Renovering av trapp
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(

Trappan efter

Som ni märker gillar jag black & white. ![]()
Vi valde att ha matta på trappstegen igen fast svart för att det är halkfritt med tanke på barnen.
Uh nu snöar det in furutrappor här.. vad läskigt :)
Skönt att se hur fint det kan bli.. bra jobbat!!
Lady S.. dina föredetta skåp är ju nästan så sjukt ute att de blir inne.. retro är ju hot just nu! ;) Jag älskar också svart/vitt
Så här ser trappen ut vi har börjat med.
Spjälorna är borta och ungefär 1/3 är slipade.
Lite små otäckt att gå i den nu. Men hellre nu än när Malte börjar krypa.

Jag måste ju bara tipsa er om att det verkligen inte alltid är nödvändigt att slipa trappan innan ni målar. Vi lejde Sandå Måleri som målade vår furutrappa vit. Där var det aldrig snack om att slipa först utan de bara målade. Och vi frågade om det inte var nödvändigt och fick till svar attd et var det inte. Jag har även sett på Room service på tv att de gjorde lika dant med en furutrappa, bara målade vitt direkt. Det låg matta på trappstegen och den sparade vi för den var fräsch. Målaren bara maskerade och täckte ordentligt så gick det bra.
Sandå målade trappan, De tapetserade själva trapphuset, tapetserade och målade i matrummet, ett sovrum och en stor vägg i vardagsrummet. Sammanlagt med allt material och jobbet betalade vi 21 000 kr. Det var helt klart värt varenda krona och det blev skitbra! Ska lägga upp bilder i mitt album på trappan straxt för jag lyckas inte ladda upp någon direkt här.
Med rätt storlek på bilderna gick det ju hur bra som helst! Här är den!