Renovering av trapp
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(
Vi ska renovera vår hemska trapp inne. Det är furu och heltäckningsmatta i den.
Ska slipa och måla den vit. Nån som har nått tips hur jag lättast får bort mattan i den?
Jag antar att den sitter som berg =(

Vår trappa tar evigheter att måla! Måste måla grundfärg 2 gånger och vanlig färg 2 gånger och varje målning (trappa upp till övervåning, under trappen upp till övervåningen, spaljen, trappan ner och så under trappan ner) tar typ 6 timmar totalt.. Så just nu är det hög prioritering på trappan upp till övervåningen, flyttar in den 23:dje nämligen!
Vi har också renoverat vår tarppa!
V

Vi hade tänkt ta ner våran spalje, men det gick inte. Den är nämligen skruvad i taket och i golvet och den har liksom fasnat uppe vid taket, så tar man bort den, så drar man med sig lite av gipsskivan som sitter ovanför ![]()
Precis en tråd för mig! Fick ett infall idag och började slita bort den fula gröna plastmattan från trappan. Mattan gick relativt lätt att få bort, däremot inte limmet. Jag har ännu inte bestämt mig för om jag ska måla den eller om jag ska klä trappstegen med klickgolv. Någon som vet om jag måste slipa bort allt lim om jag väljer klickgolv? Tänkte att det kanske inte fäster så bra med gamla limrester kvar. Känns iaf som att det skulle vara ett enklare alternativ än att måla då vår trappa är rak.
Jag är rädd för att börja med trappen och sen hamna i ett program som typ "arga snickaren" och när dem frågar hur längesedan det var jag började så måste man svara 5 år...
Mardröm!
Gör som jag !
Bestäm dig i förväg hur lång tid det får ta.
Jag själv är hemma ensam (då mannen är borta i veckorna på jobb) med 1 barn på snart 2 år som kräver full uppmärksamhet samt är gravid.
Jag har gett mig själv denna veckan på mig att bli färdig och banne mig om jag inte ska bli det :P
Får visserligen vänta till i helgen med spaljen (som sambon får skruva ner).
Undersidan och kanterna är iaf grundmålade :D
Gör som jag !
Bestäm dig i förväg hur lång tid det får ta.
Jag själv är hemma ensam (då mannen är borta i veckorna på jobb) med 1 barn på snart 2 år som kräver full uppmärksamhet samt är gravid.
Jag har gett mig själv denna veckan på mig att bli färdig och banne mig om jag inte ska bli det :P
Får visserligen vänta till i helgen med spaljen (som sambon får skruva ner).
Undersidan och kanterna är iaf grundmålade :D