• englamax

LindeMammor2005

Det var en gång ett gäng gravida tjejer i lindesberg
    som gillade fikabröd i mängd.
    En av dessa tjejer startade en tråd
    för att de skulle kunna prata, fika och ge varandra råd
    Tjejerna blev bara fler och fler, och
    magarna växte bara mer och mer.

Nu har de flesta bebisar kommit ut,
    men någras graviditeter är ännu ej slut.
    Vi fikar och fikar och pratar på
    och är alla glada att vi så många vänner kunde få.
    Nu när vi har fått våra bebisar behöver vi fortfarande stöd och råd
    och därför startar vi nu denna tråd!

*barn födda 05*
    AnnaMax (Anna 27år Vedevåg)--------------Max 7/1 3450g, längd 50
    balluran (heli 26 år lindesberg)---------------john 18/1 g? längd?
    Mella(Åsa 28 år Vedevåg)---------------------Isak 14/2 g? längd?
    Mussa mus(karin 23år vedevåg)--------------Hilda 19/2 2725g, längd 48
    isaccc(Linda 25år Löa) ------------------------Isac 24/2 2900g , längd 50
    Matsdotter (Carolina ** år Lindesberg)-------Maya 28/3 2120 g, längd 42
    EnglaMax (johanna 21år lindesberg)----------Max 30/3 3055g ,längd 52
    Morotsmamman (Linda 26år Kopparberg) ---Maximus 6/4 3865g, längd 52
    Mysan 77 (Jenny 28 år Vedevåg)--------------Levina 9/4 3945g, längd 50
    Peand (Petra 33år Vedevåg)-------------------Jonas 15/4 4280g ,längd 53
    Solhöjden ( Maria 30år Lindesberg------------ Patric 22/4 3675g längd 50
    Molaris (Cissie 29 år Rya, Lindesberg)----------Tindra 1/5 3050g Längd 50 cm
    Krissy81 (Kristina 24 år lindesberg) -----------Lucas 9/5 975g, längd 36
    Druvan(jessica 30 lindesberg)-----------------Kevin 22/6 3600g ,längd 52
    Michelle ö(michelle 22år lindesberg)-----------Jakob 23/7 3725g , längd 51
    Brodsmulan (Cissi 29år Stråssa)---------- ---- Joachim 22/9 3535g, längd 48
    Annizz (Anna 20år Fingerboda)------------------Jenna 3/9 3950g längd 51
    Mary1(Marie 22 år gusselby)BF 5/11--------------Max 3/11 4010g ,längd 50
    Malmhagen (sara 22år Lindesberg)------------ Victor 14/12 04 3425g längd 50

*gravida 05*
    Smindy (Sonja 26 år Lindesberg)BF 13/2------

• Svar på tråden LindeMammor2005
  • Morots mamman

cissi:: visst e dom roliga, ja de beror ju på vilken tid bruttorna tänker fika men de tycker ja absolut vi kan försöka göra NÄSTA ÅR *asg*...

• Peand

Linda & Cissi - Ja, det låter hemskt med nästa år..... Men det är ju tyvärr inte så många dagar kvar innan dess. Håll ut snart är ni där eller rättare sagt här
    Visst kan Felix följa med, då får ju Jesper jämnårigt sällskap. Nog för att han älskar alla bebisar, framför allt en viss ung herre vid namn Max , men det fattar ju inte de senaste tvspelet, Bionical (eller hur det nu stavas) tjejer, fråga chans och string trosor

• Morots mamman

Petra:: haha ne de e klart å i dag fick ja veta att min son hade sagt bögunge åt sin klass kompis på gympan *hakan ner i bordet* har ALDRIG hört honom säga såna ord hemma, här svär han inte ens, så frågade ja felix vem som hade lärt honom det å jo de va minsann klass kompisen som hade börjat haha jaaaa för han skulle ju aldrig börja *ironi*... jepp nästa år e bakom knuten å fy så mycke jag har framför mig , julafton här hemma, sen juldagen här hemma sen kryssning sen 30 års fest för gubben *suck* ser faktiskt inte fram mot nått serbara en massa jobb...

oj nu blev de långt svammel igen..

• Peand

Linda - Det ska börjas i tid Ärligt talat blir man lite chockad ibland över att det kan mer saker än man tror, fast det är ju inte alltid de riktigt vet vad det innebär allt de säger.

Jesper var väldigt envist nyfiken häromdagen om vad en stringtrosa är för något. Vägrade säga varför han ville veta det. Fast sen kom han fram till att det var nog inte skönt med ett snöre i rumpan

Samma dag kom även frågan vad som händer om man frågar chans på någon. Vad gör man sen då?? Säger man bara jaha och går där ifrån eller?? Gissa vad hans mamma svarade
    Tror att vi återkommer till dessa frågor om många,många år.....Mamma är inte mogen för att sonen är så gammal ännu

• Morots mamman

Petra ::: ha ha den med stringtrosan gillade jag haha... ne ja kan/vill inte heller förklara saker för min lilla plutt

• englamax

petra:jag vet inte ,det såg ut som löa linda skulle ta med julmust oxå så köp 2 st..såg att det var billigt på lidl nu fast jag vet inte vad det smakar ses imorn alla mammor ..sätter ut lite glitter på trappkanten ner till källaren så ni hittar.. det e inte i min källare..

• Solhöjden

petra - Jaha, 7-års åldern är allså "obekväma frågornas" ålder.... då vet jag vad man har o vänta. Bäst att ta lärdom av era svar!! Det är ju några år kvar men tiden går så fort....

• Solhöjden

Oh så trista att vi e sjuka....jag vill osså fika

• Peand

Maria - Hur är det med er, eller barnen rättaresagt?
    Du ska se att Lina är snart 7 och då blir det ju ännu värre...Tjej och allt, då vill hon ju HA stringtrosor. Hon kommer inte nöja sig emd att bara veta vad det är för något

Johanna - Jag kollar lite hur de ser ut och köper några...Är det i samma hus som dig? Vet att det står någonstans i denna tråd men det måste ju vara miljoner sidor bakåt så som vi/jag svammlar om dagarna

• Solhöjden

Petra - Jodå, Lina är lite bättre idag. Hon är dock hängig, lite febrig och hostig... Men jag hoppas det har vänt nu och att hon är ännu bättre i morgon... Patric har inge feber men hostar o snorar.....
    HJÄLP har 7-åringar stringtrosor, nej uj om det är så....puh nu måste jag ta lite kallt vatten

Svar på tråden LindeMammor2005