så tidigt med grabbsen imorgon så lär gå och sova direkt.. Linda, vi kanske kan höras på msn imorgon istället hoppas det gick bättre ikväll med Maximus

• Morots mamman

Cissi.. japp i dag gick det på 20 min men han va ledsen i dag uscha... sen vaknade han så klart å hade bajjat nu vid 22 men de tog bara 3 min typ å somna om....

• Brodsmulan

ÅH, va ju tvungen å uppdatera igen DUKTIGT jobbat Linda ser, det ger lön för mödan, du har varit superduktig. Men nu lär jag ge mig *slår mig själv på fingrarna*

• Peand

Cissi - Hoppas att du har loggat ut nu så jag inte förstör nattsomnen
    En mellan är det med stam tavla och allt. Men usch, vill / vågar inte hoppas för mycket nu! Allt är långt ifån klart och någonstans i magen känns det som om det inte kommer bli seger för oss Då bryter Jesper ihop!! Han råkade ju höra allt, tidigare försök har varit i smyg
    Uppdateringen kör jag jämt med Orkar inte hålla koll på alla trådar annars....

Linda - hur gör du?? Fast i kväll har Jonas, peppar peppar, bara varit vaken två gånger och då har det - håll i dig nu - faktistk räckt med att stoppa in nappen och lägga på täcket igen. Törs inte tro att trenden har vänt....

• Brodsmulan

Telefonen ringer när man nästan precis somnat.. *morr*

Näää va träligt att han hört allt också, aja, men då finns ju fler pudlar om så är fallet kolla på vovve.net annars, där finns också en del.

Linda har ju använt sig av 5 minuters metoden. Lägg ner barnet, säg godnatt, dags att sova.. gå ut ur rummet och återvänd efter min max, tidigare om barnet påvisar en gråt som är 'panik' och inte bara arg, sura, arga, gnälliga, ledsna är okej, men panik får barnen aldrig få, det är bara att göra metoden omvänd, då lär de aldrig somna i egen säng. Första dagen brukar ta mellan 1-2h innan barnet somnar, kan gå fortare om barnet är väldigt trött. Andra dagen oftast minst halverad tid och så ser man hur det minskar, även barnets irritation över att bli lämnad ensam minskar. Tillslut kan man lämna barnet och det somnar in helt själv, men kräver nerver av stål.. vilket jag inte har. Jag körde på Rasmus, klarade 2½ dag sen gav jag upp. Första dan gallskrek han i 2½h, andra dan närmare 2h och tredje dan gav jag upp efter en timma.. sen dess har alla mina barn somnat med mig i min säng eller på mig, burna i sin säng. Fast sen visade sig att Ramus besvärades av affektanfall, dessa barn GÅR INTE att använda 5min metoden på.
    Jocke somnade det sista ensam i min säng nu ikväll.. kan ju försöka göra nått mellanting

Svar på tråden LindeMammor2005