Renovering av trapp
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Alla folkhem i Sverige verkar ju vara besudlade med dessa hemska hemska furutrappor!
Haha sköna 80 talet eller???
och 70-talet
Magnus har börjat slipa trappen nu. Vi köpte en liten bandslip från bosch. Den rekommenderar jag starkt.
1300 ungefär kostade den och det går super fort att slipa.
Nu funderar vi bara på om vi ska måla varje spjäna för sig eller skruva tillbaka och måla på plats. Blir nog det första.
Vi har slipat vår trapp (eller trappor rättare sagt, en upp och en ner) med denna från biltema:
www.biltema.se/sv/Verktyg/Elverktyg/Slipmaskin/Planslipmaskin-93-x-230-mm/
Gick åt sjukt mycket slippapper, men det funkade ändå bra ![]()
Jag vill ha bilder om folk har...lägg in i tråden, alltid spännande att se.. före, efter och pågående arbete :)
Innan upp till övervåning:

Man kan ju måla varannat trappsteg om man inte kan hålla sig på en våning. ; )
Vi vill också göra om vår trappa ner till källaren, plastmatta idag... Staken har vi målat det mesta av, lite kvar och sen är det själva stegen... Lite inne på nån matta faktiskt, också för att slippa halkan, är rätt brant trappa. Vi får se vad det blir. Först ska vi lägga nytt golv i hallen om vi nånsin får tummen ur...