Renovering av trapp
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Hyr en bärbar mattstripper, och sedan fräs bort limmet med en lackfräs. Se upp för spikar!
inte säkert...vi hade rätt lätt att få bort vår matta...den satt som berg på tre trappsteg men resten satt inte speciellt farligt..använde kofot för att dra bort den
Ville bara säga att det inte nödvändigtvis sitter behårt..
Lycka till!
Kofot blir nog lite svårt att använda eftersom jag endast ska ha bort mattan och inte själva steget =)
Kofot blir nog lite svårt att använda eftersom jag endast ska ha bort mattan och inte själva steget =)
Ah msfine.. vi ska också göra lite trapprenovering och ska ta bort äcklig heltäckningsmatta så jag hookar på lite här.
Hur tänkte du göra med trappan för övrigt? Några idéer?
Jag skulle gärna ha min vitmålad ev med mörkare trappsteg.
hemljuvahem: Hej!!!
Vi ska slipa den och måla den vit kommer lägga på en ny matta på trappen, en mörkgrå.
Sen blir det tapetsering på väggarna och byte av lister till vita. Kommer göra storskillnad i vår hall. Är så otroligt mörk just nu.
Vi har grönt som verkligen suger upp allt ljus.
Du får säga till hur det går.
Jag vet inte riktigt när vi ska börja men ganska snart. Vill ha det gjort innan Malte börjar krypa. För vi
kommer skurva bort reglarna (eller vad de kallas) och slipa dem.
Vi gjorde en riktig budgetvariant som visade sig bli kanonsnygt.
Vi har fått jättemånga kommentarer om hur fint det blev
Vi köpte mörkt klickgolv som vi la ihop och sedan sågade ut stegen och limmade på trappstegen. Sidorna målades vita.
Vi är jääääättenöjda, särskilt med prislappen ca 1500.
Ni kan kika in här så ser ni resultatet
http://nybylivet.blogspot.com/2008/04/en-bit-p-vg.html
bara ett tips om man inte vill måla alltså, de gå ju att köpa vitt klickgolv med ![]()
jag kan ju passa på att tipsa om de olika typerna av playwood som finns att köpa. Vi la ek-playwood i vår trapp,det är alltså en tunn yta av fanér på wood:en...billigt och passar bra istället för mattan som sitter på stegen. finns 4mm som vi köpte,fasade kanterna lite grann,lackade och sen limmade vi fast det på stegen. snabbt,enkelt och snyggt. Kostade ca 800pix!