• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Brodsmulan

ojje. såg att jag missat.. återvänd efter 5min max ska det ju stå.. proceduren ska va samma hela tiden. Inte prata onödigt med barnet, bara säga. Godnatt, nu ska du sova.. sen avlägsna sig igen. Ungefär samma som när man håller ett hysteriskt barn, där håller man dem bara, tyst, visar man att man finns där för dem fram tills de lugnat sig. Samma här med, man visar att det är natt, de ska sova och nej, jag kommer inte försvinna, jag finns kvar här, bara inte bredvid dig.

• MaLevi

Cissi - Jag gör något liknande men har ingen koll på tiderna och så har ALDRIG Levina varit något tjej som har skrikit långa stunder. Visst hon yttrar sig men inte så hon blir husteriskt eller arg, mest bara att hon vill att man kommer tillbaka. Det fungerar för oss men visst har vi ibland suttit med henne och gullat och så för att hon ska somna oxå.

Petra - Håller tummarna för dig! Ska du ut och knalla så hör av dig om du inte redan har gått en sväng

Johanna - Kokbok och 100:- avdrag låter perfekt Ska bli spännande och skrämmande att kolla in vikten och få veta bmi och allt sånt.

• Peand

Godnmorgon på er!!

Cissi - Jag körde 5 mm med Jesper när han var liten och det funkade hur bra som helst. Problemet jag har nu är att Jesper inte kommer gilla att hans stackars lillebror får ligga där och skrika utan att någon gör något. Kommer ha honom skrikande och grinande i andra änden av huset Sovtiderna för de två gossarna Andersson är ju nästan det samma och jag vet ju hur trälig Jesper blir om han inte får sova det han behöver
    Så jag tänkte avvakta ett tag till och se hur det artar sig med sovandet, men i värsta fall finns ingen annan utväg......

Maria - Jag börjar starkt fundera på om jag knaske inte tar och dyker (?) upp i morgon kväll i allfall. Vore så skönt att göra något. _OM_det är roligt så börjar jag faktiskt fundera på att omvärdera kostnaden och fortsätta, måste nästan ha någon dag bestämd annars tar jag mig aldrig iväg.

Sitter här och peppar mig själv...._ Funderar _ på att kanske,kanske åka till Frövi och prova Body step i kväll, de har provapåvecka denna vecka. Har aldrig gjort det tidigare och vet egentligen inte vad det innebär och då kommer mitt dåliga självförtroende fram.
    Har fått med min moster på fredag då jag ska testa bodypump, vad det nu är??, men är lite sugen på stepen också....Vi får se, det är ju många timmar kvar....
    Skulle ut och gå men fy satan i den hä slasken med vagnen...Fast det låter ju bättre att jag skyller på att Storå Rör kommer hit och servar pumpen

• Solhöjden

Petra - Det vore ju jättekul om du blir med i morgonkväll, du kommer gilla det.... Bodypump är styrketräning med skivstång. Vi hade stepbräda också som hjälpmedel.... Man ska inte ha så mycket vikt på stången i början, bara så man känner att man har en tygd sen lägger man på mer o mer....jag tror 1kg på varje sida är startvikt...sen plussar man på efter hand o beroende på övning, man är ju tex i regel starkare i bena än i biseps o triseps i början .... lycka till, jag tyckte pump var jättekul o bra...önskar att det fanns i Linde...vill inte pendla till Frövi för att träna....du har ju inte mycke längre dit än till Linde....

• Solhöjden

Tänkte också gå ut o gå men det är glashalt hos oss....

• MaLevi

Petra & Maria - Jag blir gärna med ikväll till Frövi och provar på Vilken tid är det som gäller? Var är det? Petra, följer jag med så kan vi två stå som fån tillsammans

Johanna - Guldsmedshyttan, jag kommer och hälsar på iaf om du flyttar. Har ju mamma och en del släkt där uppe Min mamma bor på andra sidan vägen mot silverhagen. Billigt men finns NADA att göra. Finns ju alltid stora centrum pizza, statoil och ica

• MaLevi

Ja, då går jag tillbaka till min plan som jag började på igår. Jag åker in till Linde på förmiddagen och kollar jeans på grön & blå hört att det ska vara 1/2 priset hoppas det finns några kvar

• Peand

Maria - Det ljusnar
    Ja, jag fick för mig i går att va 17, klart jag ska ta mig in till simhallen i morgon! Måste ju röra på mig och det finns ju så många ursäkter till att inte ta sig utanför dörren. Dessutom vore ju lite muskler inte helt fel att fylla ut med....
    Jag ahr tom varit hjälptränare en gång i tiden för vattenaerobics , dä du!! Fast det var i Karlskrona för många, många år sedan.....
    Förstår att du inte vill åka till Frövi, för mig är det ju lika långt både dit som till Linde...Fast man väljer ju oftast höger nere vid vägen

• Solhöjden

Jenny - Ja, imorgonkväll tänkte jag gå på vattenaerobic kl 18.30, gratis prova på denna vecka...helt ok Häng med du me´

• Peand

Jenny - Det är inte ½ priset på jeansen, kanske något enstaka plagg men det mesta är det 20% på.
    Stepen börjar 18:45 i kväll i Frövis judohall,tror jag....Vet inte vart det är men det kan jag fixa fram....Fundera på du!!

Svar på tråden LindeMammor2005