• Kamomillja

Vår-mammor i Norrköping 2011

Hej!

Har plusat och väntar barn i april-maj, bor i Norrköping. Finns det flera här inne som bor i Norrköping eller runtomkring som väntar barn i vår? Skulle vara kul att följas åt!
    Kram Camilla

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-27 11:19
    Hoppas att någon hittar hit i Peking:)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-08 10:30
    Givetvis är ni andra som väntar barn i Norrköping och vill ha kontakt med andra blivande mammor i Norrköping oxå välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-24 20:51
    spyfrugan bf 9 april
    Kamomillja bf 13maj
    Tiindra BF 17 maj
    Pelagia BF 22 maj
    orca BF 23 maj
    Eerika bf 23 maj
    Fivestepsback bf 12 juni
    Snuffsan88 BF 29 Juli

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-02-09 15:45
    okt 06 maj 11 bf 2maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-07 21:08
    Ciccir BF 16 augusti

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-17 18:24
    EmmaKl BF 20 maj.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-18 06:19
    Vi som är gravida och ska ha barn under våren 2011 och bor i Norrköping!
    Välkomna in nya och gamla roligt att prata med nya människor här och även gamla som man känner. Kunna följas åt under graviditeten och träffas på promenader och fika om man vill!

• Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011
  • Orca

Hej!

Plusade för ca. 1 1/2 vecka sen, så som jag räknat ut blir det i Maj.
    Men vi får se, ska till BM om ca, 2 veckor.

Gud vad kul at du startat den här tråden. Hoppas fler droppar in :)

• Kamomillja

Hej!
    Då ligger vi ungefär lika, är i vecka 6+5, konstigt att man kan känna så mycket redan.
    Skrev här innan jag uutäckte att det fanns flera forum för just Norpan, men ena är för dem som väntar 2-an och en är för dem som har barn och är en etablerad grupp sen flera år!
    Vi får hålla tummarna för att flera hittar oss!

• Tussiluskan

Ett litet tips från en veteran från Norrköpingstråden är att kanske inte göra tråden så snäv- det är kanske inte SÅ många gravida i Norrköping som ska ha barn just de veckorna, däremot finns det säkert fler som är gravida och hittar bättre till en tråd som heter t.ex. gravida i norrköping?

Inte för att jag har med det att göra alltså, bara en tanke! Lycka till med era bebisar!

• Kamomillja
    Tussiluskan skrev 2010-09-28 14:17:08 följande:
    Ett litet tips från en veteran från Norrköpingstråden är att kanske inte göra tråden så snäv- det är kanske inte SÅ många gravida i Norrköping som ska ha barn just de veckorna, däremot finns det säkert fler som är gravida och hittar bättre till en tråd som heter t.ex. gravida i norrköping?

Inte för att jag har med det att göra alltså, bara en tanke! Lycka till med era bebisar!
    Tack, men våren är ju mera än ett par veckor.... Finns en annan tråd som är liknande den här som jag hittade efter jag skrev den här så den tar säker över!
  • Kamomillja
    Orca skrev 2010-09-27 22:03:37 följande:
    Hej!

Plusade för ca. 1 1/2 vecka sen, så som jag räknat ut blir det i Maj.
    Men vi får se, ska till BM om ca, 2 veckor.

Gud vad kul at du startat den här tråden. Hoppas fler droppar in :)
    Gravid med barn nr 2 i Norrköping BF 2011 Kolla in här, den här tråden växer!
  • Orca

Har inte kännt så mycket på ett tag, men idag. Illamående, trött, förkyld... allt på en gång.
    Orkar ingenting. Ligger däckad men vill inte somna, då missar jag ju allt.
    Skrivit in mig på BM nu, ska dit den 11 och 25.
    Längtar till November och UL....

åh kan inte tiden bara spurta lite

• Kamomillja

Hej!
    Har inskrivnings datum 5okt, på tisdag! Då är jag i vecka 8, sen lär det väl dröja till UL, vilken vecka kollar man det? Ska inte ta nup-test då jag inte vill ha ovissheten som det kan ge. En bekant fick höra att barnet troligtvis var utveckligsstört men det visade sig vara fel sen.
    Idag var en riktigt seg dag här oxå kom inte upp ur sängen i morse var så trött o illamående sen när lill tjejn vilade så var jag tvungen att göra det samma hade kunna sova hela dagen....

• Orca

Nu är man tillbaka från utlandet, hur gick inskrivningen?

Jag ska själv på inskrivning nu på måndag... känner mig stressad för jag har inte hunnit boka UL än, ringer imorgon.

En bekant fick idag veta att hennes bebis låg död i magen idag på hennes UL.
    Sitter nästan i chocktilltånd sen dess...

Känns overkligt att det kan hända.

Måste prata med BM och fråga om man kan dubbel kolla om barnet mår bra redan nu på inskrivningen?

Första UL ska man väl göra mellan v10-14 tror jag och sen i v20.
    Jag är osäker om nup-testet...

Men jag tror jag gör det.

• Kamomillja

Hej!
    Vad hemskt, är själv orolig inför ul 4nov hoppas verkligen att allt är bra!
    Har varit med om mf flera gånger men då har det inte varit ngn tvekan känns grymt att gå  och tro att allt är bra och sen är det inte så.
    Gick bra på min inskrivning dock trodde jag att jag skulle väga några kilo mindre;)
    Men det ordnar sig, inte det viktigaste nu känns det som.

Vart ska du gå?
    Går på vin.

• fivestepsback

Hej!

Jag plussade nyss och enligt mina beräkningar bör jag vara i v 7 (6+1). Bebisen är alltså beräknad till den 13/6 men hoppas att jag får vara med här ändå! :)

Det är första gången jag är gravid, så allt är nytt och spännande, självklart är man lite orolig också. Jag har bokat inskrivningssamtal på Lovisakliniken den 22/11. Spännande! Någon som har några erfarenheter av Lovisa? :)

Svar på tråden Vår-mammor i Norrköping 2011